Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

marketing manager

marketing manager

Werkervaring interimmanager

2010 – heden partner

Sinds oktober 2010 ben ik partner bij een netwerkorganisatie die zich primair richt op scholen, non-formele educatie centra, (educatieve) uitgeverijen en kenniscentra. Wij helpen bij het creëren en implementeren van de meest effectieve, efficiënte en maximaal renderende manier om educatieve content in te zetten in het onderwijs, waarbij plezier in leren en lesgeven voorop staan. Binnen de maatschap richten we ons op het uitvoeren van grote projecten met vernieuwende businessmodellen die we als zzp-er niet kunnen behappen.


2006 – heden zelfstandig ondernemer


Binnen mijn eenmanszaak onder eigen naam verleen ik diensten op gebied van management, advisering en coaching. Vanuit mijn brede ervaring in de mediabranche werk ik aan zowel uitgeef- als commerciële projecten, en ben ik als interim manager inzetbaar op uitgeeffuncties en op commerciële functies als marketingmanager en communicatieadviseur.


Gerealiseerde opdrachten en projecten:
• positioneringsadvies methode wiskunde - Noordhoff Uitgevers
• leiden van ‘’marketingtrack’’ bij ontwikkeling van digitaal inlogportaal voor leerlingen - ThiemeMeulenhoff
• organisatie-advies herinrichting commerciële afdeling - EduActief
• opzetten en inrichten van service-afdeling met bijbehorende dienstverlening: Zuyderwind (trainingspoot van ThiemeMeulenhoff)
• uitdenken en ontwikkelen van digitaal uitgeefproject inzake bekwaamheidsdossier en competentiebibliotheek voor leraren en directies Basisonderwijs: Pulse PO - Koninklijke Van Gorcum
• uitdenken en coördineren van communicatiecampagne voor de Groep Educatieve Uitgeverijen (branchevereniging)
• ad interim marketingmanager Thuismarkt - Noordhoff Uitgevers (o.a. merkstrategie voor Bosatlas en Loco, opzetten van portal voor de Bosatlas)
• coördinatie en uitvoering project Thuismarkt VO - Noordhoff Uitgevers (consumentenmarketing van educatieve producten voor thuis)
• ontwikkelen van lesmateriaal voor de Opleiding Uitgeverij, module Uitgeefstrategie (Boek en Media Academie)
• ad interim marketing- en salesmanager AMN (softwarebedrijf dat zich richt op psychologische testen)
• diverse kwalitatieve marktonderzoeken.



2002 – 2006 uitgeefmanager
Wolters-Noordhoff

Tot juni 2004 was ik uitgeefmanager voor het Hoger Onderwijs (HBO en WO) en hoorden o.a. de fondsen Sociale vakken, Verpleegkunde, PABO, personeelsmanagement en management & organisatie, tot mijn aandachtsgebied. Daarnaast beheerde ik de marketingportefeuille van de unit. In deze functie heb ik mede gestalte gegeven aan een ingrijpende reorganisatie van de unit waarin het digitaal uitgeven en het traditionele uitgeefproces zijn geïntegreerd.
Vanaf juni 2004 werkte ik als uitgeefmanager Voortgezet Onderwijs en vielen de talenfondsen onder mijn verantwoordelijkheid. Ook in deze functie heb ik meegewerkt aan een belangrijke reorganisatie, waarbij de uitgeef- en de commerciële verantwoordelijkheden en processen opnieuw werden vastgesteld en afgestemd.
Als uitgeefmanager gaf ik leiding aan een groep van 10 tot 15 mensen en was ik verantwoordelijk voor het beleid en de commerciële resultaten van een aantal uitgeeffondsen. Ik ontwikkelde beleidsplannen, hield me bezig met het mede opstellen, monitoren en beheren van de afdelingsbegroting en was actief lid van het Management Team.


1999 – 2002 uitgever
Wolters-Noordhoff

In de functie van uitgever was ik commercieel eindverantwoordelijk voor de uitgeeffondsen Volwasseneneducatie (Beroeps- en Volwassenen Educatie), Sociale Wetenschappen, Bedrijfsadministratie en Administratieve Organisatie en Communicatie (Hoger Onderwijs). Ik ontwikkelde uitgeefstrategieën voor diverse deelmarkten en gaf inhoud aan het uitgestippelde beleid door het opstarten en aansturen van uitgeefprojecten, het ontwikkelen van uitgeefconcepten en het realiseren van educatieve uitgaven. Voor o.a. de auteurswerving en de onderwijsinhoudelijke invulling van de projecten onderhield ik veel contacten binnen het onderwijsveld.

1995 - 1999 marketingmanager
Wolters-Noordhoff

Als marketingmanager adviseerde ik de directeur-uitgever inzake het uitgeefbeleid voor de uitgeefunits Voortgezet Onderwijs en Beroeps- en Volwasseneneducatie en maakte ik deel uit van het Management Team. Ik ontwikkelde het marketing- en salesbeleid voor de gehele unit en was verantwoordelijk voor marktbewerking, marktonderzoek en sales. In deze functie heb ik diverse grote campagnes opgezet en in de uitvoering aangestuurd.
Ik gaf ik leiding aan een team van marketing- en salesfunctionarissen. In deze functie heb ik de marketingafdeling van het Voortgezet Onderwijs ‘from scratch’ opgebouwd. Ik heb daarmee mede gestalte gegeven aan een ingrijpende reorganisatie van het bedrijf.


1992 - 1995 marketingcoördinator
Wolters-Noordhoff

In de functie van marketingcoördinator adviseerde ik uitgevers over het te voeren uitgeefbeleid. Naast het geven van strategische adviezen betreffende (kansrijke) productmarkt combinaties en positionering, vormde de conceptontwikkeling van zowel product als communicatie een belangrijke onderdeel van mijn werk. Tevens was ik verantwoordelijk voor het concipiëren, plannen, budgetteren en uitvoeren van alle marktbewerkingactiviteiten voor de verschillende fondsen, waarbij ik andere functionarissen binnen het marktteam aanstuurde. Verder coördineerde ik zowel ad hoc als continu marktonderzoek.


1990 - 1992 intercedente
Randstad Uitzendbureau te Assen

In deze functie heb ik geparticipeerd in een landelijk opererende projectgroep inzake marktbewerking. Het door onze projectgroep opgeleverde segmentatiemodel voor bedrijven is uiteindelijk in alle vestigingen in Nederland geïmplementeerd.

Opleiding interimmanager

1984 - 1989 Communicatiewetenschap
Katholieke Universiteit Nijmegen
- afstudeerrichting: marketingcommunicatie
- bijvakken Bedrijfseconomie Rijksuniversiteit Groningen

1978 -1984 Voortgezet Wetenschappelijk Onderwijs
Gemeentelijke Scholengemeenschap Doetinchem

Diverse opleidingen op het gebied van marketing, management, leidinggeven en uitgeven, waaronder: NIMA Direct Marketing, NIMA Business Marketing, Management en Leidinggeven, Veranderkunde en Prince 2 projectmanagement.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Analytisch sterk, resultaatgericht, communciatief met oog voor competenties van mensen

Talenkennis interimmanager

Nederlands - uitstekend
Engels - goed
Frans - basis
Duits - basis

Overig

voorzitter tennisvereniging
lid medezeggenschapsraad basisschool
vrijwilliger Amnesty International


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: