Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Marketing Manager

Marketing Manager

Werkervaring interimmanager

1 juni 2010 – heden Freelance / Interim marketing adviseur

1 okt 2010 – 1 sept 2010 Interim Fondsmanager Cordaid Microkrediet

Taken en verantwoordelijkheden:
- Voorbereiden en lanceren van een nieuw merk/fonds dat zich met name op internet en via internet fundraising manifesteert.
- Aansturing team van communicatie, internet en fondsenwerving specialisten.
- Ontwikkelen merk en communicatiestrategie, internetsite, salesfunnel en productieplatform.


1 aug 2010 – 1 nov 2010 Adviesklus tbv een printmanagement organisatie in Nederland

Taken:
- Opzetten van een marketing-, sales en communicatieplan tbv een nieuwe positionering en klantwervingsstrategie.


1 juni 2010 – 1 aug 2010 Adviesklus tbv reorganisatie marketing, sales en productieafdeling van een grote BtoB dienstverlener in Nederland.

Taken:
- Ontwikkelen visie en strategie
- Beschrijven nieuwe organisatie, processen, functies en kosten/baten structuren
- Begeleiden adviesaanvragen en plaatsing

1 mei 2008 – 1 juni 2010 Marketing & Communicatie Director Cendris.

Taken en verantwoordelijkheden:
- Ontwikkelen van portfolio strategie en doorvertaling organisatie strategie.
- Direct en indirect aansturen van een team van 24 professionals op het gebied van productontwikkeling, communicatie, marktmanagement en conceptontwikkeling.
- Branding en merkmanagement
- Aansturing van de klantcontactstrategie, marktbewerking, thematische campagnes, productontwikkling en database marketing.
- Eindverantwoordelijk voor corporate communicatie, PR, evenementen en relatiebeheer programma.
- Eindverantwoordelijk voor innovatie en productontwikkeling.



1 dec 2002 – 1 mei 2008 Marketing Manager Cendris.

Taken en verantwoordelijkheden:
- Marketingbeleid, marketing communicatie beleid en productontwikkeling.
- Aansturen product managers op de verschillende portfolio’s.
- Opzet en aansturen uitvoering Marketingplannen.
- Opzetten en begeleiden van Campagnes en PR.
- Rendementsverantwoordelijk voor het gehele portfolio.
- Initiatie van new business development over de verschillende concern business lines.
- Mediacontacten, contact met reclamebureaus.
- Marktonderzoeken, klanttevredenheidsonderzoeken.
- Begeleiden en aansturen grote klanttrajecten.
- Het onderhouden van contacten met klanten, professionals en leveranciers in de database marketing sector.


1 okt. 2001 – 1 dec 2002: Product Manager Cendris.

Taken en verantwoordelijkheden:
- Opzet en uitvoering productplannen.
- Productontwikkeling op het eigen portfolio.
- Promoties, salesondersteuning en direct marketing acties uitvoeren.
- PR, begeleiding reclamebureaus.
- Beheren en verbeteren bestaande producten.
- Realiseren van standaardcontracten, procesbeschrijvingen, SLA’s en verkoopmateriaal.
- Aansturen operationele organisatie m.b.t. order to cash flow.



1 febr. 2000- 1 okt 2001 Database Marketeer bij Nationale Nederlanden. Begin 2001 tot
coördinator benoemd van de afdeling Database Marketing.

Taken en verantwoordelijkheden:
- Het verzorgen van direct marketing campagnes voor Nationale Nederlanden en bij Nationale Nederlanden aangesloten intermediair organisaties.
- Opzet en uitbouw van de afdeling data-analyse; begeleiding data analisten; uitvoeren analyses met SPSS en SAS.
- Opzet en ontwikkeling databased marketing, one to one marketing, CRM en e-business activiteiten.
- Opzet, implementatie en uitvoering van Event Driven Marketing.
- Aansturen data-analisten t.b.v. verschillende doelgroep analyses, datamining, ontwikkeling marketing parameters (RFM, probability scores etc).
- Verzorgen van DM communicatieplannen, aansturen externe bureaus (telemarketing, campaign management, reclamebureaus en andere adviesbureaus).

1 april 1998 – 1 febr 2000 Fondsenwerver bij Stichting Vluchteling.

Taken en verantwoordelijkheden:
- Het beheer en up-to-date houden van het database bestand (+/- 300.000 records).
- Verantwoordelijk voor alle direct marketing fondsenwerving campagnes.
- Verantwoordelijk voor het direct marketing mailplan en het onderhouden van contacten met verschillende leveranciers.
- Analyseren van response, doelgroepen. Opzetten van testen, onderzoeken naar response en doelgroep profielen.
- Rapportage analyses naar directie en bestuur.
- Initiëren, bedenken en invullen van database marketingacties naar specifieke produkt-markt combinaties.

okt 1993 – april 1998 Vestigingsleider Turksma & Partners Reclamebureau Rotterdam.

Taken en verantwoordelijkheden:
- Verantwoordelijk voor inkoop, verkoop, plan van aanpak, acquisitie, relatiebeheer en vestigingsbudget.
- Ontwikkelen van marketing- en communicatieplannen, campagnes voor verschillende cliënten.
- Adviseren van cliënten op het gebied van marketing (-communicatie) en p.r.
- Conceptuele invulling van communicatiemiddelen als folders, brochures, advertenties, radio-commercials, (presentatie)-video\'s, beurspresentatie, en direct-marketing campagnes.
- Aansturen en begeleiden van verschillende teams interne en externe specialisten op het gebied van communicatie (copywriters, fotografen, DTP-ers, ontwerpers, standbouwers, drukkers, etc).

Opleiding interimmanager

- WO Sociale Geografie
- jan 1994 - juni 1994: Reclameschrijven.
- okt 1994 Presentatie-technieken (Dekkers Development Trainingsbureau).
- mrt 1995- juli 1995 Financieel Bureau Management .
- okt 1995 - febr 1996 NIMA-A (certificaat).
- apr 1996 - jan 1997 Strategie & Communicatie (Ton Sandig Communicatie-trainingen).
- okt 1998 – febr 1999 NIMA PRA.
- 1999 SRM Databased Marketing Nima B.
- febr 2000 inleidende en vervolgcursus SAS analyse.
- febr 2004 NIMA B (diploma).
- Okt 2006 – mrt 2007 Strategisch leiderschap, Schouten & Nelissen.
- Okt 2007 Coachen op comptentieontwikkeling (COCO) voor TNT.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Resultaatgericht, zelfstarter, analytisch, leider, coach, kwaliteitgericht, klantgericht

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: