Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Project- en interim management

Project- en interim management

Werkervaring interimmanager

Freelance Consultant april 2011 tot heden

Zelfstandig Consultant op het grensvlak van HR en ICT. Inzetbaar voor onder meer:
• Pakketselectietrajecten
• Programma- en Projectmanagement
• Veranderingsprocessen
• Proces beschrijving en verbetering
• Interim management op HR Shared service centra of grotere HR/Payroll administraties


Manager Operations/Transition manager september 2002 tot april 2011 Raet bv – Utrecht

Dienstverband bij Getronics HR Solutions en rechtsopvolger na verzelfstandiging: Raet bv. Werkzaam bij de business line Outsourcing (MT-lid), later BPO Services genoemd. Binnen deze business line verantwoordelijk voor de operatie t.b.v. enkele klanten op de locatie Amersfoort (4 medewerkers). De dienstverlening betreft het voeren van de salaris- en/of personeelsadministratie t.b.v. de klant alsmede het daartoe beheren van de relevante systeeminrichting. Daarnaast tevens transitiemanager voor de transities van grotere klanten naar Outsourcing. In die hoedanigheid de eerste twee grotere klanten (5000+ medewerkers) begeleid naar Outsourcing. Sinds januari 2004 als manager operations tevens verantwoordelijk voor de locaties Zoetermeer en Amsterdam. Gelijktijdig is de interim dienstverlening op het vlak van salaris- en personeelsadministratie toegevoegd aan de businessline Outsourcing en daarmee eveneens mijn verantwoordelijkheid geworden. Totaal zo’n 35 werknemers waarvoor ik direct verantwoordelijk was. Sinds 1 januari 2005 is t.b.v. onze locatie Amsterdam een locatiemanager aangesteld welke aan mij rapporteerde. Hierdoor is het aantal ‘direct reports’ afgenomen met 9. Sinds mei 2006 me vooral gericht op transitie-management. Met name grotere en complexere transities gedaan. Medio 2007 heeft Raet de loonverwerkende activiteiten van Deloitte overgenomen. De ontvlechting uit deze organisatie en het incorpereren binnen de business line Outsourcing is onder mijn verantwoordelijkheid tot stand gekomen. In 2009 vergelijkbare activiteiten van Randsatd overgenomen en geintegreerd in de Raet organisatie. Thans werkzaam als transitiemanager binnen dezelfde businessline. In deze hoedanigheid inhoudelijk betrokken in sales-trajecten en verantwoordelijk voor de begeleiding van nieuwe klanten naar uitbesteding van de hr- en/of payroll administratie. Met name grotere corporate en zorgklanten met complexe ict-architectuur. Tevens als coach/mentor gefungeerd voor junior en medior collega’s in dezelfde rol.

Project Manager januari 1997 tot september 2002
Stork PSD – Amersfoort
Tijdens dit dienstverband ben ik verantwoordelijk geweest voor de Stork-brede implementatie van een nieuw salarissysteem (Multipay van ADP, projectbudget NLG 4,5 mln) en de Stork-brede implementatie van een nieuw personeelsinformatiesysteem (SAP HR) met een projectbudget van ruim NLG 5 mln. Beide projecten zijn op tijd en binnen budget opgeleverd. Na deze implementaties werkzaam geweest als manager systeemontwikkeling, verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen van de al dan niet geautomatiseerde systemen voor de HRM-functie binnen Stork. Uitgevoerde projecten: Upgrade naar een hogere release en de introductie van de Euro. Laatste project is geweest de vervanging van het salarissysteem door SAP-payroll. Daarnaast verving ik, bij zijn afwezigheid, mijn collega die verantwoordelijk was voor de afdeling salarisadministratie.

Beleidsmedewerker arbeidsvoorwaarden
juli 1996 tot januari 1997
Stork NV – Leusden

Met name verantwoordelijk voor de harmonisatie van de arbeidsvoorwaardelijke regelingen van de Fokker-bedrijven met die van Stork alsmede een ondersteunende rol in het overleg met de vakverenigingen en ondernemings-raden hierover.

Beleidsmedewerkers arbeidsvoorwaarden
maart 1996 tot juli 1996
Fokker Aviation BV

In deze periode heb ik zelfstandig een bedrijfsspecifieke CAO opgesteld en uitonderhandeld met de vakverenigingen t.b.v. een mogelijk doorstartend bedrijf na het faillissement van Fokker NV. Tevens ben ik betrokken geweest bij de arbeidsvoorwaardelijke aspecten van de failliete boedel van Fokker NV in nauw overleg met de curatoren.

Beleidsmedewerker arbeidsvoorwaarden november 1994 tot maart 1996
Fokker Aircraft BV

Door de situatie waarin mijn werkgever verkeerde heeft de nadruk in deze periode in belangrijke mate gelegen op reductie van personeelskosten waarbij de werknemers toch zoveel mogelijk ontzien moesten worden. Ik ben o.a. mede verantwoordelijk geweest voor de ontwikkeling van een concern prépensioen-regeling ter vervanging van de bedrijfstak regeling. Ter ondersteuning van al deze, voor medewerkers vaak ingrijpende, wijzigingen is onder mijn leiding een PBS (personal benefit statement) tot stand gekomen.Kort voor het faillissement van Fokker Aircraft ben ik zeer intensief betrokken geweest bij de opzet van een systeem dat nagenoeg alle ontslagdocumenten (brieven, bijlagen, formulieren etc.) genereerde, die a.g.v. het faillissement nodig waren. Een, ondanks de wrange omstandigheden, zeer geslaagd en boeiend traject. Het voornaamste doel (100% foutloos) hebben wij in dit project weten te bereiken. In deze periode tevens als ‘ambtelijk’ secretaris namesn de onderneming gefungeerd in het overleg met sociale partners (VV en OR).

Projectleider september 1993 tot november 1994
Fokker Aircraft BV

Projectleider ICT projecten (tot een investering vandestijds NLG 0,2 mln) binnen het HR- en payroll domein. O.a verantwoordelijk geweest voor de implementatie en integratie van een nieuw urensysteem met klok-terminals.

Functioneel en operationeel applicatiebeheerder december 1988 tot september 1993
Fokker Aircraft BV

Tot januari 1990 operationeel applicatiebeheerder voor de sector Personeel en Organisatie. Aansluitend tot september 1993 functioneel applicatiebeheerder voor dezelfde sector. Verantwoordelijk voor het beheer van het maatwerk systeem voor deze sector. Tevens geven van trainingen en opzetten van een handboek.

Functioneel en operationeel applicatiebeheerder mei 1986 tot december 1988
Volmac Toptraining B.V.

Fulltime dienstverband bij Volmac Toptraining B.V. in Utrecht.Gedetacheerd als programmeur/helpdeskmedewerker bij Fokker
Aircraft B.V. van augustus 1986 tot einde dienstverband.

Opleiding interimmanager

ICT:
Doelmatig programmeren Cobol Volmac
JCL (Job Control Language) Volmac
Programmeren in Programmer/Easytrieve+ Volmac
Informatie Analyse Volmac
Testen van ICT systemen Cap Gemini
Functioneel applicatiebeheer Cap Volmac
ABAP programmeren SAP

Systemen:
Diverse SAP HR en Payroll trainingen SAP
Profit HRM Payroll introduction AFAS Profit Payroll AFAS
Diverse Raet systemen Raet

Bedrijfskundig:
Inleiding Boekhouden en Administratieve organisatie
Interprogram
Analyse primaire processen Intervisie
Financieel en Strategisch Management Stork
Management Essentials Schouten & Nelissen Procesontwerp Pallas Athena
Interne Auditing Raet

Persoonlijke Vaardigheden: Interviewtechniek De Boer & Partners
Inzicht in Invloed Bureau Zuidema
Doelmatig vergaderen De Boer & Partners
Coachend Leidinggeven Raet
Doelgerichte gesprekstechniek Raet

Algemeen:
Praktijkdiploma Loonadministratie (PDL)
Associatie Praktijkexamens
Handelskennis cafebedrijf SHV - zelfstudie
Vakbekwaamheid cafebedrijf SHV - zelfstudie
Algemene Operationele Technologie Instituut voor
Hoger Technisch en Nautisch Onderwijs
VWO Rijks Scholengemeenschap te Zwolle

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

HBO+ werk- en denkniveau
Praktisch- en analytisch vermogen
Aandacht voor detail
Sociaal- en communicatief vaardig
Open/ integer
Empatisch
Loyaal
Besluitvaardig/daadkrachtig
Gedreven
Dominant/sturend
Resultaatgericht
Flexibel


Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels

Overig

Bekend met Prince II

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: