Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

procesmanager / interim manager

procesmanager / interim manager

Werkervaring interimmanager

1 april 2008 – heden werkplaats voor verandering
Oprichting organisatie adviesbureau voor ontwikkeling van mensen (binnen) organisaties -

Opdrachtgevers: 9 gemeenten Haaglanden – Den Haag, Westland, Zoetermeer, Delft, Wassenaar, Pijnacker-Nootdorp, Midden-Delfland, Leidschendam-Voorburg en Rijswijk.
Verantwoordelijk voor de totstandkoming van een regionale verwijsindex en aansluiting van alle organisaties in keten van (jeugd)gezondheidszorg, onderwijs, werk- en inkomen en veiligheid.

NSPOH Netherlands School of Public & Occupational Health
Gastdocent voor jeugdartsen binnen domein Rapportage en Verantwoording

Ministerie VWS (voorheen Jeugd en Gezin)
Ontwikkeling en uitvoering van kwalitatieve toets op de Verwijsindex.

VCC en AEVI
Ontwikkeling en uitvoering van een scholingtraject (6 maanden) voor medewerkers, die anders gepositioneerd moesten gaan worden binnen hun eigen werk.

GGD-organisaties en Onderwijsinstellingen
Ontwikkelen en uitvoeren van trainingen voor medewerkers om gebruik te maken van de verwijsindex en verbeteren van samenwerking met andere organisaties.

Coachen van Individuele mensen en Organisaties
- begeleiden van individuele mensen op persoonlijke ontwikkeling, vanuit de wens om binnen het werk een verandering tot stand te brengen;
- begeleiden van management teams; als leeromgeving worden bestaande (b.v. MT-) bijeenkomsten gebruikt om gezamenlijk eigen handelen te evalueren en bij te stellen; met als doel een organisatieontwikkeling tot stand te brengen.



1 maart 2007 – HT Consulting, Delft
30 maart 2008 Gedetacheerd als adviseur bij de Gemeente Den Haag
Opzetten Lokale Verwijsindex voor organisaties binnen onderwijs, jeugd- en (jeugd)zorginstellingen.
Werkzaamheden en resultaten: vooronderzoek draagvlak instellingen, opstellen programma van eisen systeem, ontwikkelen samenwerkingsafspraken en signaleringscriteria, draagvlak onder gebruikers creëren en behouden, proefperiode en proefgebied inrichten, advies over uitbreiding en continuering project.

1 januari 2003 –
31 december 2006 Grafisch Lyceum Utrecht
Vanaf januari 2006 (interim) Directeur afdeling Grafisch Vormgeven
45 docenten en 680 studenten
Opdracht: orde op zaken stellen m.b.t. personele problemen en verminderen aantal studentenklachten.
Resultaat: nieuwe (tijdelijke) samenwerkingsverbanden ontworpen en geïmplementeerd, waardoor medewerkers beter samenwerken. Klachten teruggebracht met 85%, door o.a. het instellen van een studentenraad.

Tot januari 2006 Als Projectmanager in opdracht van het College van Bestuur gewerkt aan verschillende projecten:

Kwaliteitszorgsysteem: Ontwerpen van een integraal kwaliteitszorgsysteem op basis van het INK model. Ondersteuning gedurende het eerste jaar bij managementrapportages, zoals zelfevaluatierapport en implementatie studenten enquêtes. (adviseur en coach van het managementteam)

Workflow management: Ontwerpen werkprocessen en voorstellen voor verbeteringen op het vlak van efficiëntie. Resultaat: afspraken over nieuwe administratieve werkwijze, verbeterde afstemming tussen afdelingen. (projectleider)

Herinrichting bedrijfsbureau: Ontwerpen nieuw organisatiemodel bedrijfsbureau, met personele uitwerkingen; een adviesopdracht aan College van Bestuur. Resultaat: een herschikking van taken en verantwoordelijkheden. (projectleider)

En verder:
- projectleider onderwijsvernieuwing (organisatiegericht)
- klacht- en bezwaarcommissie
- projectleider Inspectieonderzoeken
- adviseur College van Bestuur bij fusie-traject

Juli – december 2002 Koninklijke Nederlandse Munt
Projectcoördinator Reorganisatie. In afwezigheid van het hoofd P&O het voorbereiden en coördineren van ontslagaanvraag voor ca. 50 medewerkers. Uitvoering Sociaal Plan; begeleiding bij outsource-traject en externe herplaatsing.

Nov. 2001 – juli 2002 Checkaboard
Als zelfstandig ondernemer een bedrijf voor liveaboard duikreizen opgericht. Ontwikkelen internationaal netwerk van liveaboard eigenaren, ontwerp website, opstellen contracten e-business, internationale marketing en sales activiteiten.

Mei - juni 2001 ABN AMRO (hoofdkantoor)
Interim Executive Assistant

Juni 1999 – april 2001 Nauta Dutilh
Als bestuurssecretaris het bestuur ondersteund tijdens het proces van invoering van een nieuwe Corporate Governance structuur. Daarnaast bestonden de reguliere taken uit het (inhoudelijke) voorbereiding van vergaderingen voor bestuur, management en maatschap en de aansturing van het bestuurssecretariaat.

Opleiding interimmanager

December 2006 -2007 SIOO - Interuniversitair Centrum voor Organisatie- en Veranderkunde, Utrecht
Professional development programme
Entrepreneurship in Consulting Business
(invloedrijk handelen binnen veranderingsprocessen)

December 2005 De Baak
Financieel Management voor niet financiële managers

September 2004 Instituut Nederlandse Kwaliteit
INK Auditortraining – inzetbaar als INK auditor

September 2003 De Baak
Persoonlijke Effectiviteit in Verandermanagement

Juni 2003 Kadertraining YMCA en workshops cultuur & integratie

2002-2003 Workshops/lezingen op het gebied van projectmanagement via DOOR Training

1989 – 1993 SOL – Leraren Opleiding, Utrecht (HBO)- Scheikunde en Natuurkunde

1984 – 1989 Middelbare Laboratorium Opleiding, Hengelo

1980 - 1984 M.A.V.O. te Vriezenveen

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

analytisch, daadkrachtig, sociaal, creatief, flexibel

De succesfactor voor een geslaagde interim-opdracht is heldere afspraken maken over opdrachtgever- en nemerschap. Als opdrachtnemer vertaal ik de opdracht naar concrete resultaten en spreek vervolgens met opdrachtgever af welke rol ik op mij zal nemen tijdens de interim-periode.

Ik ben breed inzetbaar op zowel inhoudelijk als procesmatig (aansturen van mensen) vlak. Ik werk altijd met veel energie en enthousiasme en stel me bescheiden op binnen een organisatie; daarmee heb ik in het verleden al veel mensen in beweging gekregen.


Talenkennis interimmanager

nederlands, engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: