Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Divers

Divers

Werkervaring interimmanager

PROFIEL

Een klantgerichte, gedreven professional met gedegen kennis van klantenservice en administratieve processen.
Brede ervaring in customer service, productmarketing, operations en accountmanagement.
Leidinggevende ervaring tot op unitmanagement niveau, met uitstekend trackrecord op begeleiding en beheersing van verandering- en transformatieprocessen. Ervaring met implementatie en besturing van Lean/Six Sigma werkprocessen.
In bezit van effectieve leiderschapskwaliteiten, een teamspeler die excelleert in situaties die zowel leiderschap als initiatief vragen.



VAARDIGHEDEN
• Lijnmanagement, tot span of control van 60 medewerkers;
• Brede ervaring in pensioenuitvoering voor separate accounts, pensioenfondsen en verzekerde regelingen;
• Opzetten en uitvoeren van verander- en programma management;
• Stroomlijnen en verbeteren van de administratieve processen;
• Ervaring in coaching, begeleiding en ontwikkeling van medewerkers en deelnemers;
• Vergroten van de medewerkertevredenheid.



2010 - 2011 Mn Services Coördinator Opleidingen (a.i.)

Verzorgen van Pensioen opleidingen voor Pensioenfonds Metaal en Techniek en Pensioenfonds Metalektro. Opleiding rond Pensioenwet, WIA, Reglementen, Actuariële grondslagen.
Voor afdeling Human Resources & Development een plan ontwikkeld voor interne kennisopleidingen georganiseerd naar proces en pensioenmutaties.




2009 - 2010 Albeda College Teamleider (a.i.)

Teamleider a.i. plus BVE docent Boekhouden Calculatie en bedrijfsadministratie. Coördinator leerlijn boekhouden. Verantwoordelijk voor teamorganisatie docenten en onderwijsassistenten, lesorganisatie en implementatie van nieuwe leerlijnen competentie gericht onderwijs.




2009 Syntrus Achmea Interpolis Teammanager (a.i.)

Verantwoordelijk voor rechtenopbouw deelnemers van het BPF Detailhandel met 180.000 actieve deelnemers. Team bestaande uit 16 medewerkers. Voorbereiding en implementatie van het SENS verandertraject. Inhoud van SENS zijn Lean/Six Sigma verbeteringen van planning- en werkprocessen. Realisatie van dagelijkse werk- en capaciteitsplanning, en verbeterde werkvoorraadbeheersing. Implementatie van dagstarts in het team en door het team, wekelijkse verbetersessies met de Kaizen methode.





2006 - 2008 Onderlinge ‘s-Gravenhage Unitmanager

Verantwoordelijk voor Operations Leven met 5 teams en 60 medewerkers. Klanttevredenheid, servicelevels en medewerkertevredenheid als belangrijkste doelstellingen. Succesvolle opzet en uitrol van “Performance plus” een 2 jarig verbeterprogramma met als realisatie een stijging van 15e naar 2e plaats in Dak/NIPO onderzoek klanttevredenheid. Realisatie van callcentre en servicedesk. Omslag gerealiseerd van sterk intern gerichte operations naar een extern gerichte customer service organisatie.






2002 - 2006 Zwitserleven Teammanager

Teammanager Customer Service Pensioenfondsen. Verantwoordelijk voor het relatiebeheer en customer service voor 30 corporate clients en hun deelnemers. Eindverantwoordelijk voor klanttevredenheid en service levels en medewerkertevredenheid. Als projectleider de reorganisatie van de unit collectief voorbereid en gerealiseerd. Projectmatig een succesvolle kanteling gerealiseerd van procesgerichte teams naar klantenteams. Projectleider boekhoudkundige IFRS/RJ richtlijnen.





2000 – 2002 AEGON Financieel Compleet Marketingmanager

Marketingmanager bij AEGON ZML, voor de marktbewerking van de particuliere pensioenfonds portefeuille met Financieel compleet. Tevens als projectmanager verantwoordelijk voor de totale ontwikkeling van een beleggingsrekening voor pensioenfondsen. Leidinggevend aan projectteam van 12 medewerkers. Succesvolle realisatie van contact-centre, website, marketingcommunicatie en juridische documenten.





1996 - 1999 AEGON Particulieren Accountmanager

Accountmanager voor AEGON particulieren. Omzetverantwoordelijk voor individueel leven en schade. Targets voor hypotheken, bancaire produkten en portefeuille rendement.
Uitbouw en behoud van key-accounts, door de inzet van marketinginstrumenten en bedrijfsmatige ondersteuning.





1994 - 1996 Exact Software BV. Trainer/Sales

Vervolgens aanstelling bij Exact Opleidingen in de functie van docent voor financiële administratie (boekhouden), order- en factureringsadministratie.
Vervolgens aanstelling bij Exact Branche in de functie van sales consultant assurantie software.





1990 - 1992 Erasmus Universiteit Docent

Als studentassistent parttime werkzaam voor de Vakgroep Boekhouden binnen de economische faculteit. Reguliere onderwijstaken, aangevuld met examen- en correctiewerk.




1992 - 1994 Koninklijke Marine Beleidsadviseur

Officier bij de Koninklijke Marine. Na KIM opleiding geplaatst als officier van speciale diensten voor de uitvoering van bestuurlijke organisatie projecten bij economisch beheer. Belangrijke bijdrage aan het ontwikkelen van planning & control systeem voor de Dienst Hydrografie en de Operationele School.

Opleiding interimmanager

OPLEIDING & KWALIFICATIES


2011 Solvency II Opleiding Solvency 2 business

2009 Gecertificeerd trainer Profile Dynamics



2005 Leadership Program (Nyenrode Business Universiteit)



1996 - 2002 WFT Levensverzekeringen; WFT PE modules 2011
Pensioen en levensverzekeringen (PPI, A-Leven,)
Assurantie B-diploma

1986 – 1992 Bedrijfseconomie; Accounting, Finance, Investment,
Marketing, Macroeconomie, Boekhouden, Management.




TRAINING & SEMINARS

2009 Seminar Lean - Six Sigma (Badenoch & Clark)
2004 Doelgerichte sturing klanttevredenheidsprocessen (Mansall).
2003 Training Middle management (Boertien & partners).
2001 Communicatie interactie & management (Van Harte & Lingsma).
1999 Acccountmanagement (Krauthammer)

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: