Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager

Manager

Werkervaring interimmanager

Bedrijf: UVIT Zorg (VGZ), Arnhem, Eindhoven.
Periode: Augustus 2011- December 2011
Als Projectmanager (Prince 2) heb ik hier 3 projecten geleidt en gecoördineerd:
• Klachtenmanagement
• Digitalisering van klant en klachtbrieven
• Zorgadvies en Bemiddeling
Daarnaast heb ik voor het eindejaar werk vanuit commercie nieuwe-en te wijzigen (stand)punten verzameld, geformuleerd en dit procesmatig belegd.
Deze projecten lagen op het snijvlak van business- en ICT (CRM Siebel van Oracle). Ik stuurde 10 collega’s aan.
Voor alle projecten heb ik zowel een projectbrief, PID, excepties als project end’s geschreven.

Bedrijf: Divers, landelijk.
Periode: November 2010 – Augustus 2011
In deze periode heb ik voor diverse projecten bij diverse bedrijven advieswerk gedaan (Prince 2 update, stakeholders management, Solvancy 2, Scrum, Rup en CMM). Hierbij ging het voornamelijk om zeer korte periodes (variërend van uren tot dagdelen).

Bedrijf: GMAC RFC, Den Haag.
Periode: Mei 2010 – November 2010.
Functie: Interim head special servicing .
Omschrijving: Het direct aansturen van 20 medewerkers van het special servicing team (creditmanagement), die zich bezighouden met Incasso, uitwinning, veilingen en hypotheek specialistisch werk: Ik heb de afdeling deels gereorganiseerd/geflexibiliseerd en heb samen met de directie en HRM een organisatie- en beleidsplan geschreven

Bedrijf: Divers, landelijk.
Periode: April 2009 – April 2010
In deze periode heb ik voor diverse projecten bij diverse bedrijven advieswerk gedaan (Prince 2 update, stakeholdersmanagement, uitrol Copafijth). Hierbij ging het voornamelijk om zeer korte periodes (variërend van uren tot dagdelen).

Bedrijf: Delta Lloyd, Amsterdam.
Periode: April 2008 – Maart 2009.
Functie: Programmamanager Pensioenwet Individuele Pensioenen bij Delta Lloyd
Omschrijving: Ik heb het project overgenomen van een interne programmamanager. Het totale programma met 24 projecten, diende op alle onderdelen weer vlot getrokken te worden. Zowel op inhoud, communicatie, systeem- aanpassingen en marketing heb ik leiding gegeven aan het uitwerken en invoegen wat de Pensioenwet verlangt. Ik stuurde direct 4- en indirect 24 collega’s aan.

Bedrijf: Interpolis, Tilburg.
Periode: September 2007 – Maart 2008
Functie: Projectmanager Pensioenwet Individuele Pensioenen bij Interpolis.
Omschrijving: Ik heb het conversietraject individuele en collectieve pensioenen geleidt en stuurde direct 9 collega’s aan. Zowel op inhoud, communicatie, systemen en marketing heb ik leiding gegeven aan het conversietraject. Hierbij heb ik intensief samengewerkt met zowel Avero als Rabobank Nederland.
Daarnaast heb ik een Projectbrief en PID geschreven voor het project om een onderscheid te maken tussen pensioenen en individuele en collectieve levensproducten. Beide projecten dienden ervoor om een beter contractbeheer te bewerkstellingen op alle onderdelen van pensioenbeheer (individueel, collectief) en op alle onderdelen van levensverzekeringen.

Bedrijf: Achmea, Apeldoorn, Leeuwarden, Amsterdam.
Periode: Juli 2005 – Mei 2007
Functie: Projectmanager Wet financiële dienstverlening / Borging, SAS-70 (certificering 1) en Solvency 1 bij Achmea Pensioenen te Apeldoorn, Amsterdam en Leeuwarden.
Omschrijving: Zowel op inhoud, juridisch, marketing, communicatie en interim had ik de leiding om vanaf medewerkers- team- afdelingsniveau tot bestuurs/directieniveau de Wfd uit te voeren en te borgen. Ik stuurde direct 15 collega’s aan. Hierbij heb ik het project overgenomen en heb een aantal nieuwe projecten opgestart. Daarnaast heb ik samen met de compliance afdeling een organisatieplan opgesteld om de gemaakte afspraken te borgen.

Bedrijf: ABN-AMRO, Utrecht.
Periode: November 2000 – Juni 2005.
Functie: Manager Hypotheken midden Nederland bij ABN-AMRO hypotheken.
Omschrijving: Ik was verandermanager en programma- en projectmanager en had de verantwoordelijkheid over de teams: acceptatie, fiattering, telefoon, offerte en buitendienst. Hier heb ik Copafijth doorgevoerd. Ik stuurde 4 teamleiders aan die verantwoordelijk waren voor 97 collega’s. Ik heb hier de structuur van de teams veranderd, waardoor er meer samenhang- en samenwerking ontstond, waardoor het marktaandeel van 0,5% steeg tot 14,6% en waarbij de omzet per 6 maanden verdubbelde, de achterstanden nihil werden en waarbij de kwaliteit van de geleverde diensten significant omhoog gingen. Ik heb mij projectmatig beziggehouden met het updaten van de buitendienst, waardoor deze commercieel daadkrachtiger werd. Ik heb mij projectmatig met het callcenterland beziggehouden, waardoor de service en commerciële daadkracht verbeterd werden. Ik heb mij projectmatig beziggehouden om de samenwerking tussen de regio’s te verbeteren. Tevens heb ik mij projectmatig beziggehouden om de hypotheekproducten van ABN-AMRO te verbeteren.

Bedrijf: Assurantiemakelaar, Rotterdam.
Periode: April 1998 – Augustus 2000.
Functie: Manager binnendienst bij Overvliet Assurantiemakelaars.
Omschrijving: Ik was daar werkzaam als lijnmanager en stuurde direct 19 medewerkers aan. Ik had de verantwoordelijkheid over de grotere contracten- en klanten en handelde op de assurantiebeurs in Rotterdam en Amsterdam. Ik heb de binnendienst gereorganiseerd en heb de feitelijke administratie deels uit handen gegeven aan SAA. In mijn periode is de omzet verdrievoudigd en is de polis dichtheid van 1.6 naar 4.8 omhooggestuwd.

Bedrijf: Fortis, Rotterdam, Utrecht.
Periode: Maart 1997 – Maart 1998.
Functie: Projectmanager individuele Pensioenen bij Fortis.
Omschrijving: Ik stuurde 42 collega’s aan. Mijn opdracht was om de afdelingen van Generale bank Pensioenen en VSB Pensioenen samen te voegen tot 2 afdelingen: Fortis Pensioenen individueel- en collectief.
Daarnaast was mijn opdracht om het zgn. “callcenter-land” van Fortis in kaart te brengen en daar een plan van aanpak voor te schrijven. Ik ben ook verantwoordelijk geweest voor de uitvoering van het plan van aanpak. Beide (deel)projecten vielen direct onder de toenmalige directie. Ik heb nieuwe projecten opgestart, heb de back- en midoffice gereorganiseerd en heb een aantal systeemaanpassingen doorgevoerd. Daarnaast heb ik een algeheel organisatie- en beleidsplan opgesteld voor de nieuwe pensioenafdelingen.

Bedrijf: Assurantiekantoor, Nieuwerkerk a/d IJssel.
Periode: Augustus 1993 – Februari 1997
Functie: Officemanager (hoofd binnen- en buitendienst) bij Den Ouden Assurantiën.
Omschrijving: Ik stuurde 7 collega\'s aan. Ik had de verantwoordelijkheid over de dagelijkse gang van zaken, contacten met verzekerings- maatschappijen-en banken en was betrokken bij overnames van portefeuilles. Tevens had ik grotere klanten onder mijn beheer.
Resultaat: Ik heb het onderdeel DGA/zakelijke klanten uitgebreid en onder mijn leiding is de omzet verviervoudigd en is de polisdichtheid van 1.2 gestegen naar 5.2.

Opleiding interimmanager

Opleiding: HBO Bachelor Bestuurskunde via het NCOI
Periode: Juli 2011 – Juli 2014

•Opleiding: Masteropleiding via Nyenrode Business school (MBA)
Periode: Oktober 2001 – Juni 2003
Omschrijving: Algemeen management

Opleiding: Prince 2
Periode: September 1998 – December 1999
Omschrijving: Practitioner en Foundation

Opleiding: MER: Management, Economie en Recht (HBO)
Periode: Augustus 1989 – Juni 1993
Omschrijving: Via de HES te Amsterdam

Opleiding: Economisch Linguïstisch (WO)
Periode: Augustus 1988 – Juni 1993
Omschrijving: Via de Rijksuniversiteit te Groningen

Opleiding: VWO
Periode: Augustus 1983 – Juni 1988
Omschrijving: Nederlands, Engels, Duits, wiskunde 1, economie, geschiedenis, natuurkunde.

Talenkennis interimmanager

Nederlands: Moedertaal
Engels: Goed
Duits: Goed

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: