Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Financieel manager

Financieel manager

Werkervaring interimmanager

Werkgever Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
Periode Januari 2013 – Maart 2013
Functie Auditor Audit Dienst Rijksoverheid
Auditor binnen het auditteam van de Audit Dienst Rijksoverheid van het ministerie van OCW met als taak het controleren van de toepassing van betreffende wetten, regelingen, besluiten en AO/IC- procedures op het gebied van rechtmatigheid, financieel beheer en interne beheersing van toegekende, uitbetaalde en vastgestelde subsidies aan onderwijsinstellingen.

Werkgever Zorginstelling IPSE/De Bruggen
Periode Januari 2009 – medio Mei 2011
Functie Financieel Manager Administratieve Unit
Efficiënter en effectiever inrichten alsmede synchroniseren (fusie) van financiële processen.
Schriftelijk vastleggen van financiële processen, AO/IC en werkinstructies.
Speciale aandacht voor het implementeren van het jaareinde-proces.
Implementatie digitaal declareren aan zorgverzekeraars.
Financiële rapportages aan concerncontroller.
Begeleiden implementatie nieuw aangeschafte financiele pakket “Q-Zorg”.
Monitoren day to day business middels aansturen 18 FA-medewerkers.

Werkgever Rijkswaterstaat / Dienst Verkeer en Scheepvaart
Periode Juni 2008 – December 2008
Functie Coördinator Administratieve Unit
Aansturen en coachen van 16 FA-medewerkers inclusief recent benoemde coördinator FA.
Het efficiënter en effectiever inrichten van de inkoopprocessen.
Het (her)inrichten van de helpdeskfunctie voor de gehele Dienst Verkeer en Scheepvaart.
Support voorbereiding opstellen jaarrekening 2008.
Rapportage aan de directie bedrijfsvoering.

Werkgever Zorginstelling Steinmetz/De Compaan
Periode Maart 2008 – Mei 2008
Functie Teamleider Crediteurenadministratie
Aansturen en coachen van 12 medewerkers.
Implementatie financiële software ter digitale verwerking van inkomende facturen.
Wegwerken van grote achterstanden.
Nadruk (mede) op monitoren day-to-day business binnen crediteurenadministratie.
Rapportages aan de financial manager.

Werkgever Zorginstelling Kessler Stichting
Periode Juli 2007 – Februari 2008
Functie Hoofd Financiële Zaken
Aansturen en coachen van 12 FA-medewerkers.
Inrichten financiële afdeling van een 5-tal administraties mbv financiële software van EXACT.
Verantwoordelijk voor de maandelijkse salarisverwerking via het externe bureau RAET.
Implementatie kasbeheer inclusief geldwaardetransporten voor een 6-tal operationele locaties
Opstellen van de begroting 2008.
Rapportages aan de financieel directeur.

Werkgever Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
Periode Maart 2006 – Juni 2007
Functie Teammanager Financiële Administratie DR
Aansturen en coachen van het betreffende (landelijke) FA-team van 24 medewerkers.
Houden van functioneringsgesprekken.
Efficiënter en effectiever inrichten van processen als jaareinde, project- en maandrapportages.
Samenstellen conceptjaarrekening 2006 van de afdeling Baten & Lasten binnen de Dienst Regelingen (DR) in samenwerking met de afdeling Control.
Voorbereiden en begeleiden van diverse audits door de IAD en de DAD.
Rapportages aan het financiële hoofd van de Dienst Regelingen.

Werkgever Kleyn Trucks BV
Periode Januari 2006 – Februari 2006
Functie Controller
Het zelfstandig inrichten van complexe balans(project)dossiers van boekjaar 2005 ten behoeve van de aanstaande audit van de externe accountant per begin maart 2006.
Rapportages aan de concerncontroller.

Werkgever ICT Service Cooperatie Zuidwest
Periode Juli 2005 – December 2005
Functie Hoofd Bedrijfsbureau
Aansturen en coachen van 7 medewerkers.
Inrichten recent opgerichte bedrijfsbureau middels personele opbouw en taakverdelingen.
Vastleggen van processen, definiëren van procedures, AO/IC en werkinstructies.
Coördineren van de dagelijks voortgang day-to-day business.
Rapportages aan het hoofd ISC Zuidwest.

Werkgever ING Verzekeringen NV
Periode November 2004 – Juni 2005
Functie Projectleider “Inrichten Beheer Grootboekrekeningen”
Aansturen van 2 projectmedewerkers.
Weergave en analyse in gebruik zijnde tussenrekeningen binnen 78 rechtspersonen.
Opstellen plan van aanpak inzake schoning en beheer van betreffende tussenrekeningen.
Terugbrengen tussenrekeningen van 1200 naar 650 naar 120 stuks van 78 rechtspersonen.
Structureren beheer tussenrekeningen.
Inhoudelijk relatie leggen met gelijktijdig lopende projecten SOx 404, IFRS en PeopleSoft.
Rapportages aan de betreffende projectmanager.

Werkgever Centraal Orgaan voor opvang Asielzoekers (Min v Justitie)
Periode Februari 2004 – Oktober 2004
Functie Teamleider Concernadministratie afdeling Specifieke Administraties i.o.
Samenstellen takenpakketten nieuw te formeren afdeling Specifieke Administraties.
Aansturen en coachen team van 8 medewerkers.
Beschrijven processen, AO/IC en werkinstructies.
Rapportages aan het hoofd Concernadministratie.

Werkgever Petroleos de Venezuela Europe BV
Periode September 2003 – Januari 2004
Functie Controller
Verzorgen gehele financiële administratie van 3 internationaal actief zijnde ondernemingen.
Maandelijkse geconsolideerde rapportages aan de algemeen directeur.

Werkgever Afvalverwerking Rijnmond
Periode Maart 2003 – Augustus 2003
Functie Controller
Opstellen conceptjaarrekeningen van 3 ondernemingen inclusief inrichten balansdossiers.
Optimalisatie methodiek (Excel en Word) ter verkrijging conceptjaarrekening.
Begeleiden interim- en jaareinde-audits door externe accountant.
Rapportages aan de concerncontroller.
Werkgever Productschappen voor Vee, Vlees en Eieren (Min v LNV)
Periode Juni 2002 – Februari 2003
Functie Hoofd Planning & Control
Aansturen en coachen van 6 medewerkers.
Opstellen voor drietal administraties van begrotingen, rapportages, prognoses en P&C cyclus.
Optimaliseren genoemde administraties in EXACT waaronder de projectenadministratie.
Schriftelijk vastleggen van financiële processen en bijbehorende procedures.
Rapportages aan de financieel directeur.

Werkgever Ministerie van Justitie / Dienst SRS
Periode Maart 2002 – Mei 2002
Functie Senior beleidsmedewerker
Het in kaart brengen van de tekortkomingen in de bedrijfsvoering van een van de grotere uitvoeringsorganisaties van het ministerie (CJIB).
Rapportage aan het hoofd van de Dienst SRS.

Werkgever Gemeentelijk Havenbedrijf Rotterdam
Periode Oktober 2001 – Februari 2002
Functie Financial Controller
Opzetten van projectenadministratie voor de wereldwijd georiënteerde consultancyprojecten van de Mainport Holding Rotterdam N.V.
Het op orde brengen van financiële administraties van diverse participaties van het GHR.
Rapportages aan het hoofd FBEZ.

Werkgever Cambridge Netherlands BV
Periode Oktober 2000 – September 2001
Functie Financial Controller
Aansturen en coachen van 10 medewerkers.
Het op orde brengen van de financiële administratie in het financiële programma CODA.
Efficiënter en effectiever inrichten van de projectenadministratie.
Verantwoordelijk voor de maandelijkse salarisverwerking.
Het verrichten van de jaarafsluiting 2000.
Vastleggen financiële processen en procedures.
Rapportage aan de financieel directeur.

Werkgever Gemeentelijk Havenbedrijf Rotterdam
Periode Maart 1999 – September 2000
Functie Coördinator Planning & Control
Opstellen van de meerjareninvesteringstaat van de investeringsprojecten.
Optimaliseren van het managementinformatiesysteem aangaande investeringsprojecten.
Standaardisering methodiek ten behoeve van de evaluatie van investeringsprojecten.
Maandelijkse rapportage aan het hoofd investeringsprojecten.

Werkgever Vageri - groep
Periode Februari 1998 – Februari 1999
Functie Financial Controller
Aansturen en coachen van 2 medewerkers.
Ten behoeve van een viertal rechtspersonen, waaronder de holding, het geheel opnieuw opzetten van de financiële en de projectenadministratie in EXACT inclusief de (geconsolideerde) rapportage en budgetcyclus.
Verantwoordelijk voor de maandelijkse verwerking van de salarissen.
Rapportages aan de algemeen directeur.

Werkgever Wegener groep
Periode Oktober 1997 – Januari 1998
Functie Financial Controller
Het zuiver maken van saldi van grootboekrekeningen ten behoeve van de jaarafsluiting 1997.
Verrichten van de jaarafsluiting 1997.
Structureel neerzetten van het beheer van de grootboekrekeningen.
Aansturen en coachen van 3 medewerkers.
Rapportages aan de concerncontroller.

Opleiding interimmanager

SPD / Staats Praktijk Diploma 1984.

Automatiseringskennis:
Exact (vele modules), Coda, Q-Zorg, Bomas, JD Edwards, Audition, ProActive, Excel, Word, Outlook e.a.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Algemeen:
Financiële HBO-plusser met rijke kennis en ervaring op het vlak van financieel management en financial control. Opgedaan in aansturende, leidinggevende, adviserende en/of assisterende functies als manager, controller, hoofd financiële administratie en/of teamleider binnen particuliere ondernemingen, ministeries en zorginstellingen.

Persoonlijke eigenschappen:
Peoplemanager, als leidinggevende een kennisdeler en coacher, communicatief sterk, pragmatisch, oplossingsgericht, oog voor quick wins, hands-on instelling, humorvol, integer, loyaal, gedreven en bewust bekwaam.

Specifieke kwaliteiten:
Bekend met alle facetten binnen het jaareindeproces.
Sterk in het transparant maken van primaire en ondersteunende processen en deze waar nodig efficiënter en effectiever inrichten.
Organisatiesensitief en organisatorisch sterk.
Implementatie digitale verwerking inkomende en uitgaande facturen.
Vloeiend in de Engelse (zakelijk) taal.

Doelstelling:
Zorg dragen voor zowel betrouwbare financiële informatie naar het management als voor optimale
procesgang ter borging van continuïteit.
Immer een open oog houdend voor het leveren van een toegevoegde waarde.


Talenkennis interimmanager

Nederlands - moedertaal
Engels - vloeiend
Duits - goed
Frans - gestudeerd, niet benut

Overig

Bezigheden vrije tijd:
Vrijwilligerswerk voor lokale peuterspeelzaal, openbare zwembad en tennisvereniging.
Organisatie reünie met 500 gasten van GC&FC Olympia ivm viering van haar 125-jarig jubileum.
Actief als tennisser, wandelaar en fietser.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: