Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Managing Director

Managing Director

Werkervaring interimmanager

Professioneel Profiel
Strategieontwikkeling, internationale business development en -verandering: gedurende mijn hele carrière heb ik de uitdagingen in organisaties aangegrepen om kansen succesvol te realiseren. Ik ben sterk in het bouwen van organisaties en organisatie- structuren, met de nadruk op de verandering van “pionieren naar professionalisering’’. In het bereiken van resultaten ben ik vasthoudend en gedreven. Daarbij heb ik de capaciteit om het maximale uit, vaak multinationale en multidisciplinaire teams te halen. Ik ben een sterke teamspeler en zorg ervoor dat mijn professionals hard werken, creatieve oplossingen bedenken maar ook plezier hebben in het werk. Ik ben een initiator van nieuwe ideeën en heb een bewezen track record voor het realiseren van kansen in verschillende sectoren wereldwijd. Mijn cultureel bewustzijn, een van mijn belangrijkste kwaliteiten, is cruciaal voor het realiseren van zakelijke kansen en het oplossen van problemen met en in organisaties in zowel de private als de publieke sector. Een persoonlijke aanpak, een solide voorbereiding en een sterke focus op de te volgen strategie zijn mijn elementen voor succes. Ik sta met mijn voeten in de klei, ken de cijfers en de feiten, ben effectief en efficiënt en heb een sterke drang naar het op tijd leveren van goede resultaten.

 
Werkervaring
1993 - heden
Consultants B.V.
Managing Director/eigenaar
Als adviseur inzetbaar op interim management, strategische advisering, internationalisering. Daarbij actief op het snijvlak van onderwijs en internationalisering, onderwijs en gezondheidszorg en onderwijs en sport. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een wereldwijd netwerk in het bedrijfsleven in verschillende sectoren, kennis en onderzoeksinstellingen, zorginstellingen en de publieke sector.

2006 – 2011
Maastricht School of Management, Maastricht.
Managing Director & Secretaris Board of Trustees
Adviseur Stichting FISH

Directeur van een business school met activiteiten in meer dan 30 landen en met jaarlijks tussen 2500 en 3000 studenten. De belangrijkste opdracht van de Board of Trustees was het ontwikkelen en doorvoeren van veranderprocessen waardoor de organisatie professioneler werkte en business development effectiever en efficiënter werd. De veranderingen moesten er ook voor zorgen dat medewerkers meer naar buiten toe op traden en innovatieve ideeën creëerden zodat de concurrentiepositie werd verstevigd.
Portefeuille: Algemeen management, organisatieontwikkeling, finance & control, operationeel management en logistiek, business development, corporate communicatie, corporate relations, marketing, Maastricht Programs, Outreach Program, Information Centre, ICT, alumni beleid, MSM Career Center, fundraising, vastgoedontwikkeling.

2005 – 2006
Hogeschool Zuyd, Heerlen
Lid College van Bestuur

Voltijds bestuurder van een instelling met 22 faculteiten, 10 lectoraten, meer dan 13000 studenten en een personeelsbestand van 1500 medewerkers. De Hogeschool Zuyd is een HBO-instelling met vestigingen in Sittard-Geleen, Heerlen en Maastricht. Daarbij verantwoordelijk voor externe betrekkingen en het opzetten en uitvoeren van innovatieprogramma’s die moesten leiden tot een kanteling van de organisatie. Hiervoor werd een nieuwe organisatiestructuur ontwikkeld en een vergaande cultuurverandering in gang gezet. Een belangrijke taak daarbij was de ontwikkeling van Expertisecentra: Creative City, Gebouwde Omgeving, ICT, Ondernemen/Centre for Entrepreneurship Zuyd, Quality of Life en Technology & Design.
Portefeuille: Innovatieprogramma’s Euregionale Kennispoort, Zuydgebieden en corporate governance, marketing en communicatie, audit & control, branding, internationalisering, externe betrekkingen, Expertisecentra.


2000– 2004
PricewaterhouseCoopers
Senior Manager

Management consultant met een sterke focus op business development, cliënt engagement, product development en human resources voor een portefeuille van klanten in het bedrijfsleven, innovatieve start-ups, kennis en onderzoeksinstellingen, zorginstellingen, overheden en agentschappen. Veelvuldige contacten zowel in het bedrijfsleven als in de publieke sector. De opdrachten waren complex van aard en bevonden zich zowel op strategisch als operationeel niveau.

1996 – 2000
Gemeente Utrecht
Manager Economische Zaken/Hoofd Coördinatiepunt Utrecht in Europa (CUE)

Lid van het management team van Economische Zaken. De werkzaamheden betroffen het voorbereiden van economische (beleids)programma’s en strategische visies voor de stad Utrecht, de ontwikkeling en marketing van bedrijventerreinen en het aantrekken van nieuwe bedrijven. Er waren contacten op zowel bestuurlijk als ambtelijk niveau; rechtstreekse advisering van de burgemeester wat betreft Europese Zaken en wethouders over gemeente brede projecten. Daarbij ook opgetreden op de hoogste bestuurlijke en ambtelijke niveaus in Den Haag en Brussel. Tevens gezorgd voor de externe contacten met het bedrijfsleven, met andere overheden (provincie, Den Haag, Utrecht, Brussel) en pers met betrekking tot Europese zaken.

Als Hoofd CUE, de unit voor Europese Zaken opgezet. Hiervoor de strategische visies ten aanzien van Europees beleid ontwikkelt en uitgevoerd. Deze unit bestond uiteindelijk uit 6-8 personen. Daarnaast verantwoordelijk voor de oprichting spin-off unit voor Europese aanbestedingen. Het leggen van contacten met andere Europese steden en regio’s en het vertegenwoordigen van de stad Utrecht in (inter)nationale gremia zoals Eurocities Telecities, GSB-overleg.

1995 – 1996
Wihelmina Kinderziekenhuis, Utrecht
Business Development & Fundraising Officer

Verantwoordelijk voor het initiëren van wetenschappelijke programma’s en projecten en het optimaliseren van de subsidiemogelijkheden. Verder het stimuleren van internationale contacten voor het WKZ, de Utrechtse Onderzoeksschool voor Infectie en Immuniteit, het Eykman Winkler Instituut en Revalidatiecentrum de Hoogstraat.

1992 – 1995
PNO Advisory Services, Hengelo
Management Consultant

Management Consultant voor het adviseren op het gebied van subsidieverwerving voor klanten in het bedrijfsleven, innovatieve start-ups, kennis en onderzoeksinstellingen, zorginstellingen, overheden en agentschappen.


1990 – 1992
International Labor Organization, Geneve, Zwitserland
Program Officer/Associate Expert

Program Officer verantwoordelijk voor high level donor relaties en het opstellen en beheren van omvangrijke programma’s en projecten. De projecten bevonden zich in de volgende sectoren: hotel en toerisme, MKB, kinderarbeid, arbeidsrelaties en omstandigheden. Uitgebreide contacten met overheden, non-gouvermentele organisaties, het bedrijfsleven, Europese instellingen en andere VN organisaties.
1988 – 1990
United Nations Development Program, Lusaka, Zambia
Program Officer/Junior Professional Officer

Verantwoordelijk voor de ontwikkeling en het beheer van een substantieel deel van het UNDP programma in Zambia. Het opzetten en beheren van capacity building en stimuleringsprogramma’s en projecten in de volgende sectoren: gezondheidszorg, onderwijs, hotel en toerisme, landbouw en veeteelt, housing. Het verrichten van economische analyses zowel op macro- als microniveau.
2006 - heden
Voorzitter
Stichting Topsport Cranendonck

De Stichting ondersteunt topsporters met focus op zwemmen in hun weg naar de wereldtop. Het biedt management en marketing diensten aan een geselecteerd aantal topsporters. Sporters uit andere disciplines zijn echter ook welkom om tegen vergoeding gebruik te maken van de diensten. STC ontwikkelt en organiseert speciale op maat gemaakte evenementen en opleidingsweken in alle delen van Europa.
Producten: management en marketing, sponsoring & fundraising, opleiding en teambuilding vooral in Nederland en Frankrijk, persoonlijke coaching, persoonlijke ontwikkeling planning en training voor sporters.

Diversen (selectie)

1994-1997
Senior adviseur strategische ontwikkeling, fondsenwerving en Internationale zaken
Eykman Winkler Institute, Utrecht

1995-1996
Adviseur fondsenwerving en Internationale zaken
Utrecht Institute for Infections en Immunology, Utrecht

1993-1995
Senior Adviseur Europese Zaken
Stichting Wereld Jamboree, Leusden
Verantwoordelijk voor lobbyen bij de Europese Commissie, Europese Raad en het Europees Parlement.

Opleiding interimmanager

Opleiding

1981 – 1987
Universiteit Twente
Kandidaats Bestuurskunde
Doctoraal Bestuurskunde met specialisatie Internationale Betrekkingen/Vrede en Veiligheid

2002-2003
Rotterdam School of Management
Advanced Management Program
1987 – heden
Continue management en leiderschap trainingen gevolgd afgewisseld met onderwerp specifieke trainingen.
Black Belt Lean Six Sigma (verwacht juni 2012)
Trainersopleidingen (zwemmen)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Kwaliteiten
Management inclusief het coachen en de ontwikkeling van professionele en innovatieve teams; ontwikkeling en uitvoering van grensverleggende strategieën; verandermanagement; business development; organisatieontwikkeling; het succesvol behartigen van belangen in private en publieke sectoren, het ontwikkelen en opzetten van nieuwe ondernemingen, het out of the box creëren van vernieuwende ideeën en initiatieven en een ruime ervaring in het leiden van onderhandelingen in complexe internationale omgevingen zowel in bedrijfsleven en de publieke sector.



Talenkennis interimmanager

Engels vloeiend, Duits en Frans werkbaar.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: