Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Project manager

Project manager

Werkervaring interimmanager

Na sluiting van de productie locatie Zevenaar van British American Tobacco, is een deel van de activiteiten vanuit Interpit in een aparte BV ondergebracht. Ik ben in 2008 UniBanner BV begonnen en een deel van Melgersreclame studio VOF overgenomen en deze in een aparte BV gebracht. Ondanks het feit dat ik geen grafische achtergrond heb, heb ik toch door mijn zakelijke ervaring en de kennis van de internationale markt, een bedrijf opgezet wat is gespecialiseerd in het maken van grootformaat printwerk. Op dit moment leveren we o.a. aan grote bedrijven zoals Philips, Rabobank, ABN AMRO, Connexxion, enz. In het begin had ik een dagtaak om dit bedrijf op te zetten. Intussen loopt alles en heb ik als niet grafisch persoon geen volledige taak meer in het bedrijf en treedt ik op als aandeelhouder en draag ik zorg voor de financiële zaken van het bedrijf. Het bedrijf zal overgaan naar een personeelslid die nu werkzaam is binnen UniBanner BV. Ik wil graag weer in een technische omgeving een invulling hebben. Ook wil ik graag weer in een team aan het werk.

Vanaf 2005 ben ik leidinggevende van de afdeling electrical instrumentation en de afdeling utilty services binnen British American Tobacco. Hier ben ik leidinggevende van de beide afdelingen en (budget en functioneel) verantwoordelijk voor het beheer van de elektrisch systemen en energie systemen zoals spanningverdeling, verlichting, stoom, condens, perslucht en zo verder ten behoeve van het productie apparaat. Hier heb ik ook met Polacel gewerkt voor de koeltorens binnen BAT Zevenaar. Tevens vanaf 2006 leiding gegeven tijdens en aan de afbouw en sluiting van vestiging Zevenaar i.v.m. productie verplaatsing naar Duitsland en Polen.

In 2004 ben ik naast mijn functie binnen British American Tobacco, parttime samen met mijn broer een handelsonderneming (Interpit) begonnen. Mijn broer was IT\'er met een redelijk groot en professioneel bedrijf in Almelo, voor de verkoop en ondersteuning op het gebied van computer hard en software en netwerken naar bedrijven en overheid. Om een hobby uit het verleden op te pakken zijn we begonnen met import van verschillende producten.
In 2003 heb ik naast mijn functie binnen British American Tobacco, parttime een bedrijf Bathy automotive opgestart voor de import en onderhoud van elektrisch aangedreven voertuigen. Ik heb Electro scooters (e-ton) en stadsauto’s (Town Life van lamborghini Italië) geïmporteerd in Nederland België en Duitsland. Elektrisch aangedreven voertuigen zijn een passie en daardoor is destijds het bedrijf opgestart. Doordat 2 belangrijke leveranciers stopte met de productie (e-ton uit Taiwan en lamborghini uit Italië) en het ontbreken van alternatieven is in 2006 een einde gekomen aan deze activiteit. De interesse en ervaring op het gebied van duurzame mobiliteit is echter niet verdwenen.
Van 2001 tot 2008 ben ik als Projectmanager Energie en besturingstechniek, werkzaam bij British American Tobacco in Zevenaar. Ik heb de leiding over zowel interne als externe medewerkers om de opbouw van de tabakbewerking opnieuw in te richten. In deze functie was ik rechtstreeks betrokken bij verbeteringsprojecten binnen de productie, uitbesteding van werk en was ik budget verantwoordelijke voor het engineeringbudget.

Ik was gedurende 1,5 jaar als Maintenance manager werkzaam bij Interface Europe in Scherpenzeel. Hier had ik de leiding over de 28 personen tellende technische dienst. De technische dienst bestaat uit een afdeling mechanisch onderhoud, elektrotechnisch onderhoud, Electro en mechanische storingsdienst, rollend materiaal (heftrucks en wagens), technisch magazijn en de bitumen keuken wat een onderdeel is van het productie proces.

Voordat ik bij Interface ging werken was ik als Projectleider elektrotechniek en Besturingstechniek werkzaam bij Kaak Nederland B.V. in Terborg. Kaak Nederland B.V. is op het gebied van Industriële Bakkerij automatisering met 70% van de markt marktleider in Europa. In deze functie heb ik de nodige ervaring op gedaan in de opbouw en optimaliseren van productie processen, zowel mechanisch elektrisch als besturingstechnisch. Bij een inbedrijfname had ik de directe leiding over zowel mechanische als elektrotechnische mensen. Voor deze functie was ik 80% van de tijd in het buitenland werkzaam. Mijn werkgebied was Moskou, Israël, Frankrijk, Duitsland

Voordat ik bij Kaak ging werken ben ik als specialist Electro/instrumenten bij de Koninklijke luchtmacht werkzaam geweest. Hier was ik verantwoordelijk voor het preventieve en correctief onderhoud, en modificaties aan het hele elektrische systeem van de F-16 jachtvliegtuig, zoals de spanningsvoorziening, het instrumentarium, aansturing van de hydraulische actuators, fuel indicatie, vloeibare zuurstof voorziening, enz. Het werk en alle documentatie wordt over het algemeen in technisch Engels gevoerd, en ik heb hier veel ervaring opgedaan in het onderhoud van complexe systemen.

Opleiding interimmanager

• HTS Automatiseringstechniek
• HTS Energietechniek.
• TVVL HBO luchtbehandlingstechniek
• Prince 2 project management methode
• Kepner tregoe project management
• Middle management voor hoger opgeleiden
• NEN-EN 50110-1 en NEN 3140
• VEV bedrijfsvoering NEN 3140
• VCA
• Praktijk opleider BOL 4
• MBO Gasturbinemotoren.
• MTS Besturingstechniek.
• MTS Elektro.
• LTS Elektro.
• Siemens PLC S5 en S7.
• Mitsubishi PLC
• Interbus, Profibus, Can-bus, ASInterface
• iFIX fundamantals training
• Pascal (met RTKernel multitasking) en C Programmeertalen.
• SAP
• Mamut business software
• Apple en windows platformen (XP, Windows 7 en smallbusiness server)
• MS Office pakket.
• Lotus producten.
• AutoCAD.
• E-Plan.


• Elektrische voedingsinstallaties.
• Vlieg en navigatie instrumenten.
• Motor en overige instrumenten.
• Vliegtuigpraktijk.
• Draadverbindingstechnieken.
• Soldeertechniek. (infra rood en hete lucht).
• Technisch Engels.
• Vliegtuigsystemen.
• Regeltechniek.
• Meettechniek.
• Hydrauliek en Pneumatiek.
• Aerodynamica.
• Voortgezette bedrijfsvoering.
• Loog (Alkalische) en Zuur Batterijen (Loodaccu’s).
• Specialisatie elektrische systemen F-16.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Daadkrachtig, flexibel, internationaal inzetbaar, resultaten man

Talenkennis interimmanager

Engels en Duits, zowel in woord als in geschrift

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: