Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Manager

Interim Manager

Werkervaring interimmanager

Febr 2011 – heden Management en Advies
* Eigenaar

Als Interim Manager / Projectmanager inzetbaar bij diverse opdrachtgevers.

Bezinningscentrum Apr 2011-heden
* interim adviseur

Interim adviseur bij het plannen en uitvoeren van een reorganisatie en het schrijven van een nieuw business plan in verband met een mogelijke doorstart van de organisatie. De organisatie probeert een omslag te maken naar een meer commercieel geleide organisatie.

Phasis bv sept 2009-heden
* Dagvoorzitter / leadauditor

Phasis richt zich op verbetering van de bedrijfsvoering en het primair proces van organisaties, met name binnen het onderwijs De aanpak van Phasis is gericht op zelfstandige toepassing van de aangereikte methoden. Phasis weet uit ervaring dat veranderingen het beste slagen als de mensen in de organisatie erachter staan en er zich voor willen en kunnen inzetten. Het creëren van draagvlak en investeringen in competentie-ontwikkeling ziet Phasis dan ook als belangrijke sleutels tot succes

Verantwoordelijkheden:
 Het voorzitten van audits rondom de kwaliteit van de examinering van het MBO onderwijs langs de criteria zoals die door de Onderwijsinspectie gehanteerd worden
 Het uitwerken van de bevindingen in een auditrapport.
 Het verwerken van feitelijke onjuistheden
 Het bespreken van het rapport en de bevindingen met de auditcommissie
 

Sept 2006 – mrt 2011 Conclusion Financiële Professionals
* Interim Manager

Conclusion werkt in projecten, biedt consultancy en levert professionals binnen de disciplines Human Capital, Communication, Organisation en Technology.
De werkmaatschappijen van Conclusion zijn actief in de Marktsegmenten Industry, Finance, Sociale Zekerheid en Zorg, Overheid en Non-profit. Door samenwerking tussen de werkmaatschappijen worden voortdurend specifieke, klantgerichte ketens van dienstverlening gevormd.

Als Interim Manager / Projectmanager inzetbaar bij diverse opdrachtgevers.

Stadsdeel Amsterdam Zuidoost (SDZO) nov 2009 – mrt 2011
* Programma Manager en Locatie Manager a.i.

In het bestuursakkoord “Investeren in Kansen” 2006 – 2010 van Stadsdeel Amsterdam Zuidoost is afgesproken om de buurtcentra in Amsterdam Zuidoost om te vormen tot 4 zogeheten Community Centers. Het principe van de Community Centers is dat in de betreffende accommodaties de betrokkenheid en samenhang tussen verschillende doelgroepen wordt versterkt en de leefbaarheid en de ‘civil society’ wordt vergroot in de buurt.

Projectmanagement:
 Het ontwikkelen van het strategisch / tactische uitvoeringsmodel Community Centers in Amsterdam Zuidoost
 Het ontwikkelen en inbedden van de nieuwe structuur binnen de bestaande organisaties en beleidsterreinen
 Het ontwikkelen van een brede inhoudelijke programmering in overleg met welzijnsorganisaties, belangengroepen en bewoners

Overige verantwoordelijkheden:
 Het formeren van teams van kinder-, jongeren en volwassenenwerkers binnen de Community Centers
 Locatiemanagement van de 8 buurthuizen en Community Centers
 Leidinggeven aan werkers, planners, beheerders en vrijwilligers, ongeveer 30 mensen

Conclusion Financiële Professionals jan 2009 – mrt 2011
* Field Manager

Conclusion Financiële Professionals levert tijdelijke oplossingen in accounting, audit, business intelligence en control. Onze professionals werken in projecten of lossen capaciteitsvraagstukken op bij organisaties in profit en non-profit, zowel op operationeel als leidinggevend niveau.

Verantwoordelijkheden:
 Het ontwikkelen van de nieuwe functie van fieldmanager.
 Het ontwikkelen van competentiemanagement en beoordelingskader voor interim professionals


Swazoom (in opdracht van SDZO) okt 2009 – dec 2009
* Adviseur / Projectmanager

Swazoom is een welzijnsorganisatie die zich inzet voor ontwikkelingskansen voor jeugdigen in Amsterdam en dan met name in Stadsdeel Amsterdam Zuidoost. Daartoe worden laagdrempelige activiteiten met specifieke aandacht voor de ontwikkeling van sociale en communicatieve vaardigheden, horizonverbreding, multimedia-wijsheid, voorschoolse educatie en opvoedingsondersteuning georganiseerd.

Projectmanagement:
 Het analyseren van de opgestelde productbegroting (WILL systematiek uitgebreid met prestatie indicatoren) en organisatie structuur ten opzichte van de implementatie van de werkwijze behorende bij de werkzaamheden zoals beschreven in de productbegroting
 Advisering rondom organisatie (cultuur en bedrijfsprocessen) verandering en opstellen Projectplan

MaDiZo (in opdracht van SDZO) sept 2009 – jun 2010
* Adviseur / projectmanager implementatie productenboek

MaDi ondersteunt bewoners van Amsterdam Zuidoost en Diemen bij het oplossen van problemen die zij ervaren in hun sociale, maatschappelijke, persoonlijke en financiële situatie. Onze cliënten staan bij onze dienstverlening altijd centraal. MaDi stimuleert de zelfredzaamheid van haar cliënten, bevordert hun sociaal maatschappelijke participatie en versterkt hun probleemoplossend vermogen.

Projectmanagement:
 Opstellen projectplan
 Advisering aangaande organisatorische aanpassingen inzake werken met WILL systematiek
 Adviseren aan en participeren in het 3 partijen overleg

KOC Nederland / Philyra Instituut mei 2007 – mei 2009

KOC Nederland is het Kenniscentrum Beroepsonderwijs Bedrijfsleven voor de uiterlijke verzorging. In het kader van de onderwijswetgeving voert zij in de kappers-, schoonheidsspecialisten- en pedicurebranche wettelijke taken uit ten behoeve van het Ministerie van OCW.

Philyra is het branche-instituut voor professionele ontwikkeling in de uiterlijke verzorging. Zij biedt educatieve producten en diensten die zich richten op de ontwikkeling en bevordering van het vakmanschap

* Manager Kwalificeren en Examineren a.i. dec 2008-mei 2009

Verantwoordelijkheden:
 Leiding geven aan de afdeling K&E (15 FTE). Zij zijn verantwoordelijk voor:
 Het ontwikkelen en onderhouden van de kwalificatiestructuur uiterlijke verzorging
 Het regisseren van onderzoek gericht op de aansluiting van onderwijs- en arbeidsmarkt
 Innovatie van examens aansluitend op het nieuwe onderwijs
 Het coachen van de medewerkers en het vergroten van hun betrokkenheid bij de organisatie
 Opstellen van jaarplan, mede schrijven van het ondernemingsplan
 Opstellen en implementeren van het examen aanbod aangaande competentie gericht onderwijs
 Het beschrijven en implementeren van EVC trajecten binnen de uiterlijke verzorging
 Opstellen veranderplan en realiseren van afdelingsverandering
 Opstellen begroting en budget verantwoordelijk.

Projectmanagement:
 opzetten ondersteunende onderwijskundige dienstverlening
 ontwikkelen branche kwalificatiestructuur schoonheids- en voetverzorging
 ontwikkelen kwalificatiestructuur in Suriname
 aansluiting VMBO en MBO
 kwalificatiedossiers visagie, nagelstyling en haarwerker
 internationale diplomawaardering
 ontwikkelen examenmodellen
 ontwikkelen EVC
 landelijk project invoering competentie gericht onderwijs (zowel voor scholen als leerbedrijven binnen het MBO)

* Projectmanager a.i. mei 2008-dec 2008

Verantwoordelijkheden:
 Process re-design volledige organisatie
 Opstellen projectplan en laten uitvoeren van betrouwbaarheidscheck op programmatuur
 Advies ten aanzien van doorontwikkelen bestaande software of implementatie nieuw pakket

* Manager Opleidingsadvies a.i. mei 2007-jan 2009

Verantwoordelijkheden:
 Leiding geven aan de opleidingsadviseurs (26,02 FTE). Zij zijn verantwoordelijk voor:
 Werven en erkennen van voldoende leerbedrijven in relatie tot de behoefte van en mogelijkheden op de arbeidsmarkt.
 Ondersteuning en kwaliteitsbevordering van leerbedrijven, waaronder opleiden en certificeren van praktijkopleiders.
 Onderzoek en advisering met betrekking tot de doelmatigheid van het landelijke en regionale opleidingenaanbod in het beroepsonderwijs.
 Ondersteuning van bedrijfsleven en onderwijsinstellingen bij de vormgeving van competentiegericht onderwijs.
 Het coachen van de medewerkers en het vergroten van hun betrokkenheid bij de organisatie
 Opstellen van jaarplan en begroting
 Opstellen en implementatie van afdelings verbeterplannen
 Budget verantwoordelijk.

Projectmanagement:
 Ontwikkelen en implementeren externe auditering van leerbedrijven
 Ontwikkelen omgaan met buitenlandse stageplaatsen
 herziening kwaliteitshandboek
 leerwerktrajecten in het VMBO
 ontwikkelen van maatwerk voor ketens
 ontwikkelen en implementeren regionalisering,

KCE sept 2006 – mei 2007
* Manager Onderzoek a.i.

KCE is verantwoordelijk voor de uitvoering van het wettelijk toezicht op de examinering binnen het MBO. Deze taak bestaat uit twee poten, te weten toezicht en stimulering.

Verantwoordelijkheden:
 Leiding geven aan de product administratie 6 FTE, coördinator1 FTE en 1 tot 2 FTE tijdelijke medewerkers voor het opvangen van pieken.
 Leidinggeven aan onderzoeksauditoren. Zij zijn verantwoordelijk voor het documenten onderzoek, stellen een auditprofiel op, ondersteunen instellingen bij vragen, ontwikkelen mede nieuwe projecten. Het betreft 8 FTE vast en 3 FTE flexibel.
 Opstellen van jaarwerkplannen en begroting

Projectmanagement:
 Verbetering van de eenduidigheid van het onderzoek naar de kwaliteit van de examinering in het MBO onderwijs

Sept 2005 – aug 2006 Meeùs Facility B.V.
* Hoofd Financiën

Meeùs is een van de grootste bemiddelaars op het gebied van verzekeringen, pensioenen en hypotheken in Nederland.

Projectmanagement:
 Fusie van 5 administraties
 Het opschonen van alle administraties en het oplossen van problemen

Projectleiderschap vanuit financiën:
 Begeleiden van implementatie upgrade financiële software
 AO / IC opzetten waaronder invoering van SOX
 Ontwikkeling en implementatie van software ten behoeve van Makelaardij en verzekeringen (2 projecten)

Overige verantwoordelijkheden:
 Leidinggeven aan financiële administratie (12 personen)
 Opstellen maandelijkse rapportage
 Jaarrekening

Mei 2004 – aug 2005 Uniq Nederland B.V. (Johma)
* Finance Manager (Chief Accountant)

Johma is de bekendste en grootste saladebereider van Nederland.

Verantwoordelijkheden:
 Management financiële administratie (9 mensen)
 Debiteuren, crediteuren, management rapportage
 Budget en forcast cyclus
 (statutaire) jaarrekening Nederlands, Engels en IFRS
 Functionele aansturing ICT

Projectmanagement:
 Het sluiten van een van de salade fabrieken en het afwikkelen van de financiële zaken
 5S project rondom procesverbetering van de salade fabriek
 Het financieel scheiden van de sales organisatie en de productie organisaties
 Het aansluiten van de (financiële) processen van Nederland op de werkprocessen van Noord Europa
 Eerste adoptie IFRS (internationale financiele rapportage standaarden)
 Implementatie van cash pooling (het ter beschikking stellen van gelden van heel Europa ten behoeve van alle landen) en cash forcasting

In een tijd van reorganisatie eerst de processen gestroomlijnd, de afdeling anders opgezet en ingekrompen van 13 naar 9 mensen en de systemen onder de loep genomen. Door verdere centralisering van taken (shared service centre) buiten Nederland een nieuwe uitdaging gezocht.

Dec 2001 – april 2004 Centrale Opvang Asielzoekers Coördinator Administratie
* Coördinator Administratie

Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) is voor de Nederlandse samenleving dé opvangorganisatie die zorgt voor probleemloze opvang van vreemdelingen. In opdracht van het ministerie van Justitie biedt het COA mensen in een kwetsbare positie veilige huisvesting en ondersteunt hen in de voorbereiding op hun toekomst, in Nederland of elders. Het gaat vooral om asielzoekers en vluchtelingen, en om specifieke groepen zoals alleenstaande minderjarige vreemdelingen.

Verantwoordelijkheden:
 Leiding 5 afdelingen: financiële administratie, bewoners administratie, personeelsadministratie, management assistenten en ICT (15 personen).
 Planning en control cyclus, budgetteren, uitputtingscontrole, management rapportage, opstellen jaarrekening, administratieve organisatie (AO/IC), advisering t.a.v. financiële vraagstukken.

Projectmanagement vanuit de clusters:
 Analyse, implementatie en uitvoering Wet bescherming persoonsgegevens
 informatie beveiliging
 opzetten open leercentra
 implementeren centraal magazijn en logistiek
In 2001 begonnen als coördinator administratie in 1 cluster om de processen op te zetten, uiteindelijk in 3 clusters tegelijk gewerkt (35 mensen). Door de samenvoeging van 5 clusters is mijn baan komen te vervallen.

Sept 1999 – nov 2001 Nokia Nederland B.V.
* Projectleider

Nokia is een wereldleider op het vlak van mobiele communicatie en een drijfkracht achter de groei en de duurzaamheid van de ruimere mobiliteitsector.

Verantwoordelijkheden:
 Coördinatie van de project financiën door ontwikkeling en implementatie van key performance indicators via balanced score card, mission statements, service level agreements,
 het ontwikkelen en bijhouden van de 13 maands rollende forcast, budgetten, management rapportage,
 het ontwikkelen en beschrijven van de werkprocessen, de financiële processen, AO.
Dit betreft een project t.b.v. het bouwen van een gsm netwerk.

1993 – 1999 Verschillende projecten/banen met als taken:
 Opzetten van een call center t.b.v. een hypotheek verstrekker.
 Begeleiden van buitenlandse betalingen (letters of credit) naar Bangladesh en Indonesië.
 Leiding geven aan administratieve afdelingen.
 Begeleiden proces van onbetaalde arbeid naar betaalde arbeid bij een vrouwenhulp-verleningsstichting.

Opleiding interimmanager

2011 – 2013: Bachelor Management verandermanagement en projectmanagement (50% gereed)
2007 – 2008: HBO aanvullende vakken (veranderings) management, marketing, economie
1989 – 1992: Rechtsgeleerdheid, propaedeuse
1987 – 1989: Middeloo (Micojel), propaedeuse
1979 – 1987: Atheneum, diploma


Trainingen
2009: BBV training BAZN bestuursacademie
2009: Creativiteit en doorbraak denken
2007: Beinvloeden van verandervermogens
2005 – 2006 Leiding geven in een commerciële werk omgeving / situationeel leiderschap
2001 – 2002: Enneagram voor de personeelsmanager
2003: Basiskennis Boekhouden
2000: Effectief communiceren Schouten en Nelissen
2000: Investing in people, finance for non financials, project finance
1998 – 2000: Team rollen

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

verandermanagement, communicatie, visie, strategie, omgaan met weerstanden,

Talenkennis interimmanager

Engels goed

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: