Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interimmanager Bedrijfsvoering en Financiën

Interimmanager Bedrijfsvoering en Financiën

Werkervaring interimmanager

2007-heden HOOFD PLANNING&CONTROL
Zorgpartners Midden-Holland

Leidinggeven aan de afdeling Planning & Control, opstellen stichtingsbegroting met een omzet van 130 mln en het coördineren van tal van projecten. Adviseren en coachen van 17 locatiemanagers op het gebied van bedrijfsvoering en financiën. Het geven van training op het gebied van bedrijfsvoering (als onderdeel van Incompanytraining op het gebied van management development aan de verschillende echelons)


Onderwerpen/ Projecten:

Implementatie vernieuwde Planning&Control-cyclus
Het bij locaties creëren van draagvlak voor de vernieuwde P&C-cyclus, het coördineren van de implementatie ervan en het toezien op naleving van deadlines en oplevering van managementrapportages richting de Raad van Bestuur.

Project ‘Opzet en Implementatie Business Balanced Scorecard (Bbsc)’
Het leidinggeven aan het project en het samen met de projectgroep opstellen van beleid t.a.v. de verslaglegging in de vorm van de Bbsc, het creëren van draagvlak bij locatiemanagers ten aanzien van dit beleid, het ten gevolge hiervan herinrichten van de boekhouding, het opstellen van kwaliteitsprestatie-indicatoren en inrichten van de Bbsc en het zorgdragen voor maandelijkse oplevering van de Bbsc en de evaluatie van het project.

Elektronisch Cliëntendossier (ECD)
Het adviseren ten aanzien van keuzes voor een effectief ECD-systeem, het maken van programma van eisen vanuit P&C (verslaglegging, statistieken, interne controle ed.), coördinatie van implementatie van het systeem op de 17 locaties, opzetten en begeleiden van digitale declaraties richting het zorgkantoor en het CAK.

AO/IC-project
Het coördineren van de inhaalslag t.a.v. beschrijving van alle administratieve processen, borging ervan in het handboek en implementeren van wijzigingsbeleid ten aanzien van de processen.

Bouwsubsidies en zorginfrastructuur
Het inventariseren van beschikbare subsidies ten aanzien van bouwprojecten in de zorg (WtZi), het coördineren van aanvragen richting de Nza en het zorgkantoor en het zorgdragen voor nacalculaties bij (voorheen het CBZ en tegenwoordig) het zorgkantoor ten aanzien van gerealiseerde bouwprojecten.
Het coördineren van een integrale aanvraag voor zorginfrastructuur bij het zorgkantoor, zorgdragen voor juiste verslaglegging ten aanzien van de projecten extramurale zorg en het verzorgen van evaluaties en nacalculaties richting het zorgkantoor.

Dossierbeleid
Het coördineren van de totstandkoming van een eenduidig dossierbeleid voor alle locaties, het laten inventariseren van de wet- en regelgeving op dit gebied, het vanuit de projectgroep adviseren van de Raad van Bestuur ten aanzien van risico’s op dit gebied en de communicatie van beleid richting de locaties.

Visietraject
Het hernieuwd uitdenken van de missie, visie, kernwaarden en kernkwaliteiten van het servicebureau van de stichting en het opstellen van een eenduidig geheel.

Onderzoeksproject ‘Efficiency facilitaire functie’
Het samen met de projectgroep onderzoeken van de voorgaande werkwijze, het berekenen van efficiencyvoordelen ten gevolge van invoering van een nieuw facilitair systeem, het creëren van draagvlak op de locaties, het rapporteren aan de Raad van Bestuur en het implementeren, borgen en evalueren van de projectresultaten.




Overige huidige werkzaamheden

2009-heden BESTUURSLID
Stichting Zorgnet Roemenië

Medebesturen van het reilen en zeilen van de stichting met als doel werkzaamheden van een zorgaanbieder in Roemenië financieel te kunnen ondersteunen, het plegen van acquisitie voor het verkrijgen van fondsen en subsidies, het opzetten en bijhouden van de administratie, jaarplannen, begrotingen en (jaar)verslaglegging, schrijven van stukken, organiseren events ten bate van de stichting.


Overige Werkervaring

2005-2007 Ministerie van Buitenlandse Zaken
Medewerker Directie Consulaire Zaken/ Afdeling Consulair-Maatschappelijke Zaken
Werkzaamheden bestonden uit het bemannen van de Crisis-Front-Office, het coördineren van examens op ambassades en Consulaten-Generaals in het buitenland, het uitvoeren van adresopsporingen in het buitenland, het ondersteunen van beleids- en regiomedewerkers.

2005 PwC Pricewaterhouse Coopers Advisory NV (Stage), Utrecht
Associate/ Organisatieadviseur Wmo (6 mnd. fulltime)
Werkzaamheden bestonden uit het uitvoeren van projecten, het geven van (organisatie)advies aan overheidsorganisaties, het doen van onderzoek naar de laatste ontwikkelingen m.b.t. de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), het opzetten van een samenwerkingsverband tussen PwC en een gelinkte organisatie.

2004- 2005 Universiteit Leiden
Medewerker International Office
Werkzaamheden bestonden uit administratieve taken, het sluiten van contracten met buitenlandse universiteiten, het voeren van voortgangsgesprekken met (internationale) studenten en het geven van voorlichting over studeren in het buitenland.

2002-2004 Thuiszorg Groot Rijnland, Leiden
Verzorgende C
Werkzaamheden bestonden uit verzorgende taken als wassen, douchen, in en uit bed helpen van ouderen, het begeleiden van medicijninname etc.

2003 GGZ-instelling Parnassia (Stage), Den Haag
Medewerker Bedrijfsvoering (6 mnd. fulltime)
Werkzaamheden bestonden uit het opzetten van een productievolgsysteem voor het ambulante personeel, het maken van werkafspraken met medewerkers en het voeren van functioneringsgesprekken met deze medewerkers.

2000-2002 Leidse Onderwijsinstellingen (LOI)
Medewerker Klantenservice en Studievoorlichting
Werkzaamheden bestonden uit het bemannen van het front-office, geven van studievoorlichting, verzorgen van correspondentie en verwerken van inschrijvingen.

1998 Blindeninstituut Torch House Hallaton (UK)
Medewerker begeleiding (3 mnd.)
Werkzaamheden bestonden uit het begeleiden van blinden bij zowel praktische zaken in en rond hun woning, als bij hun baan.

1995-2000 Verschillende functies bij o.a. Hema te Gouda, Verpleeghuis De Riethoek te Gouda en Auto Lease Holland te Gouda

Overige ervaring


• Opzetten Stichting Zorgnet Roemenië, met het doel gelden te verzamelen ter ondersteuning van verscheidene zorgprojecten in Roemenië ();
• Beter-Uit Reizen, Alphen a/d Rijn, functie: Reisleidster, werkzaamheden bestonden uit het begeleiden van groepen naar allerlei bestemmingen, het schrijven van rapportages en overdrachtsdocumenten en het organiseren van reünies;
• Een jaar beleids- en bestuurservaring in de functie van Quaestor (penningmeester) en Vice-voorzitter van studentenvereniging CSFR Panoplia, te Leiden (135 leden);
• Het opzetten en voorzitten van verschillende commissies binnen de studentenvereniging;
• Het medecoördineren van Happietaria (Het opzetten van een tijdelijk restaurant ten bate van een goed doel);
• Het organiseren en leiden van tiener- en kinderkampen;
• Het leidinggeven aan een tienerclub en kinderclub te Gouda.

Opleiding interimmanager

Studie

2004-2007 WO Bestuurskunde (non-profit en gezondheidszorg)
Universiteit Leiden Diploma behaald
1999-2003 HEAO Bedrijfseconomie
Haagse Hogeschool Diploma behaald
1992-1998 VWO
Driestar College te Gouda Diploma behaald

Afstudeeronderwerp WO Bestuurskunde: De gevolgen van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) voor gemeenten.


Cursussen/Trainingen

- Effectief Leidinggeven
Incompanytraining; Iedere medewerker vanuit de best bij zijn/haar werkwijze passende wijze benaderen en motiveren en stimuleren.

- Leiderschapstraining
Vanuit de managementvisie van Ben Tiggelaar (‘Dromen, denken, durven, doen’) het onderzoeken van de eigen motieven, de daarop aansluitende leiderschapsstijl, de U-theorie en intervisie.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Resultaatgericht
Het door middel van een efficiënt en concreet plan komen tot het beoogde doel, binnen de vooraf gestelde kaders en afspraken.

(Organisatie)sensitief
Het gevoel hebben voor bestuurlijke verhoudingen, het kunnen manoeuvreren tussen de lijnorganisatie en het bezitten van empathisch vermogen met het doel gezamenlijk tot optimale oplossingen te kunnen komen.

Ondernemend
Het nemen van initiatief voor het aanpakken van probleemgebieden en/of het aanpakken van nieuwe uitdagingen.

Sociaal
Het goed kunnen samenwerken met collega’s en een positieve bijdrage leveren aan de werksfeer


Talenkennis interimmanager

Nederlands: Vloeiend in woord en geschrift
Engels: Vloeiend in woord en geschrift
Duits: Redelijk


Overig

Computerkennis

Windows: Word, Excel, Access, PowerPoint
Multivers, Bomas, Beaufort en Exact (boekhoud- en salarisprogramma’s)


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: