Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager sales / operations / consultant hospitality

Interim manager sales / operations / consultant hospitality

Werkervaring interimmanager

Ik ben gespecialiseerd in managementfuncties binnen de hospitality industrie. Meer dan 20 jaar ervaring in diverse leidinggevende functies op het gebied van Operations, Consultancy en Sales. Geboren en getogen in de horeca, opleiding aan de Hotelschool Maastricht en ervaring in internationale hotellerie, foodservices en facilitaire dienstverlening; onder andere bij Compass Nederland, Avenance, Sodexo, Hospitality Consultants.

Momenteel op zoek naar een nieuwe uitdaging in de branche, waar mijn expertise op het gebied van foodservice en integrated facilitymanagement een toegevoegde waarde kan leveren aan het behalen van de strategische bedrijfsdoelstellingen.


Periode : augustus 2010 tot augustus 2011
Functie : Manager sales
Organisatie : Compass Group Nederland
Taken: •Leiding geven aan afdeling Sales: 10 salesmanagers binnen 3 business units: Eurest Catering, Eurest Services en Medirest
•Verantwoordelijk voor alle salesactiviteiten
•Optimaliseren offerteproces, verbeteren efficiency en kwaliteit
•Onderhouden netwerkactiviteiten, marktconsultaties, etc.
•Realiseren van cultuurverandering van bidding naar selling
•Opstellen sales jaarplan en targets (€ 60 Miljoen New Business)
•Contactpersoon voor complexe internationale salestrajecten
•Stuurgroeplid Project invoeren SAP Retail

Periode : augustus 2009 tot augustus 2010
Functie : Manager sales
Organisatie : Elior Nederland, Avenance catering
Taken: •Leiding geven aan Commerciële afdeling: 5 salesmanagers en 5 backoffice medewerkers
•Verantwoordelijk voor alle uitgaande offertes
•Zelfstandig verzorgen proposals
•Optimaliseren offerteproces, verbeteren efficiency en kwaliteit
•Onderhouden netwerkactiviteiten, marktconsultaties, etc.
•Invoeren nieuw CRM systeem

Periode : september 2006 tot augustus 2009
Functie : Senior Consultant Sourcing & Strategy
Organisatie : Hospitality Consultants
Taken •Zelfstandig uitvoeren facilitaire aanbestedingen (opstellen RFP, offerteanalyses)
•Doorlichten facilitaire organisaties
•Toetsen marktconformiteit voorzieningen / make or buy analyses
•Projectleider, leiding geven aan 3 Junior Consultants
•Ontplooien salesactiviteiten ten behoeve van adviesgroep
•Generen eigen business

Periode : augustus 2004 tot september 2006
Functie : Manager catering / Cluster Facility Manager
Organisatie : Universitair Facilitair Bedrijf Leiden
Taken •Verantwoordelijk voor gehele catering van Universiteit Leiden, Mensa’s en partycatering
•Leiding geven aan 120 medewerkers, 80 fte.
•Op hoger niveau brengen partycatering, herstructureren organisatie en product
•Professionaliseren reguliere catering, cultuuromslag bewerkstelligen
•Verbeteren efficiency en rendement in catering en partycatering
•Aansturen facilitair cluster bij Faculteit Sociale Wetenschappen
•Verbeteren dienstverlening bij Faculteit Sociale Wetenschappen, doorvoeren Integraal Facility Management

Periode : januari 2002 tot augustus 2004
Functie : Manager Inkoopcoördinatie
Organisatie : Sodexo Nederland
Taken •Communicatieschakel tussen Operations, Inkoop en Leveranciers
•Draagvlak creëren voor centraal inkoopbeleid richting alle interne stakeholders binnen Sodexo , voeren van interne salesactiviteiten
•Doorvoeren leveranciersreductie
•Doorvoeren assortimentsreductie
•Opzetten nieuw klachtenregistratiesysteem
•Verzorgen inkoopprijsvergelijkingen
•Leiding geven aan bedrijfsbureau Inkoop (3 medewerkers)

Periode : februari 1999 tot januari 2002
Functie : District Manager
Organisatie : Sodexo Nederland
Taken •Eindverantwoordelijk voor een district met 20-25 bedrijfsrestaurants
•Cultuurveranderingsproces doorgevoerd van beherend naar ondernemend
•Ziekteverzuim teruggebracht
•Financiële rendementsverbetering en sluiting van onrendabele contracten.
•Proactief sturen op het omzetten van Open Calculatie contracten naar Aanneemsomcontracten

Periode : juni 1997 tot februari 1999
Functie : F&B- en Evenementencontroller
Organisatie : Nederlands Congres Centrum
Taken •Eindverantwoordelijk voor de gehele evenementenadministratie
•Duty-management tijdens grote evenementen
•Opzetten fraudecontrolesysteem
•Opzetten systeem voor – en nacalculaties van evenementen
•Professionaliseren van voorraadsystemen
•Leiding geven bedrijfsbureau

Periode : januari 1996 tot juni 1997
Functie : Assistent F&B Manager
Organisatie : Hotel Inntel Zaandam

Periode : juli 1995 tot januari 1996
Functie : Restaurantmanager
Organisatie : Gran Dorado hotel Zandvoort

Periode : oktober 1994 tot juli 1995
Functie : Restaurant & Barmanager 5* cruiseschip Blue Danube
Organisatie : Europe Cruise Line Basel

Periode : november 1993 tot oktober 1994
Functie : Dienstplichtig Sergeantmenagemeester
Organisatie : Koninklijke Landmacht

Periode : mei 1985 tot augustus 1993
Functie : Eerste medewerker bediening en keuken
Organisatie : Restaurant de Zevenheuvelen

Opleiding interimmanager

·2010-2011 Salesfunnel management, Consultative selling
·2007-2009 Ondernemerschap, Commercieel schrijven en presenteren, Prince II projectmanagement, Adviesvaardigheden voor Senior Consultants, Europees aanbesteden
·2005 Coachend leiding geven
·2001 Training persoonlijke effectiviteit
·2000-2001 Train the trainer I en II, Presentatietechnieken, Situationeel leiding geven, Zakelijke etiquette
·1999 Nima A
·1993 Funda, Hoge Hotelschool Maastricht
·1988 Diploma VWO, Canisius College Mater Dei, Nijmegen
·1986 Diploma HAVO, Notre Dame des Anges, Ubbergen

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Analytisch, klantgericht, mensgericht, kwaliteitsgericht, creatief, slimmer werken, organisatietalent, doener, pragmaticus, coach.
Goede kennis van Windows Office pakket (Word, PowerPoint, Excel) , CRM: Ideal (Oracle) en Diane

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits.
Frans basaal

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: