Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Allround financieel professional

Allround financieel professional

Werkervaring interimmanager

Periode Werkgever Functie
04-1994 t/m heden Heiloo B.V. Financieel professional (interim)
Opdrachtgever
09-2006 t/m 03-2011 Huurcommissie ai Senior adviseur financiën
De Huurcommissie is onderdeel van het Ministerie van VROM en sinds 1 maart 2010 een Zelfstandig Bestuursorgaan (ZBO). In de functie van “hoofd administratie” verantwoordelijk voor de gehele financiële administratie (kas/verplichtingen) en na een pakketkeuzetraject voor het implementeren van de nieuwe administratie conform baten/lastenstelsel inclusief kostprijsmodel, openingsbalans en verplichtingenbeheer.

02-2007 t/m 09-2007 (parttime) De Werkmaatschappij Projectmedewerker
Betrokken bij het implementeren van de financiële administratie van De Werkmaatschappij, de facilitaire dienstverlener binnen de Rijksoverheid. Met behulp van Ms-Access de managementrapportage, salarisinterface en consolidatietool ontwikkelt.



Periode Opdrachtgever Functie
03-2003 t/m 07-2006 IVOP (Informatievoorz. Overheids Personeel) ai Senior financieel medewerker
In verband met de opheffing van het agentschap van het Ministerie van Binnenlandse Zaken per 01-01-2006 kennisnemen van en eventueel overnemen van de werkzaamheden van vertrekkende medewerkers op de financiële administratie en overige stafafdelingen Tevens het afwikkelen van de opheffing en het opstellen en overdragen van het slot-overdrachtsdocument aan het Ministerie.

10-1999 t/m 02-2003 Bestfoods Benelux B.V. (Knorr/Conimex) ai Hoofd personeels- en salarisadm.
Verantwoordelijk voor het tijdig en juist uitvoeren van de totale salarisverwerking in eigen beheer middels EMIS/IBIS Consist. Als gevolg van de overname van Bestfoods door Unilever mede verantwoordelijk voor de conversie van het personeels- en salarissysteem naar Payfact CMG en SAP 4.6 HR. Tevens de integratie van de afdeling PSA binnen de Unilever organisatie begeleid.

08-1999 t/m 12-1999 IVOP (Informatievoorz. Overheids Personeel) Informaticaconsultant
Opdracht voor het ontwikkelen, bouwen en implementeren van een maatwerk uren-registratiesysteem onder MS-Access.

02-1998 t/m 09-1999 KPMG Meijburg & Co B.V. Belastingadviseurs ai Salarisadministrateur
Verantwoordelijk voor het beheer van de salarisadministratie (EMIS). Als gevolg van de invoering van een “cafetariasysteem” verantwoordelijk voor de herstructurering van het personeelsinformatiesysteem alsmede het opzetten van de administratieve organisatie en registratie hieromtrent. Als projectmedewerker grote betrokkenheid bij de pakketkeuze en implementatie van een nieuw personeel-/salarissysteem (gekozen voor ADP/Perman II).

05-1997 t/m 01-1998 Arbo Management Groep Projectmedewerker fusie
Het begeleiden van de integratie financiële administraties i.v.m. de fusie van 3 arbodiensten, alsmede (softwarematige) ondersteuning voor de aflopende automatiseringsprojecten en processen. Tevens verantwoordelijk voor de administratieve afwikkeling van de opheffing van de gefuseerde arbodienst. Tegelijkertijd een volledig geautomatiseerde facturering ontwikkelt en geïmplementeerd voor de gefuseerde arbodienst.

06-1995 t/m 04-1997 RBB ai Hoofd financiële administratie
(Rijks Bedrijfsgezondheids- en Bedrijfsveiligheids dienst)
Verantwoordelijk voor adequaat beheer en uitvoering van de totale financiële administratie. Medebegeleider van de transformatie van overheidsorganisatie naar een geprivatiseerde onderneming door o.a. het voeren van een pilot bedrijfs-economische administratie naast de bestaande overheidsadministratie (kasstelsel). Tevens betrokken bij de implementatie van een open architectuur systeem als financieel systeem (Coda/OAS). Daartoe de financiële gebruiks- en rapportagesoftware ontwikkeld in Ms-Access.

02-1995 t/m 05-1995 Info Opleiders Cursusleider
Verzorgen van cursussen MS-DOS, WordPerfect en PlanPerfect. Daarnaast het herschrijven van de in gebruikzijnde cursusboeken WordPerfect en Lotus 1,2,3.

04-1994 t/m 01-1995 Cacao de Zaan (nu ADM Cocoa) Projectmedewerker
Betrokken bij de pakketkeuze en implementatie van een tijdregistratiesysteem (Interflex) alsmede het verzorgen van de benodigde opleidingen van de medewerkers. Daarnaast verantwoordelijk voor de reorganisatie van de P&O- en salarisadministratie (aantal medewerkers salarisadministratie teruggebracht van 4 naar 2 middels efficiencyverbetering en verder automatiseren van processen).



Periode Werkgever Functie
07-1993 t/m 03-1994 Cacao de Zaan (nu ADM Cocoa) Personeelsadministrateur
Als personeelsadministrateur verantwoordelijk voor het optimaliseren en beheer van de personeelsadministratie (inhoudelijk) en de in gebruik zijnde software (ADP/Perman 1). Tevens opzetten en onderhouden van de administratieve organisatie op de personeels- en salarisadministratie.

06-1992 t/m 06-1993 Cacao de Zaan (nu ADM Cocoa) Salarisadministrateur
Als (plaatsvervangend hoofd) salarisadministrateur verantwoordelijk voor het adequate beheer en de tijdige betaling van de salarissen. Tevens de koppeling verzorgd tussen het in gebruik zijnde salarissysteem (ADP) met het aangeschafte personeelsinformatiesysteem.

02-1992 t/m 05-1992 Interkruis Alkmaar (Thuiszorg) Financieel troubleshooter
Als financieel troubleshooter ingehuurd om de opgelopen achterstanden op de financiële administratie op zeer korte termijn weg te werken. De werkzaamheden bestonden voornamelijk uit het analyseren en schonen van grootboektussenrekeningen.

07-1988 t/m 01-1992 Koninklijke Fabrieken Boon B.V. Hoofd administratie
Als lid van het managementteam verantwoordelijk voor de gehele financiële administratie, inclusief salarisadministratie (6 medewerkers). In deze hoedanigheid zeer nauw betrokken geweest bij de reorganisatie van het bedrijf waarbij in een periode van 2 jaar het aantal medewerkers is teruggebracht van ca. 350 naar ca. 75.
Indicatie deelgebieden: dagelijkse leiding, budgettering, managementrapportage en analyse, contacten met accountant, banken, en verzekeraars, cash flow analyse, opstellen jaarrekening.

02-1985 t/m 06-1988 Duyvis Recter B.V. Hoofd administratie
Verantwoordelijk voor de gehele financiële administratie (12 medewerkers) van Duyvis Recter en California B.V. alsmede de afdeling systeembeheer/automatisering. Lid van het managementteam.
Indicatie deelgebieden: dagelijkse leiding, budgettering, verslaggeving aan management en hoofdkantoor (Akzo), contacten met accountants en verzekeraars.

02-1975 t/m 01-1985 Koninklijke Fabrieken T. Duyvis B.V. Mdw. financiële administratie
1975-1979: medewerker salarisadministratie
1979-1985: in het kader van job-rotating vele (financiële) functies voor korte of langere tijd uitgeoefend zoals: voorraadadministrateur, crediteuren- en debiteurenadministrateur, kas (en bank) beheerder, kostprijscalculator, assistent-controller, verkoopadministrateur.

08-1973 t/m 01-1975 De Boer & Vink B.V. Grafische Industrie Fotograaf
Werkzaam als offsetfotograaf in een industriële drukkerij.

Opleiding interimmanager

Opleidingen
Periode Opleiding Diploma
1985 Management opleiding middenkader (MOC) certificaat
1984 Algemene informatica certificaat
1988 - 1989 S.P.D. deel 2 bedrijfsadministratie certificaat
1986 - 1987 S.P.D. deel 2 bedrijfseconomie II certificaat
1981 - 1984 S.P.D. deel 1 behaald
1978 - 1980 Moderne Bedrijfs Administratie behaald
1977 - 1978 Praktijkdiploma Boekhouden behaald
1975 - 1976 Algemene handelskennis behaald
1968 - 1973 MAVO-4 behaald

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ervaren en allround financieel professional op diverse deelgebieden variërend van
financieel projectmedewerker tot hoofd financiële administratie en hoofd personeel- en salarisadministratie in zowel profit- als non profit organisaties op HBO-niveau.
People- en verandermanager met een groot inlevingsvermogen en het vermogen om snel in te spelen op de werksituatie of functie.
Kennis van data-analyse, managementrapportages, budgettering, leiding geven aan administratieve teams, planning & controlcyclus, begeleiden van veranderings-, implementatie- en opheffingsprocessen.
Zeer grote affiniteit met (administratieve) automatiseringsprojecten en software.
Ms-Access en Excel specialist.
Pragmatisch ingesteld, accuraat en een doorzetter.


Talenkennis interimmanager

Talenkennis Schrijven Spreken
Nederlands Goed, moedertaal Goed, moedertaal
Engels Goed Goed
Duits Redelijk Redelijk


Overig

Administratieve kennis Niveau
Administratieve organisatie Zeer goed
Belastingen Goed
Budgettering Zeer goed
Cash- en treasurymanagement Goed
Consolidatie Goed
Crediteurenadministratie Goed
Debiteurenadministratie Goed
Grootboekadministratie Zeer goed
Contract- /verplichtingenadministratie Zeer goed
Planning & control Goed
Management rapportage Zeer goed
Pensioenadministratie Zeer goed
Personeelsadministratie Zeer goed
Projectadministratie Goed
Salarisadministratie Zeer goed
Samenstellen jaarrekeningen Goed
Voorraadadministratie en waarderingssystemen Goed

Automatiseringssystemen algemeen Niveau
Ms Access Zeer goed
Ms Excel Zeer goed
Ms PowerPoint Redelijk
Ms Word Zeer goed
Microsoft Windows Goed
DBase IV Zeer goed
Monarch (analyse en data-extractie) Zeer goed
Visual Basic Goed

Automatiseringssystemen financieel Niveau
Coda/OAS Zeer goed
Exact Zeer goed
FIS 2000 Goed
AllSolutions Finance Zeer goed
SAP R/4 Finance Basis
Siemens/Nixdorf Finance Goed

Automatiseringssystemen salaris en personeelsinformatie Niveau
ADP externe salarisverwerking Zeer goed
Perman I en II personeelsinformatie Zeer goed
EMIS/IBIS Consist Zeer goed
SAP R/4 HR Goed
Payfact CMG Goed
Ilias Raet Goed
InterFlex (aan- en afwezigheids- alsmede tijdregistratie) Zeer goed

Automatiseringdeelgebieden Niveau
Ontwikkeling software Zeer goed
Datatransmissie tussen systemen Zeer goed


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: