Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

General Manager (sr), Directeur (COO)

General Manager (sr), Directeur (COO)

Werkervaring interimmanager

September 2010: Consultancy opdracht BCS City Lounge, London, UK. Procedures, standards, kwaliteit personeel, rollen, teamopbouw etc. evalueren.

Juni 09 t/m juni 10: Amphia Ziekenhuis; Breda
Sector Manager Service a.i.:
Aansturing en coaching van 5 hoofden, 1 kwaliteitsmanager, 2 ondersteuners, (indirect personeel ca. 125 personen) van; Bewaking en beveiliging, catering personeel Amphia (5000 pax), telefonie, receptie en facilitair meldpunt. Ik maakte deel uit van de projectgroep die zich bezighield met het ontwerpen en uitwerken van de reorganisatie van divisie facilities. Beleid en visies geschreven. Begrotingsverantwoordelijkheid ca. 7 mio. Tevens was ik onderdeel van het MT Kenniskern Facilities.

Juni 09t/m februari 2010: PWC Leiderschapprogramma
Freelance Trainer en coach van/in leiderschapsprogramma voor managers en senior managers van Price Waterhouse Coopers. Opdracht via SecondNature.

April 08 t/m december 08 : FE Samuels Property Services Ltd.; London (UK):
Interim Operations manager:
Consultancy & operationeel (sr) management. Operationeel gemaakt van het onderdeel BCS Universal; team gecoacht en getraind en bijdragen tot verbetering van samenwerking, communicatie en sfeer, processen in kaart gebracht, standards, procedures and forms opgezet, leveranciers onderhandeld en opgezet. Product ontwikkeling: verdieping met boardrooms en alle bijbehorende services opgezet, Health and Safety Policy (volgens UK Law) voor gehele bedrijf opgezet, service rond klanten opgezet en team daarop gecoacht, admin systeem rond betalingen, facturen en credit management opgezet, directie geadviseerd.

Coaching opdrachten:
Urenco (2 personen) (Almelo) afgerond
KLM (Cygnific) – Amsterdam afgerond

WERKERVARING VASTE BANEN:

12/2005 – 8/2007 Vitae

Senior Manager Interim Professionals
Verantwoordelijk voor het product ‘Interim Professionals’ op de vestiging Amsterdam voor Noord Holland. Ik vervulde de commerciële rol van accountmanager en stuurde de managers interim professionals aan (totaal 5 mensen). Ik stimuleerde en motiveerde zowel de persoonlijke als de groepsresultaten.
De rol zag er als volgt uit: Het behalen van omzet- en winstdoelstellingen voor het product `Interim Professionals´ op de vestiging. Het samen met de managers interim professionals opstellen van jaarplannen en marktontwikkelingsplannen. Het aansturen, coachen en vakinhoudelijk begeleiden van het team van managers interim professionals. Indien nodig bijspringen met coachen en begeleiden van de interim professionals. Eindverantwoordelijk voor instroom, doorstroom en uitstroom van de interim professionals. Eindverantwoordelijk voor het accountmanagement bij opdrachtgevers. Het realiseren van een continu aanbod van interim opdrachten d.m.v. het onderhouden van het interne en externe netwerk. Het uitdragen en bewaken van de bedrijfscultuur. Lid van MT Amsterdam/ Noord Holland

3/2005 – 11/2005 The Other Network

Het uitbouwen en uitwerken van het concept van The Other Network. Een net opgestarte netwerkclub voor zakenmensen met een bi-culturele achtergrond. Tevens werkte ik mee aan een nieuw netwerkconcept voor bi-culturele jongeren.

7/ 2002 – 2/2005 Carlson Wagonlit Travel

Manager van de MICE (meetings, incentives, congresses, events), units Business Events, Keytours & Key Events
Senior positie. Verantwoordelijk voor omzet realisatie en budgetbewaking van de drie afdelingen, aansturen en coachen van de operationele managers, uitbreiding marktaandeel en productontwikkeling.
Buiten het normale takenpakket heb ik bereikt:
1) Opstarten van Key Events (een evenementen organisatiebureau), een nieuwe tak binnen CWT.
2) Synergie tussen de drie units bewerkstelligd: duidelijke taakverdeling, samenwerking, gezamenlijke meetings.
3) De drie units duidelijker op de kaart gezet bij CWT Nederland en bij de klanten van CWT; door promotie en acties bij de CWT afdelingen sales en marketing en operations en door participatie aan de jaarlijkse actieplandagen.
4) een salesteam opgezet voor Business Events.
5) Synergie bereikt tussen Keytours en CWT HQ door standaard HQ procedures en regels toe te passen op alle operationele processen van Keytours.
6) Binnen EMEA internationale samenwerking geïnitieerd en opgezet van de CWT MICE afdelingen door structurele meetings te plannen met de verantwoordelijke managers van ander landen en op hoog niveau dit onder de aandacht te brengen.

1/ 2002 – 6 / 2002 Gerose Vastgoed BV, Amsterdam

Projectmanager Vastgoed: Ontwikkelen, begeleiden, stroomlijnen (zowel commercieel als operationeel) van verschillende projecten; kantoorpanden, appartementen, restaurant. Met mijn ervaring kon ik Gerose helpen ‘vernieuwend’ en daardoor sneller te verhuren. Tijdelijke funcktie.


10/1994 – 8 / 2001 Regus Amsterdam BV

Regus verhuurt wereldwijd volledig gemeubileerde en geoutilleerde kantoorruimtes in flexibele termijnen en levert daarbij diverse ondersteunende services en diensten op kwalitatief zeer hoog niveau.
Ik heb verschillende functies doorlopen:

3 / 1998 – 8 / 2001 Regus: Area Director:
Lid van het MT Benelux. Verantwoordelijk voor operations binnen Nederland (22 centres): Aansturen en coachen van managers, verantwoordelijk voor omzet realisatie en budgetbewaking, ontwikkelen en bewaken van operationele processen, kwaliteit en services. Aantal mensen door mij aangestuurd direct en indirect: 80. Gemiddelde jaaromzet van mijn area: 40 mio. Bereikt: uitstekende service-niveau, synergie en structuur tussen de managers van de centres en hun teams dmv meetings en uitwisselingen.

6 / 1997 – 12 / 1997 Regus: Netspace projectmanager
Het opzetten van een geheel nieuwe service (Netspace) bij een grote klant in huis. Een team opgezet van ca. 10 personen (werving&selectie, trainen/coachen en managen). Operationeel opzetten van een call centre, Frontdesk en back office met deze nieuwe mensen. Het opzetten van service level agreements. Ik heb een goed werkend team met uitstekende serviceverlening achtergelaten. Dit eerste Netspace project diende daarna als voorbeeld voor vele andere Netspace-klanten waar ik ook aan mee heb gewerkt. Ik heb een prijs ontvangen van Regus HQ voor het uitstekend opzetten van deze geheel nieuwe service.

6 / 1996 – 2 / 1998 Regus: Manager Coaching Centre :
Naast onderstaande taken van manager, het voeren van laatste gesprekken in de aanname van nieuwe centre managers. Het trainen, inwerken, begeleiden en coachen van nieuwe centre managers. Het coördineren van algemene zaken in de regio. Ik heb bereikt dat er beter werd samengewerkt tussen de verschillende centres, dat er éénduidigheid was over de opzet van de centre-administratie en manier van service geven en heb verscheidene standards en procedures geschreven ook t.a.v. de administratie. Ik heb daarvoor een prijs ontvangen van Regus HQ.

10 / 1994- 6 / 1997 Regus; Manager van een Business Centre:
Het managen van een Business Centre met als voornaamste taak het realiseren van de financiële en service doelstellingen. Aantal mensen door mij aangestuurd: 5. Gemiddelde jaaromzet per centre: 4 tot 5 miljoen gulden. W&S taken (advertenties zetten mbt werving team, CV’s beoordeling, selectiegesprekken gevoerd), Administratie van het Centre uitvoeren (facturatie, debiteurenbeheer, filing), managen en coachen team (beo-func gesprekken), sales, kwaliteit services bewaken en nieuwe services bedenken, contracting en contract renewals . Ik heb een prijs ontvangen van HQ voor het best lopende nieuwe centre en tevens een prijs voor het centre met de beste administratieve processen (facturering, debiteurenbeheer, contracting en filing).

Opleiding interimmanager

2005-2007 : Universiteit van Utrecht afdeling Bestuurs- en Organisatie
Wetenschappen. Postacademische Executive Studie: Coaching & Counseling in Context (CCC). Diploma behaald

1986-1993 : Universiteit van Leiden, afgestudeerd in de Japanse Taal en Cultuur met managementvariant; Bedrijfsdiagnose,
informatica,bedrijfseconomie, voortgezette financiering & accounting, voortgezette marketing, internationale economische betrekkingen, economie van Japan, introductie tot het Nederlands rechtssysteem.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Algemeen (senior) manager, 16 jaar ervaring in zakelijke dienstverlening (ook zorg), met operationele achtergrond. Sterke coaching & counseling vaardigheden, mensen (teams) ontwikkelen, leiderschap, psychologische inzichten. Taak en mensgericht. Krijgt mensen weer met plezier aan het werk. Stevige persoonlijkheid, flexibel, go-getter. Zorgt voor een competente operationele organisatie, stuurt op verbinding en synergy. Scherp oog voor optimale productie van services / output, kosten en efficientie.
Tevens : Management coach, leadership trainer, counselor.


Talenkennis interimmanager

Nederlands: Moedertaal
Engels: uitstekend
Duits: Goed

Overig

Opdrachten buitenland mogelijk.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: