Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Supply Chain / Logistiek / Project / Operations Manager

Supply Chain / Logistiek / Project / Operations Manager

Werkervaring interimmanager

Werkservaring
Periode: 2009 mrt – 2010 aug Alberts Onderwijs
Opdrachtgever: Alberts Onderwijs, vestiging Sittard. Groothandel in schoolmaterialen tbv basisonderwijs (15.000 SKU’s). 24-uurs leveringen naar NL, BE en D.
Functie: Interim Logistiek/Inkoop Manager, 40 medewerkers, 4 direct reports.
Verantwoordelijk: Management van de Inkoop en Distributie Centrum
Resultaten:
• Begeleiding Navision implementatie.
• Opzetten van systeem voor KPI’s.
• Implementatie van werkinstructies.
• Herinrichting Distributie Centrum / Toekomstvisie mechanisering
• Voorraadmanagement met ABC-codering.
• Implementatieplan digitale goederen ontvangt met EDI, EAN, Scanning.
• Advisering herstructurering Operations


Periode: 2008 jun – 2009 feb AkzoNobel
Opdrachtgever: AkzoNobel Car Refinishes, vestiging Wapenveld. Groothandel/mixing site autolakken voor Commercial Vehicles.
Functie: Interim Operations Manager, 31 medewerkers, 4 direct reports.
Verantwoordelijk: Operations management van de Verfmengerij en Distributie Centrum; next day delivery naar Benelux, levering naar klanten in West Europa.
Resultaten:
• Implementatie kanban in verfmengerij .
• Opzetten van systeem voor KPI’s.
• Herstructureren Magazijnactiviteiten; 20% voorraadreductie
• Personeels reductie van 31 naar 24 FTE
• Reduceren klachten met 30%.
• Verbeteren leverbetrouwbaarheid van 95% naar 98%.

Periode: 2006 – 2008 Nedis
Werkgever: Nedis, hoofdvestiging in ‘s-Hertogenbosch (180 FTE). Groothandel in Fast Moving Consumer Electronics (23.000 SKU’s). Nedis heeft dochterondernemingen in 15 landen (700 FTE). 70% Inkoopvolume is afkomstig uit het verre oosten.
Functie: Operations Manager, 90 medewerkers, 6 direct reports.
Verantwoordelijk: Operations management van het EDC. Betreft magazijn met zeer hoge graad van mechanisering o.a. automatische palletkranen, transportsystemen, Pick to light, verpakkingsmachines. Next day delivery naar retailklanten in Benelux en Duitsland, belevering van 500 exportklanten in 80 landen. Logistiek adviseur Nedis dochterbedrijven
Resultaten:
• Uitbreiding van magazijn middels nieuwbouw (van 15.000 naar 30.000 pallets).
• Herstructurering magazijn Nedis Zweden.
• Key user Microsoft Dynamics implementatie.
• Distributie tender Benelux (besparing 15%).
• Toename Teu’s van 300 naar 1200 p/j.
• Uitleverprestatie > 98%, kwaliteit > 99,2%.

Periode: 2003 – 2006 AXA Stenman Industries
Werkgever: Stenman Holland (AXA) gevestigd in Veenendaal (240 FTE). Producent van Hang & Sluitwerk en Fiets Accessoires. Onderdeel van AXA Stenman Industries (450 FTE)
Functie: Logistiek/Inkoop Manager, 30 medewerkers, 4 direct reports.
Verantwoordelijk: Voor gehele goederenstroombesturing: forecasting, Inkoop, Productie planning, Externe processen, Warehousing en Distributie (OEM en Retail). Een belangrijk deel van de inkopen is afkomstig uit het Verre Oosten. Projectmanagement logistieke projecten.
Resultaten:
• Integratie Europese distributie naar 2 central warehouses (€ 0,4 mln per jaar).
• Transportcontract Europa op basis van tender.
• Ontwikkeling key account Supply Chain (20% voorraadreductie in de keten).
• Verhoging leverbetrouwbaarheid naar 98%, voorraadreductie met 15%.
• Selectie ERP software.
• Herallocatie producten over de productie plants (15% kostprijsreductie).


Periode 1994 – 2003 Glaverbel
Werkgever: Hardmaas gevestigd in Tiel (90 FTE). Producent van geëmailleerd en gehard glas (50% export) en is onderdeel van de Glaverbel groep (13.000 FTE).
Functie: Plantmanager, 90 medewerkers, 5 direct reports, 1998 – 2003
Verantwoordelijk: Voor de gehele bedrijfsvoering van Hardmaas BV; verkoop, productie, logistiek & ICT, productontwikkeling, P&O, financiën, Arbo & Milieu.
Resultaten:
• Reorganisatie Hardmaas: afbouw met 15 FTE´s.
• Volume stijging geëmailleerd glas met 12%.
• Ontwikkeling markt gezeefdrukt glas (van nihil naar 10.000m2/jaar).
• Ondernemings Planning gebaseerd op INK model (continu verbeteren als basis).
• Implementatie ISO9001 kwaliteit systeem.
• Investeringsproject glas snij-afdeling (nieuwbouw, machinepark, bezetting).

Functie: Logistiek/Inkoop Manager, 18 medewerkers, 1994 – 1998.
Verantwoordelijk:Projectmanagement Logistieke verbeterprojecten, binnendienst, productieplanning, tekenkamer, inkoop, voorraadbeheer, fysieke distributie en facturatie.
Resultaten:
• Business Process Redesign van afd. Logistiek (afbouw van 25 naar 18 FTE).
• Selectie en implementatie van ERP systeem (50% versnelling orderbehandeling).
• Beheersing en reductie orderhanden werk met 25%, realisatie kortere en constante levertijden, leverbetrouwbaarheid van 83% naar 96%.
• Opzetten van gezamenlijke distributie met 3 collega glasbedrijven, reductie transportkosten met 12%.



Periode: 1991 – 1994 SAMAS
Werkgever: Assenburg (360 medewerkers) gevestigd in Tilburg. Producent van kantoormeubilair en dochter van de SAMAS groep.
Functie: Hoofd Logistiek Bureau, 8 medewerkers.
Verantwoordelijk: Logistieke verbeterprojecten, configuratiebeheer, orderacceptatie, beheer van het MPS, logistieke aansturing van Inkoop en Productie, voorraadbeheer. Bij afwezigheid van de directeur Logistiek verantwoordelijk voor de logistieke operatie; Fysieke Distributie, Service, Inkoop en Planning & Bestandsbeheer.
Resultaten:
• Logistieke integratie van 2 productie vestigingen.
• Implementatie flow productie resulteren in opheffen tussenmagazijn.
• Automatisering productie order vrijgave.


Periode: 1986 – 1991 NV Philips
Werkgever: Philips Components
Functie: Consultant Industrial Automation & Technology; 1990 - 1991.
Verantwoordelijk: Lid ontwikkelteam \\\\\\\"World Class Manufacturing\\\\\\\" opleidingsprogramma t.b.v. Components Division. Programma was gericht op “lean manufacturing” en “waste elimination”.
Werkgever: Philips Machinefabrieken
Functie: Consultant afd. Organisatie & Efficiency; 1986 – 1990
Verantwoordelijk: Uitvoering van projecten op de terreinen logistiek, automatisering en productiviteit.

Opleiding interimmanager

• Atheneum (1980).
• TUE Technische Bedrijfskunde, Vakgroep Kwantitatieve Beheersings Systemen (1986).
• CFPIM, (Certified Fellow in Production and Inventory Management) van de \\\\\\\"American Production and Inventory Control Society\\\\\\\" (APICS).
• Integrale Fysieke Distributie Management (VLM).
• Kwaliteitsmanagement ISO 9001.
• Manager en Onderneming (de Baak).
• Internationlal MD-program “Sharing”.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Inkoopmanagement,
Operations Management,
Warehousing
Samenspel tussen Logistiek en ICT

Analyseren / structureren
Resultaatgericht
Daadkrachtig
Coachen

Talenkennis interimmanager

Nederlands: Moedertaal
Engels: Goed
Duits: Redelijk
Frans: Basis

Overig

Ik ben een manager met een sterke no-nonsense mentaliteit die de lijnen uitzet. Samen met de teamleden weet ik de afgesproken doelstellingen om te zetten in resultaten.
Naast de operationele leiding heb ik veel ervaring in het herstructureren van afdelingen. Door een scherpe analyse van processen kan ik situaties snel doorgronden en vertalen naar concrete verbetertrajecten.
In hectische situaties weet ik de kalmte te bewaren en de juiste beslissingen te nemen. Met een open communicatie, toegankelijk, integer en doorzettingsvermogen straal ik vertrouwen uit naar mijn omgeving.
Ik houd ervan om mensen te inspireren en te motiveren en in een heldere stijl van leiding geven medewerkers te overtuigen. Met mijn bedrijfskundige achtergrond ben ik in staat om een brug te slaan tussen de verschillende disciplines.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: