Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Programma/Project Manager

Programma/Project Manager

Werkervaring interimmanager

Overzicht Werkervaring en Projecten:

2015 - 2016 Financial Productontwikkeling & Channel strategie
Senior Hypotheek Garantie (Financiën) & FinCare (e-commerce) ➢ Co-ontwikkelde een Senior Hypotheek Garantie kader
➢ Co-ontwikkelde een bijpassende Financial Care (FinCare) kader
➢ Innovatie voor de financiële sector, wetgevers en autoriteiten
➢ Ontwikkeling van een Senior hypotheek met een innovatief geldschieter
➢ Acquisitie van een middelgrote call-center (FinCare Solutions)
➢ Acquisitie van een Digital eCommerce platform (Nationale Alarm Centrale)
➢ Team opgebouwd

2013 - 2014 Change / Program Manager eCommerce
Liberty Global
➢ Grootste kabelmaatschappij wereldwijd actief is in 16 landen
➢ Roadmap voor digitale oplossingen in alle landen
➢ Complex stakeholder management situatie
➢ Leiding voor kernteam van 35 in 3 Scrum teams met Scrum-of-Scrum aanpak (Agile methode)
➢ Voorzitter van projecten en programma's

2012 Ondernemer
Verkocht bedrijf dat nu is genoteerd aan de AEX
Fusie en aanschaffing van twee IT-sourcing-organisaties om de grootste speler in Nederland te creëren

2011 Online Adviseur
Online Platform voor State of Goa, India (12 maanden)
Platform voor drukste toeristische bestemming in India
Project om tegemoet te komen aan de strenge anti-terrorisme richtlijnen
Business case voor het Regeringsbeleid financiering van de technische infrastructuur
Tender proces voor Identity Management-software om tegemoet te komen aan de overheid anit-terrorisme richtlijnen
Middleware selectie voor connectiviteit met hoge veiligheidseisen
Het verzamelen van gegevens en de migratie naar centrale datacenter
SLA en Service Management richtlijnen voor datacenter
Compilatie van zakelijke en technische eisen

2010 Programma Adviseur Telecom (Siebel implementatie)
KPN contact center (10 maanden)
Migratie pad van legacy naar CRM Siebel voor call center
Middleware implementatie voor cross-platform interoperabiliteit
1.400 interne eindgebruikers met een Single-Sign-On voor 28 applicaties
Definieer strategische versus tactische investeringen voor verbetering van de dienstverlening
Stakholder vergaderingen en roadmap uitstippelen
Business case met kern kostenbesparingen voor efficiënte ITSM
Vendor selectie voor service management eindgebruiker automatisering
Bereid grote en kleine releases voor programma
IT service management per ITIL om beter omgaan met incidenten en wijzigingsverzoeken
SLA onderhandelingen voor optimaal callcenter uptime

2008-2009 Programma Manager Artsennet Online – Elsevier (8 maanden)
Opleveren van 18 nieuwe medisch webapplicaties in een portaal (artsennet) op één CMS platform in iteratieve releases
Portaal website heeft LOF Prijs voor Vakinformatie 2010 gewonnen
Complexe oplevering met meerdere belanghebbenden in zeer politiek omgeving wegens publiekbelang
Vijf teams gemanaged vanaf requirements tot infrastructuur
Uitrol gesplitst in 3 grote releases, ondersteund door migratie specialisten
Verantwoordlijk voor planning en budget
Sparring partner voor andere project managers
Data migratie van oud CMS platform en kwaliteitscontrole voor de web participanten
Integratie geimplementeerd middels web services
Programma geïmplementeerd middels de Prince II-methodiek
Applicatiebeheer gesplitst per module en over drie teams gespreid
Beheer organisatie ingericht met SLA vogens ITIL servicemanagment proces

2008 Online Infrastructuur onderzoek Reed Business – Elsevier (3 maanden)
Huidige Internet IT architectuur/infrastructuur evalueren (software en VM technologie) voor offshoring
Complexe omgeving met gedateerde .NET en java applicaties en codering
Applicatiebeheer te complex en tijdrovend; voldeed niet aan SLA
Business case ontwikkeld voor Wintel park migreren naar Citrix omgeving
Cost-of-ownership en time-to-market moesten verbeterd worden voor eindgebruikers
Toegang tot het lopende contract met leveranciers en geschiktheid
Onderzoeken andere opties, leveranciers en technologieën met scenario’s en kosten
Wekelijkse voortgangsrapportage in de Stuurgroep aan de IT director/MT
Belangrijkste krachten managen in het beoordelen van de scenario’s en teamwerk realiseren

2008 Programma Manager Reed Business Online – Elsevier (4 maanden)
Ruim 100 online applicaties migreren naar een ‘state of the art’ infrastructuur bij een neiuwe rekencentrum
Uitvoering van het project met inzet van resources van Ordina, Elsevier en de business units om deadlines te halen
Nieuwe architectuur realiseren om service levels vast te leggen volgens ITIL, gebaseerd op grootte en matrixen
Kwaliteit en ‘down-time’ waren kritische succesfactoren – iedere applicatie is apart getest en afgetekend
Technisch webapplicatebeheer opnieuw ingedeeld volgens klantwensen en SLA
Voorzitter Stuurgroep met IT management en leveranciers
Project succesvol en tijdig opgeleverd, conform de business case
Project in lijn met de Prince II-methodiek

2007 Programma/Portfolio Manager KPN.com Portaal (11 maanden)
Portfolio van web projecten gemanaged, met 5 managers en 9 projectmanagers, geadministreerd door een PMO volgens de Prince II-methodiek
Doel was het professionaliseren van de technische infrastructuur en webapplicaties die KPN.com ondersteunden en daardoor ook de Business-belanghebbenden ondersteunen in het realiseren van hun strategische doelen: Sales, Retentie en Service (target € 320 mln opbrengst)
Oplevering strategische programma’s, zoals redesign van de site, technische upgrade van de CMS systeem en webshop
Vertegenwoordiging namens de IT in stuurgroepen en besluitvormingsproces om budget en bestuur vast te stellen
Alle nieuwe webapplicaties voor de middleware routing ontworpen
Herziene SLA’s volgens ITIL met de business en leveranciers opgesteld om verzekerd te zijn van optimale performance
Teamwork met verschillende belanghebbenden en een grote resource pool was essentieel
Samenwerking en teamwork tussen IT en de Business-belanghebbenden en resources verbeteren
Voorbereiding voor offshoring naar India – samenwerking met Ordina/Satyam
IT roadmap aangelegd voor de overgang naar Siebel architectuur
Redesign van technische architectuur/infrastructuur en selecteren van nieuw datacenter
2006 Sabbatical (12 maanden)
Privé tijd genomen om te reflecteren en uit te rusten
2002-2005 Novell Netherlands, Nederland (3 jaar incl. MD Cambridge)
Country manager van Novell Nederland (150 fte) inclusief Cambrigde Technology Partners
Focus op Identity Access Managment en Netwerk software en implementaties
Verantwoordelijk voor oplevering van grote projecten voor belangrijke klanten zoals Philips en bijwonen stuurgroepen
Ieder project plan gereviewed en onderzocht voor implementatie en mijlpalen en oplevering gecontroleerd
Eindverantwoordelijk voor project budgetten en opleveringsvoortgang
Beloond als best presterende land binnen Novell EMEA door steeds weer boven de targets en klanttevredenheid te presteren
Grote deals gesloten met Tier 1 industriële klanten
Sales en Klant Team beloningen ingesteld en beloningsstructuren
ISO certificering en SOX richtlijnen geïmplementeerd
Stijging van het behoud van bestaande klanten en nieuwe business
Verkoop via kanalen en partner programma’s beïnvloed om 40% van hun opbrengsten te genereren via hun midden segment van de markt
Novell Selectie van klanten: ASML, Philips, UPC, ABN AMRO, ING, Postbank, KLM, Endemol, Gemeente Den Haag, ROC (*8), 1,500 SMB/MKB customers
2002-2004 Cambridge Technology Partners (een Novell onderneming), Nederland (2 jaar)
Managing Director van Cambridge Technology Partners
Gericht op technische implementatie van de infrastructuur, applicaties en integratie voor grote bedrijven en multinationals
Siebel was de grootste solution groep die het resultaat was van het samengaan met Blue-Chip
Een maximum van 10 klanten tegelijkertijd vastgesteld teneinde te waarborgen dat kwaliteit en reputatie behouden zouden blijven
Elf multi-miljoen euro fixed time/fixed price projecten opgeleverd
Strategische allianties opgebouwd met de top van IBM en LogicaCMG
Verantwoordelijk voor de integratie van Blue-Chip & Silverstream bedrijven
Beloond als snelst groeiende bedrijf binnen Novell’s EMEA regio, door steeds weer boven de sales targets te presteren
Onderdeel van de scope in grote projecten was altijd de integratie en infrastructuur
Cambridge Selectie van klanten: Canon, Epson, Interpay, De Hypotheker, Randstad, PON, ONVZ, Kluwer, De Telegraaf, Vodafone, Gementee Amsterdam

2002 MD/Eigenaar Blue-Chip Company BV (gekocht door Novell), Nederland (1 jaar)
Oprichter, aandeelhouder en directeur van CRM (Siebel) services company
20 personeelsleden/consultants
Zeer professioneel en technisch vaardig personeel
Complexe applicatie integratie en implementatie opgeleverd
Programma manager voor klantopdrachten
Vanaf het begin winstgevend zonder externe financiering
Snel een goede reputatie opgebouwd
Het bedrijf succesvol verkocht aan Novell Netherlands BV
Blue-Chip Selectie van klanten: Kluwer, De Hypotheker, Akzo Nobel, Intergas ,Independer

2000-2002 Country Manager Extraprise, Nederland (2 jaar)
Topniveau applicatie integrator gebaseerd op processen hoofdkantoor in de US
Eindverantwoordelijk voor planning, risico, personeel en budget
20 personeelsleden/consultants ingehuurd in 6 maanden in een overspannen arbeidsmarkt
Altijd hands-on in complexe projecten, vaak in de rol van programma manager
Belangrijkste implementaties waren voor internationale call centers (financieel) en wereldwijde sales teams (financieel)
Belangrijkste klanten: Nomura; ABN AMRO, Postbank, Nuon, Autobar Group, Toshiba, Wolters Kluwer
Extraprise gepositioneerd als een belangrijke speler in CRM –wereld
Strategische samenwerking gecreëerd met professionele partners: Siebel, Cap Gemini, Roccade Group, Galileo, CMG
Vanaf de start winstgevende onderneming
100% klanttevredenheid (gerelateerd aan bonus)
100% bonus behaald
Extraprise Selectie van klanten:, ABN AMRO, Postbank, Rabobank, Nomura, Interpolis
Finansbank, Nuon, GSK, Toshiba, Autobar
1997-2000 ABN Amro HQ in Amsterdam, Nederland (3 jaar)
Management Development (MD) Programma
Leiding gegeven aan een groep van 42 personeelsleden plus 7 gestationeerd in Amsterdam/Singapore/Chicago
Verantwoordelijk voor overeenstemming van wereldwijde klant- en kennismanagement applicaties in 72 landen
Beveiligde financiering van tenderboard ter waarde van 25 miljoen dollar
Wereldwijde programmamanager voor CRM-initiatieven
Siebel en Solution Selling methodieken voor GTS – Global Transaction Services geïmplementeerd
Datacenters geadviseerd, transactiecenters en handelsdesk voor tracking en tracing. Wereldwijde implementatie van applicaties om trading desk en tracking en klantsupport te adresseren
Wereldwijd rondgereisd om business sponsors te mobiliseren
Kennismanagement (Documentum) wereldwijd geïmplementeerd
Programma manager voor 3 wereldwijde projecten en leiding over kleinere initiatieven
Intensief samengewerkt met IBM, Oracle and Cap Gemini organisaties
Wegens uitstekende prestaties persoonlijke en teambonus ontvangen

1996-1997 Shell R&D HQ in Rijswijk, Nederland (2 jaar)
Managing consultant namens Roccade (grootste infrastructuur provider) in Benelux
Ontwerp en implementatie gecoördineerd van NT 4.0 master domein architectuur en werkstation rollout naar 1.500 eindgebruikers
Migratie van homegrown software en Novell servers naar Citrix platform
Verantwoordelijk voor IT voor grootste HQ overplaatsingsproject (800 personeelsleden)
Aandachtspunt voor Getronics, Origin en DEC (Compaq)
Project voor satelliet aaneenschakeling met olieplatforms in India geleid

1993-1994 Input1, Beverly Hills, CA, USA (1 jaar)
Manager voor call center (8 personeelsleden)
Trainer en mentor voor nieuwe medewerkers
Verantwoordelijk voor het contact met verzekeringsagenten
Analist en portfoliomanager

Studieprojecten
Projecten bij Shell HQ en ABN AMRO HQ gedurende studies, totaal 8 maanden

Opleiding interimmanager

Opleidingen en Cursussen:
1994 - 1996 Rotterdam School of Management, Netherlands
 MBA with specialization in Information Technology
1989 - 1993 University of California, Irvine, Irvine, CA, USA
 BA Economics
1987 - 1989 Chadwick School, Palos Verdes, CA, USA
 Secondary Education till graduation
1978 - 1987 British School, Voorschoten, Netherlands
 Secondary Education till “O” levels
1976 - 1978 Catholic School, Mumbai, India
 Primary Education

Vaardigheden:

Methods
 SDM:System Development Methodology
 Agile/RUP: Application Development
 ITIL (infrastructuurbeheer)
 ASL (applicatiebeheer)
 PRINCE: Projects In Controlled Environments
 Veel ervaring met DSDM en RUP ontwikkel trajecten

PROFESSIONAL KNOWLEDGE
 Line management
 Interim management
 Project management
 Quality management
 Network infrastructures
 Support and contact management
 Business redesign and development
 Organisation management
 Law
 Labour legislation
 Network operating systems
 Software development

Taalkennis (1 – 5)
 English (5); Dutch (5); Hindi (3); French (3); German (2)
Opleidingen en Cursussen:
1994 - 1996 Rotterdam School of Management, Netherlands
 MBA with specialization in Information Technology
1989 - 1993 University of California, Irvine, Irvine, CA, USA
 BA Economics
1987 - 1989 Chadwick School, Palos Verdes, CA, USA
 Secondary Education till graduation
1978 - 1987 British School, Voorschoten, Netherlands
 Secondary Education till “O” levels
1976 - 1978 Catholic School, Mumbai, India
 Primary Education

Vaardigheden:

Methods
 SDM:System Development Methodology
 Agile/RUP: Application Development
 ITIL (infrastructuurbeheer)
 ASL (applicatiebeheer)
 PRINCE: Projects In Controlled Environments
 Veel ervaring met DSDM en RUP ontwikkel trajecten

PROFESSIONAL KNOWLEDGE
 Line management
 Interim management
 Project management
 Quality management
 Network infrastructures
 Support and contact management
 Business redesign and development
 Organisation management
 Law
 Labour legislation
 Network operating systems
 Software development

Taalkennis (1 – 5)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Doelstellingen:

 Opleveren van complexe projecten en programma’s die business/IT oplossingen verbinden aan hun kernstrategie
 Uitdagende rol om ICT management te combineren met commerciële en opleveringsvaardigheden
 Evalueren en managen van leverings- en technische risico’s, randvoorwaarden en het voorkomen van cruciale knelpunten
 Klanttevredenheid bereiken door dichtbij de betrokken belanghebbenden te zijn en binnen tijd en budget op te leveren
 Collega’s motiveren en coachen en goed leiderschap uitstralen
 Gebruikmaken van mijn internationale en Nederlandse achtergrond om bruggen te slaan tussen culturen en het beste in alle partijen naar boven te halen


Talenkennis interimmanager

 English (5); Dutch (5); Hindi (3); French (3); German (2)

Overig

Kandidaat is een ervaren professional met een indrukwekkende staat van dienst in het managen en succesvol opleveren van aangegane opdrachten. Zowel opdrachtgevers als projectteamleden waarderen Raj om zijn directe en no-nonsense aanpak. Hij doorziet klantsituaties snel, evalueert de projectrisico’s en biedt meerdere solide oplossingen. Zijn praktische benadering en technische kennis stellen hem in staat zijn teams op een uitdagende, open en betrokken manier te motiveren en begeleiden naar resultaten. Zijn vakgenoten roemen zijn commitment en talent voor het altijd succesvol en tijdig realiseren van veeleisende projecten.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: