Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

facilitair manager/ procesmanager

facilitair manager/ procesmanager

Werkervaring interimmanager

Juni ’08 – heden
Interim manager/ zelfstandig ondernemer

• Ministerie LNV Programma Digitalisering Kerndepartement (mei’10-dec’10)
Optimaliseren van documentstromen door workshops en interviews. Implementeren van optimalisatiepunten. Analyse en beschrijven van processen documentstromen ter voorbereiding van digitalisatie in Edocs Document Management System. Betrekken van medewerkers door workshops en interviews. Implementeren van optimalisatiepunten. Verbeteren managementrapportages.

• Ministerie LNV / Ministerie EZ Den Haag (aug ’09-april ‘10)
Procescoordinator ; Het geven van een training over het maken van procesbeschrijvingen. Het stroomlijnen van facilitaire en organisatorische processen tussen de twee ministeries teneinde uniformiteit in werken teweeg te brengen. Dit houdt in analyseren, richten, beschrijven van werkprocessen d.m.v. workshops met deelnemers en implementeren van de werkprocessen.
Daarnaast persoonlijk en functioneel coachen van Frontofficemanager.
• Hogeschool Utrecht (juli ’08 - juli’09)
Leidinggeven aan team van AV-specialisten en Technische Dienstmedewerkers. Verbeteren van de klanttevredenheid. Professionaliseren van de Audiovisuele processen en middelen. Verantwoordelijk voor diverse verbouwingstrajecten. Opzetten van projectplanning. Centraliseren en uniformeren van werkprocessen, verbeteren klanttevredenheid. Optimaliseren van de clustering van diverse faculteiten.


• Politie Regio Utrecht (juli ‘08)
Begeleiden 2-daagse. Proces begeleiden en adviseren om te komen tot ontwikkeling strategische Korpsontwikkelingsagenda.

• Provincie Noord-Holland (juni ’08)
Ontwikkelen brainstormnotitie tot samengaan van diverse afdelingen.




Jan ’03 – Juni ‘08 Politie Regio Utrecht
Hoofd Facilitaire Diensten a.i.
• Ontwikkelen en realiseren van strategisch beleid binnen de regio en het leidinggeven aan de stafafdeling op regionaal niveau (60 medewerkers). Adviseren Korpsleiding over zaken op Facilitair Management gebied. Vertalen bedrijfsvoering Facility Management & Huisvesting naar bedrijfsprocessen. Lid van Regionaal Managementteam.
Facilitymanager, plaatsvervangend hoofd Facilitaire Diensten
• Leidinggevend aan 3 afdelingen (24 medewerkers) Regionaal DienstverleningsMeldpunt, Repro en Post Distributie en Archief. Lid van het MT. Ontwikkelen en implementeren van beleid op m.n. organisatorisch gebied. Adviseren in diverse organisatieprocessen, verbeteren van kwaliteit en bedrijfsprocessen. Resultaten:
o Centraliseren: facilitaire budgetten, poststromen, FD-assistenten
o T.b.v. decentrale afdeling ontwikkelen van communicatie-intranetpagina.
o Upgrade FMIS bedrijfssysteem (Prequest)
o Klanttevredenheid afdelingen 8,5
• Plaatsvervanger en sparringpartner voor Hoofd Facilitaire Diensten


Mei ’99 – Dec ‘02 Top Support Detacheringsbureau, Utrecht
• Hogeschool Domstad (sept ’02 - dec ’02)
Coördinator visitatiecommissie.
Voorbereiden en organiseren van diverse visitaties t.b.v. auditing. Planning opzetten en bewaken, programma ontwikkelen. Een infobulletin ontwikkelen en uitgeven. Het organiseren van een rondetafelconferentie met leerlingen, leerkrachten en bestuur.


• Portaal woningcorporatie Utrecht (jan ’02 - sept ’02)
Procescoordinator projectenprogramma;
Het bewaken, beheren van het projectenprogramma Strategie & Innovatie. Analyseren en bewaken van capaciteit, budgetten, planning en communicatie. Het schrijven van communicatieplan 2002-2007. Het ontwikkelen van projectkaarten.
• Regionale Brandweer Utrecht (mei ’00 - jan ’02)
Structureren, adviseren en beschrijven van organisatieprocessen. Taken, verantwoordelijkheden, bevoegdheden sectoren analyseren. Organisatiebeschrijving opstellen. Het verbeteren van bedrijfsvoeringprocessen. Coachen van een afdelingshoofd in een veranderende organisatie. Inventariseren en analyseren van de investeringsplanning. Ontwikkelen van presentatiemateriaal.
• Woningcorporatie Mitros Advies , Utrecht (dec\'99 - mei’00)
Het opzetten van een efficiënt en gestructureerd officemanagement. het coachen van de officemanager. Het ontwikkelen van een handboek.


• Architectenbureau Op ten Noort-Blijdenstein (mei’99 – dec’99)
Het structureren van projectprocessen.


1994 – 1999 Wijkbeheer en Stadsvernieuwing, wijkbureau Oost Utrecht
Officemanager
• Leidinggeven aan 6 projectmedewerkers. Het beheren, analyseren, begroten van de wijkbudgetten. Opstellen, bewaken en coördineren van het jaarplan en de begroting. Organiseren van inspraakavonden. Facilitair beheer van het bureau.


1989 - 1994 Dienst Volkshuisvesting, Gemeente Utrecht
Managementassistent-controlling afdeling Vertegenwoordiging
• Opzetten capaciteitsmanagementsysteem. Verzorgen van interne facturering.

Opleiding interimmanager

Opleiding
Hbo-niveau met academisch werk- en denkniveau (conform assesment)
2010 - 2011 Post-HBO Strategsich beïnvloeden
1992 -1996 HEAO-bedrijfseconomie (avondstudie) Utrecht
1987 -1989 HBO Management Assistent Utrecht
1985 -1986 Schoevers Directiesecretaresse
1979 -1985 Havo St. GregoriusCollege Utrecht

Cursussen
2009 Proces Modelling
2009 Authentiek spreken
2008 Capaciteitsmanagement
2008 Verzuimverminderend Leidinggeven
2007 Coaching Strategy for Advancement
2006 Projectmanagement Prince2 Foundation
2005 Procesmanagement OMP
2003 Beoordelen voor leidinggevenden
2002 Projectmatig werken
2001 Praktische Psychologie

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Eigenschappen, kwaliteiten en vaardigheden
• Zelfstandig, praktisch ingesteld, resultaatgericht
• Opgewekt, optimistisch, sterk empathisch, energiek, humor
• Leidinggeven, enthousiasmeren, motiveren, overtuigingskracht
• Flexibel, snelle aanpassing aan verschillende situaties en omgevingen
• Analytisch denkvermogen, zicht op grote lijnen, helikopterview
• Aansturen van en functioneren binnen veranderingsprocessen


Talenkennis interimmanager

Nederlands uitstekend
Engels goed
Duits voldoende
Frans voldoende

Overig

Nevenwerkzaamheden
2007 - 2008 Businesscontrolling Dierenbescherming Utrecht

Bestuurlijke ervaring
2003-2006 Bestuurslid cursusproject Vleuten-De Meern-Haarzuilens

Hobby’s Skaten, spinning, zeilen, schilderen, hardlopen


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: