Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

CIO / Manager ICT/I&A/IT

CIO / Manager ICT/I&A/IT

Werkervaring interimmanager

werkgever: Dura Vermeer (bouwbedrijf)
periode: 01/11/2007 – 01/06/2010
functie: Manager Informatisering en Automatisering (I&A) /Shared Service Center ICT
- teambuilding, overwinnen weerstand, kwaliteits- en efficiencyverbetering, cultuur- en procesveranderingen, bruggen bouwen, draagvlak creëren
- rapportage aan bestuur; integraal verantwoordelijk voor I&A (€ 9 miljoen exploitatie, € 1,5 miljoen investeringsbudget), direct aansturen MT I&A (2 managers, staf, (interim) 4 projectleiders), indirect 40-60 medewerkers
- centralisatie, standaardisatie en migratie technische infrastructuur (40 decentrale locaties met 2000 werkstations naar 1 locatie: Citrix, servers, datalijnen, applicaties, telefonie)
- opstellen en inrichten nieuwe centrale organisatie I&A: sturings- en overlegmodel, functieprofielen, servicedesk, inkoop/bestel, projectsturing (basis Prince2), werkinstructies, interne SLA’s, ITIL
- contractonderhandelingen, afsluiten en beheren contracten/SLA’s, datalijnen, (mobiele) telefonie, datacenter
- implementatie o.a. ERP, verhuursoftware, inkoop/bestelsoftware

werkgever: Ymere (woningcorporatie)
periode: 01/01/2002 – 01/11/2007
functie: Manager Bedrijfsinformatie en Automatisering
- teambuilding, overwinnen weerstand, kwaliteits- en efficiencyverbetering, cultuur- en procesveranderingen, bruggen bouwen, belangenafweging
- rapportage aan bestuur; op basis PI’s integraal verantwoordelijk voor I&A (2004: € 4 miljoen exploitatie, € 7 miljoen investeringsbudget), direct aansturen MT BIA (2 managers, staf), indirect 25-40 medewerkers
- opstellen Informatiestrategie en –beleidsplan, automatiseringsplan
- inrichten interne kosten/doorbelastingmethode m.b.v. SLA’s, producten-/dienstencatalogus, projectbudgetten
- centralisatie, standaardisatie en migratie technische infrastructuur (6 locaties, 900 werkstations, servers, datalijnen, software, telefonie, Citrix)
- inrichten nieuwe centrale organisatie I&A: sturings- en overlegmodel, functieprofielen, servicedesk, inkoop/bestel, projectenmethodiek (basis PRINCE2), werkinstructies, interne SLA’s, ITIL
- directe aansturing leveranciers- en contractmanagement (datalijnen, (mobiele) telefonie, datacenter, ERP, software, hardware), incl. SLA’s en projectdocumenten
- programma- en projectmanagement van o.a. ERP, DIS/DMS/Elektronisch Dossier, Kennissysteem, Service Oriented Architecture (SOA), Management Informatie Systeem (MIS)
- integratie, verhuizing techniek en organisatie van I&A na fusie (2003)

werkgever: ACI Worldwide (softwarehouse, divisie smartcards)
periode: 01/01/1999 – 01/01/2002
functie: Manager Custom Development (= Maatwerksoftware)
- integratie afdelingen, teambuilding, cultuurverandering, kwaliteits- en efficiencyverbetering, commerciële verantwoordelijkheid, klanttevredenheid
- opstellen kwaliteitsmodel, projectmethode, functioneringsmethodiek
- rapportage aan directie; direct aansturen 25-35 medewerkers / externe partijen
- projectleiding standaardsoftware project (Zorgpas) 15.000 uren, 18 medewerkers
- na bedrijfsovername aansturing meerdere locaties (Gouda, Hoofddorp, Londen)

periode: 01/01/1999 – 01/01/2002
functie: Projectmanager/Consultant
- projectverantwoordelijkheid en commerciële ondersteuning
- projectmanagement banktransactie software (20.000 uren, 18 medewerkers)

werkgever: Acepon (automatiseringscentrum Pon-holding) / IBM Nederland NV
periode: 14/04/1997 – 01/01/1999
functie: Projectmanager
- projectverantwoordelijkheid en commerciële ondersteuning
- projecten o.a. Millenniumproject (7000 uren), implementatie assurantiesoftware bij klant (standaardsoftware, maatwerk, koppelingen met bestaande systemen, Customer Relationship Management (CRM), groot aantal externe partijen, overwinnen weerstand gebruikers, inrichten administratieve organisatie), aansturing specialistenteams t.b.v. proposals klanten, interne aansluiting netwerk Acepon aan IBM-netwerk

werkgever: Randstad Automatiseringsdiensten
periode: 01/09/1995 - 14/04/1997
functie: Accountmanager
- commerciële verantwoordelijkheid inzet 25 medewerkers bij klanten
- accountmanagement
- werving en selectie nieuwe medewerkers
- aansturing, beoordelen, begeleiden 25 gedetacheerde medewerkers

werkgever: Groene Hart Ziekenhuis (v.h. Bleuland Ziekenhuis)
periode: 01/08/1986 - 01/09/1995
functie: Hoofd Informatie & Automatisering
- integraal verantwoordelijk voor I&A, aansturing ca. 20-25 medewerkers
- coördinatie, planning en implementatie alle I&A-projecten
- periodiek opstellen informatie- en automatiseringsbeleidsplannen
- herinrichten hard- en software en organisatorische integratie I&A na fusie
- projecten o.a.: implementatie ZIS, apotheeksysteem, Klinisch Chemisch Laboratorium, aanvraag/uitslagen paramedische afdelingen (orderlogistiek), opname- en afsprakenplanning, kantoorautomatisering, Management Informatie Systeem (MIS), beslissingsondersteunend systeem ten behoeve van investeringsaan¬vragen, Elektronisch Patiënten Dossier (EPD), opstellen periodieke ‘informatiebulletins’, Kwaliteitszorg

periode: 01/04/1985 - 01/08/1986
functie: Systeembeheerder
- aansturen assistent-systeembeheerder
- beheer (de)centrale hard- en software
- projectbegeleiding
- ontwikkelen en programmeren Management Informatie Systeem (MIS)

periode: 01/03/1981 - 01/04/1985
functie: Radionucleair Laborant
- diagnostisch (orgaan)onderzoek (in-vivo) m.b.v. geavanceerde medische techniek
- programmeren onderzoeksapparatuur
- programmeren kantoorautomatisering, uitslagverwerking (in-vitro), planning

Opleiding interimmanager

’95 – heden trainingen managementvaardigheden, ontwikkeling persoonlijke vaardigheden en communicatie- en groepstrainingen

\\\'92 – ‘98: universitaire studie \\\"Infor¬matica, richting bedrijfskunde\\\" aan de Open Universiteit (afgerond tot laatste jaar)

\\\'84 - \\\'89: HIO (avond-hts; cum laude, scriptie: Kwaliteitszorg)

\\\'83 - \\\'84: ambi-modulen I1, I2, B1, T2

‘81 - ‘83: cursussen m.b.t. medische en radionucleaire kennis

\\\'79 - \\\'80: sociale academie

\\\'73 - \\\'79: h.a.v.o.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

kwaliteits- en efficiencyverbetering, cultuur- en procesveranderingen

inrichten nieuwe gecentraliseerde organisaties: sturings- en overlegmodel, functieprofielen, servicedesk, inkoop/bestel, projectenmethodiek (PRINCE2), werkinstructies, interne SLA’s, ITIL, functioneringsmethodiek, leveranciers- en contractmanagement

inrichten interne kosten/doorbelastingmethode m.b.v. SLA’s, producten-/dienstencatalogus, projectbudgetten

centralisatie, standaardisatie, migratie infrastructuur

informatiestrategie en –beleidsplan, automatiseringsplan

programma- en projectmanagement ERP, DIS/DMS/Elektronisch Dossier, Kennissysteem, Service Oriented Architecture (SOA), Management Informatie Systeem (MIS)


Talenkennis interimmanager

Nederlands: moedertaal
Engels: goed

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: