Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Financieel Manager

Financieel Manager

Werkervaring interimmanager

Interim Financieel Manager bij Hekema Elekrotechniek BV
Werkzaamheden:
- Structureren/opzetten gehele financiële administratie i.v.m. organisatieveranderingen, procesverbeteringen
- Leidinggeven aan 3 medewerkers
- Cashmanagement, nieuwe rapportages opzetten en implementeren
- Begroting 2012, budgetbewaking 2011, betaalvoorstellen
- Projectadministratie, verder alle werkzaamheden die nodig zijn voor een soepel lopend financieel proces
- Advies directie en MT over financiële aangelegenheden
- Debiteurenbeheer

04-2011 – 15-07-2011 Interim Senior Administrateur bij Heembouw
Werkzaamheden:
- gehele boekhouding vestiging Breda
- aanleveren loongegevens, betaalvoorstellen maken
- advies vestigingsdirecteur, BTW-aangifte
- jaarrekening, maand- en kwartaalrapportage, etc

02-2011 – 01-04-2011 Interim Hoofd Financiën bij bouwbedrijf Meijergroep BV
Werkzaamheden:
- aansturen 2 medewerkers financiën en een projectadministrateur
- gehele boekhouding, banken, cashmanagement van 32 BV’s
- advisering directie inzake financiën
- implementatie electronische mogelijkheden in financieel pakket “Bouwoffice” zoals elctronisch aangifte Btw, electronische batchbetalingen, etc
- Advisering van de directie over financiële zaken en ondersteunen bij beslissingen

09-2009 – 31-12-2010 Finance Manager Compagnon (detachering, werving & selectie, outplacement, etc)
Werkzaamheden:
o Gehele boekhouding Compagnon inclusief maand- en jaarafsluiting
o Begroting, gedetailleerde forecast, liquiditeitsprognoses
o Financieel MT lid, advisering directie, overleg met banken en factoringmaatschappij
o Opzetten nieuwe managementrapportage en verbeteren AO/IC
o Procesverbetering, procedures aanpassen en verbeteren
o Automatisering financieel systeem, inrichting Exact verbeteren
o Belastingaangiftes, Cashmanagement, Contracten, Verzekeringen
o Actieve en adviserende rol richting de nieuwe aandeelhouder bij de Due Dilligence door KPMG

10/2007 – 06-2009 Manager FSSC (Financial Shared Service Center) van Slokker Bouwgroep
Werkzaamheden:
 Leidinggeven aan 7 personen
 Projectadministratie; gehele boekhouding inclusief afsluitingen
 Ontwikkeling van de afdeling vormgeven en begeleiden
 Processen beschrijven, verbeteren, eventueel aanpassen
 Ontwikkeling van de automatisering op de afdeling vormgeven (SAP+Ixos)
 Meedenken in controllersoverleg van 5 vestigingen Slokker
 Functionering- en beoordelingsgesprekken
 Deelname hoofdenoverleg; leiding geven aan afdelingsoverleg
 Alle voorkomende en noodzakelijke overige werkzaamheden

04/2007 – 09/2007 Interim professional via DPA-flex bij de Stichting Divers (welzijnswerk)
Werkzaamheden:
• Coachen en advies plaatsvervangend hoofd financiën
• Halfjaarcijfers, begroting, projectadministratie
• Processen beschrijven en waar nodig, verbeteringen bespreken en aanbrengen
• Deelname in projectgroepen; formulieren ontwerpen
• Debiteuren, crediteuren, kas, bank en giro, etc.
• Afstemmen grootboek

02/2006 – 03/2007 Interim professional via DPA-Flex bij de Universiteit Leiden, faculteit Rechten
Werkzaamheden:
• Jaarrekening verzorgen, balansdossier t.b.v. accountantscontrole, verklaring saldi, toelichting geven op verschillen, etc.
• Managementrapportages personeel en financieel voor jaarboek maken
• Financiële verantwoording voor College van Bestuur schrijven
• Uitputting middelen monitoren, begroting voorbereiden en opstellen, verdedigen t.o. faculteitsraad, faculteitsbestuur en College van Bestuur
• Projectafrekeningen en begrotingen opstellen, externe rekeningen maken
• Tekenen facturen, bestellingen accorderen,
• Begeleiden medewerkers debiteuren/crediteuren
• Advisering directeur voor AO/IC, begroting, interne procedures, etc.
• Algemene ondersteuning van afdeling FEZ, normbezetting personeel bewaken en jaarafrekeningen voor projecten maken.

1998 - 2005 Manager financiële afdeling, Kintent (voorheen SUK)
Werkzaamheden:
• Dagelijkse leiding over 20-25 medewerkers. Personeelsbeleid afdeling. Houden van functionering- en beoordelingsgesprekken. Budgetverantwoordelijk
• Verantwoordelijk voor tijdige en juiste inkomensvaststelling t.b.v. berekening ouderbijdrage voor ± 80.000 aanvragers kinderopvang.
• Verantwoordelijk voor procesplanning maandelijkse ouderbijdrageninning inclusief de juiste en tijdige verwerking daarvan in financieel systeem
• Op peil houden, vernieuwen en aanvullen van procedures en werkprocessen.
• Mondelinge en schriftelijke klachtenafhandeling van ouders m.b.t. de ouderbijdrage en de berekening daarvan.
• Toezien op goede telefonische bereikbaarheid en plannen telefoonbezetting voor ± 10.000 telefoontjes per maand.
• Opstellen van periodieke rapportages en het analyseren van cijfermatige gegevens.
• Het opzetten en actueel houden van de systematiek en planning m.b.t. berekening en herberekening van de ouderbijdrage
• Deelnemen in projectgroepen o.a.: implementatie Windows platform, toetsgroep Oracle database, telefonische bereikbaarheid, commissie nieuwe naam en huisstijl SUK, vernieuwing facturering ouders, implementatie nieuw tijdsregistratiesysteem
• Optreden als projectleider bij projecten o.a.: mailingen Ouderbijdragen (jaarlijks terugkerend), overgang van netto systematiek naar belastbaar inkomen
• Hoofdenoverleg Financiën en regelmatig overleg met managers regiovestigingen, afdeling Relatiebeheer en verschillende Stafafdelingen.
• In voorkomende gevallen op bezoek bij (nieuwe) klanten ter ondersteuning Hoofd Relatiebeheer of medewerkers buitendienst Relatiebeheer.
• Instructie, opleidingen en terugkomdagen voor Kintent medewerkers.
• Gevraagd en ongevraagd advies geven aan afdelingen Kintent m.b.t. CAO-regelingen, inkomenssystematieken en ouderbijdrage

1991 – 1998 Financieel medewerker faculteit Farmacie, Universiteit Utrecht
Werkzaamheden:
• Toezicht op 3-5 medewerkers m.b.t. invoer en verwerking.
• Kas-, bank- en giroboekingen, bijhouden verplichtingenadministratie
• Debiteuren-, crediteuren- en grootboekadministratie
• Beoordeling en behandeling van declaraties; systeembeheer en gebruikersondersteuning van computersystemen op FEZ
• Opzetten van nieuwe methodieken en werkwijzen in financieel pakket
• Het maken van rapportages, het opzetten van inventarissysteem
• Tussenrekeningen en rekeningschema beheren van 3 faculteiten
• Applicatiebeheer afdeling Financiën Farmacie

1985 – 1990 Financieel medewerker budgetten- en kostenadministratie, Universiteit Utrecht
1983 - 1985 Diverse administratieve functies uitzendbureau
1982 – 1983 Studie pedagogische academie
1981 – 1982 Horecamedewerker Stichting de Vechtsebanen
1980 – 1981 Militaire dienst

Opleiding interimmanager

Opleidingen
2002 – 2004 HBO Bedrijfseconomisch management ISBW
1999 – 1999 Midden management ISBW
1992 – 1994 Moderne bedrijfsadministratie ISW
1991 – 1992 Praktijkdiploma boekhouden Praehep
1985 – 1986 Opleiding tot tennisleraar KNLTB
1982 – 1983 Pedagogische academie Utrecht
1981 – 1981 Horeca vakopleiding Utrecht
1973 – 1980 HAVO College de Klop

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Flexibiliteit, Nauwkeurigheid, Organisatiesensitiviteit, Plannen & Organiseren, Leidinggeven, Doorzettingsvermogen, Klantgerichtheid

Talenkennis interimmanager

Engels en Duits

Overig

Cursussen en trainingen
• Automatisering: Zeer goede kennis van en vaardigheid met: Excel, Word,Outlook, Windows (alle versies)
• Overig: Administratieve organisatie, klantgericht telefoneren, Projectmanagement, resultaatscriteria, functioneringsgesprekken, competentiemanagement, resultaatgericht coachen, beoordelen en belonen, gespecialiseerd in cashmanagement en liquiditeitsprognoses
Diversen
• Financieel: uitstekende kennis van Navision, Bouwoffice, Exact (Globe), Oracle databases en Oracle Financials, Coda, JD Edwards, Accountview, SAP (Fico), Ixos, AFAS, Syntess, Twinfield, Newbase en vele andere personeelsinformatiesystemen en financiële software.
• Internetbankieren: ING, Rabobank, ABN Amro, Fortis
• Diversen: goede kennis van salarisadministratie, belastingzaken en sociale wetgeving
Nevenactiviteiten
Twee jaar bestuurslid, zes jaar jeugdcommissie en zeven jaar verenigingscompetitieleider van tennisvereniging Vechtlust.
Hobby’s: Tennis, golf, digitale fotografie en de computer.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: