Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Business controller, interim manager, projectleider

Business controller, interim manager, projectleider

Werkervaring interimmanager

April 2011 Managementadviseur
Gemeente Rotterdam, Rotterdam
Branche: Overheid
Uitwerken businesscase Oracle R12 programma. Visualiseren van beleidskeuzes in managementcockpit met verschillende variabelen. De businesscase is ontwikkeld in relatie tot een omvangrijk programma waarbij Oracle R12 gemeente breed wordt uitgerold en ICT afdelingen worden samengevoegd.

November – december 2010 Projectleider Project Management Office
ONVZ Zorgverzekeraar, Houten
Branche: Zorgverzekering
Op basis van P3O model (Portfolio, programma en project offices model) ontwikkelen van visie op invoer en realisatie project management office. Daarnaast het coachen medewerker bij de uitvoering van het PMO.
• Visie ontwikkeling.
• Financiële rapportage over project en programma.
• Resourcemanagement opzetten.
• Verbeteren project management rapportage.
• Project Risico rapportages

Juni 2009 – januari 2010 Organisatieadviseur en projectleider
Zadkine Educatie, Rotterdam
Branche: Onderwijs
Bedrijfsprocessen in kaart brengen en opstellen verbetervoorstellen. Begeleiden migratie naar een nieuw systeem in een politiek complexe organisatie, waarbij het onderlinge vertrouwen en het vertrouwen in de samenwerking met de centrale ICT-organisatie moest worden ontwikkeld.
• Verzorgen workshops om processen te analyseren en creëren draagvlak voor verandering.
• Uitdragen van het nut en noodzaak van de beschreven veranderingen.
• Opstellen Business Requirements Document en uitwerken Fit Gap analyses.
• Waarborgen voortgang van het traject door coachen medewerkers en aanspreken op tijdig opleveren toegezegde documentatie.
• Beschrijven en toelichten van de mogelijke organisatie- en procesverbeteringen.

November 2007 – februari 2009 Interim controller
Zadkine Contract Aciviteiten BV, Rotterdam
Branche: Commercieel Onderwijs
Strategische heroriëntatie organisatie bepaalt samen met de interim directeur. Sparringpartner voor nieuw aangestelde directeur. Eerste aanspreekpunt voor accountmanagers voor projectcalculaties. Ondersteunen accountmanagers bij voortgangsgesprekken projecten.
• Opzet (financiële) sturingsrapportage.
• Verduidelijken en verbeteren projectadministratie en -rapportage.
• Opzetten creditmanagement.
• Ontwikkelen calculatiemodel.
• Beoordelen bestaande ISO procedures en integreren van de ISO met AO procedures.
• Opstellen procesbeschrijvingen van het acquisitie traject tot en met de projectafronding, inclusief benodigde (management) rapportages.
• Samenwerking bevorderen tussen verschillende afdelingen.
• Opstellen afdelings- en totaalbegroting en jaarafrekening projecten.


November 2008 – juni 2009 Projectleider en business consultant
FME-CWM, Zoetermeer
Branche: Non profit
Volledige bedrijfsproces rondom de verkoop en levering van publicaties optimaliseren. Uitwerken en implementeren van een geïntegreerde webshop bij een branchevereniging met 140 administraties. Het proces diende per administratie specifiek te kunnen worden aangestuurd. Aansturing van twee leveranciers om gewenste oplossing tijdig en juist opgeleverd te krijgen.
• Verzorgen workshop om veranderde processen te verduidelijken
• Onderlinge samenwerking tussen afdeling bevorderen
• Motiveren en stimuleren medewerkers tijdens het testen
• Ontwikkelen nieuwe vereenvoudigde processen, waarbij rekening werd gehouden met de complexiteit van de omgeving

September 2007 – maart 2011 Organisatieadviseur
Bisnez Management, Bergambacht
Opdrachten op het snijvlak business en ICT. Onderzoek Management Informatie. Beschrijven interne administratieve organisatie.

september 2004 – augustus 2007 Implementatieconsultant
Pylades, Weesp
Optimalisatie van bedrijfsprocessen gericht op financieel, crm en projecten. Doorvertalen bedrijfsprocessen naar gewenste werkwijze met Microsoft Dynamics AX bij diverse bedrijven.

Onder andere het inventariseren van de werkwijze van twee financiële afdelingen (handelsbedrijf en productiebedrijf) en bepalen optimale proces voor Assa Abloy Nederland.

Bedrijfsproces uitgewerkt en geoptimaliseerd voor Onafhankelijke Administratie Verwijdering Metaal. Zowel het uitzetten van de documenten naar de verschillende leveranciers tot en met de rapportages naar het Ministerie.

Branches: Bouw en Installatie, Energie, Non profit, Handel, Productie

november2001 – augustus 2004 Supportadviseur en consultant
Vanenburg Business Systems / Profuse, Veenendaal
Financiële en projectsturingsvraagstukken van klanten in de bouwbranche behandelen, onder ander G-rekening en OHW problematiek. Support en Consultancy Baan Finance, Service, Project, Tools en integratie voor de bouwbranche (gww en bgi).

november 2000 –oktober 2001 Applicatiebeheerder
Strukton Bouw en Onderhoud, Maarssen
Optimaliseren bedrijfsprocessen en verbeterde sturingsinformatie met Baan IV op het gebied van financieel, intercompany, vaste activa, projecten en service.

december 1997 – oktober 2000 Administrateur en applicatiebeheerder
Proson, Ermelo
Administratie gevoerd voor drie stichtingen, inclusief de financiële jaar- en kwartaalrapportages.
Procesoptimalisatie doorgevoerd op Baan IV onderdelen financieel, intercompany, vaste activa, projecten en handel.

Opleiding interimmanager

2000 – 2003 Hogere Informatica, afstudeerrichting organisatie en informatica, deeltijdopleiding Windesheim, Zwolle
1995 – 1998 Economie, afstudeerrichting Financieel-administratief, VU, Amsterdam
1991 – 1995 HEAO-BE, Windesheim, Zwolle
1989 – 1991 HAVO/MBO, de Factoor, Zwolle
1985 – 1989 MAVO, Rehoboth, Elburg

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

• Planmatig, gestructureerd en consciëntieus.
• Analytisch.
• Betrokken.
• Inlevingsvermogen.
• Samenwerking.


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: