Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Project Manager, Change Manager en Business Consultant

Project Manager, Change Manager en Business Consultant

Werkervaring interimmanager

B.V. - Den Haag
Maart 2002 tot heden :
Project Manager, Change Manager en Business Consultant

2005 – 2010
Gemeente Den Haag, diverse afdelingen binnen Bestuursdienst, dienst Stadsbeheer en Dienst Stedelijke ontwikkeling
Verschillende rollen als adviseur, interim (afdelings)hoofd en projectleider
Belangrijkste wapenfeiten:
• Opzetten van een nieuw facilitair buro, afdeling Riolering en Waterbeheersing door samenvoeging van de financiële en administratieve afdelingen;
• Verantwoordelijk voor de analyses en voorbereiding van een bezuinigingsronde van € 3 miljoen op jaarbasis voor het Veeg- en Straatbedrijf Den Haag;
o Volledige doorlichting van de 10 afdelingen, doorvoering van directe bezuinigingen en in gang zetten van strategische bezuinigingen;
o Doorvoering van een terugverdienmodel ter sturing van de bezuinigingen en als strategisch proces control tool.
• Reorganiseren en stroomlijnen van de financiële afdeling van de 8 stadsdelen;
• Opzetten en doorvoeren van nieuwe organisatieprocessen (AO/IC) gekoppeld aan de implementatie van EOS/Oracle;
• Opzet projectontruimingsdocument en onderzoeken van diverse scenario’s en eventualiteiten van de ontruiming woonwagenlocatie Escamplaan;
• Opzetten van en sturing middels nieuwe Planning en Controlcyclus in relatie tot managementsrapportageontwikkeling en Balanced Score Card;
• Aansturen, coachen en beoordelen van financieel administratieve medewerkers op diverse afdelingen;
• Financieel aanspreekpunt voor MT, projectleiders en derden;
• Uitvoeren van aanbestedingen;
• Financiële planning en control van de lopende projecten;
• Verantwoordelijk voor financiële rapportages op MT en directieniveau;
• Beleidsadviserende rol ten behoeve van diverse hoofden van afdelingen en directies van diensten;
• Dagelijkse leiding, sturing en coaching van medewerkers (span of control 30);
• Begeleiden en adviseren van 8 stadsdelen en haar directeuren over toegewezen uitvoeringsbudgetten, budgetuitputting en subsidie-uitvoering en -beheer;
• Verzorgen planning en control voor budgetten, ontvangsten en uitgaven van afdelingen (Oracle EOS);
• Opstellen en aanleveren van financiële rapportages voor directies;
• Beschrijven en implementeren van diverse administratieve organisaties;
• Interne adviesrol subsidiebeleid gemeente Den Haag;
• Advisering en financiële en administratieve sturing van GSBII en GSBIII projecten;
• Controle en bijsturing van decentrale subsidieprojectdossiers;
• Opzet maandrapportages afdelingshoofden en directies op basis van bestaande P&C cyclus gekoppeld aan Oracle Eos.
• Verantwoordelijk voor de jaarlijkse inrichting van de financiële administraties, budgetbewaking, budget uitputting, subsidie-uitputting en aanspreekpunt voor derden;
• Begeleiding, budgetadvisering en verzorgen van de planning en control voor budgetten van de stadsdelen (BAAN);
• Ondersteuning invoering van Oracle EOS binnen de financiële afdeling;
• Adviestraject aanpassing bestaande ASV gemeente Den Haag;
• Opzetten van nieuw beleid voor subsidietrajecten en de volledige inrichting van het subsidieproces voor uitgeven van beleidsgelden en volledige procesopzet voor sturing en verantwoording;
• Verzorgen van de planning en control voor budgetten van de 8 stadsdelen;
• Sturing van de processen voor de leges en vergunningverleningen.

2009 - 2010
IBS, Nieuwegein
Projectleider ISO 9000/2008
• Organisatieonderzoek naar bestaande processen, structuren en beschrijvingen van de gehele IBS organisatie;
• Beschrijven en opzetten van het Kwaliteit Management Systeem en Handboek Kwaliteit;
• Oplevering tussentijdse statusrapportage ISO 9000:2001;
• Beschrijven nieuwe processen en implementatie in de organisatie;
• Ontwikkelen van organisatiefocus op kwaliteit, klantgerichtheid en klanttevredenheid;
• Creëren van een lerende organisatie.

2002-2004
Stichting Wijkbeheer Schilderswijk, Den Haag
Projectleider subsidie- en verandermanagement
• Opzet, beschrijving en invoering van nieuwe financiële processen en koppelen van de diverse bedrijfsonderdelen aan de financiële administratie;
• Ontwikkelen en invoeren van processen om doelgericht (Europese) subsidietrajecten te kunnen aanvragen, uitvoeren en verantwoorden (D2 EFRO subsidiering);
• Opzetten en sturen van diverse projecten gekoppeld aan Europese subsidieregelingen;
• Verbeteren van de communicatie tussen de verschillende bedrijfsonderdelen en uniformeren van de financiële verantwoordingen;
• Invoeren en doorvoeren van projectmatig werken.

Maart 2004 tot heden :
Subsidie adviseur en projectleider
Hieronder een greep uit de instellingen en organisaties voor wie ik meerdere jaren actief was en de volgende activiteiten uitvoerde. Het betreft lokale, provinciale, nationale en Europese subsidies:
- Sustainable Dance Club; Rotterdam
- Gemeente Eindhoven; afdeling Openbare Orde en Veiligheid
- Stichting Biënnale Kijkduin, Kijkduin
- Xipio b.v., Zwijndrecht
- Stichting Atlantikwall Museum Scheveningen; Den Haag
- Stichting Nationaal Popmuseum; Den Haag
- Museum Rock Art, Hoek van Holland
- Historisch Centrum Het Markiezenhof, Bergen op Zoom
- Stichting de Vierschaar, Bergen op Zoom
Activiteiten
• Uitvoeren volledige subsidiescan;
• Opzetten begeleiden en aanvragen van subsidies;
• Opzetten AO/IC, handleidingen en standaarddocumenten voor waarborging van de subsidiabiliteit en de verantwoording van de uitgaven;
• Onderhouden van contacten met de subsidieverstrekkers;
• Subsidieadviesrol voor de bedrijfsvoering en de lopende en nieuwe projecten

Oktober 2007 – Juli 2008
Rivas Zorggroep, afdeling PO&O (subsidiebureau), Gorinchem
herstructureren van het interne projectbureau subsidies;
• Ontwikkelen en doorvoeren van efficiënte werkwijze en vergroten van de subsidiekennis en -vaardigheden van de projectbureaumedewerkers;
• Vergroten van bewustwording binnen alle afdelingen van de Rivas organisatie voor het benutten van subsidiemogelijkheden;
• Opstellen administratieve organisatie voor een efficiënte en effectieve verwerving en verwerking van subsidies;
• Matchen van projecten met subsidies;
• Verantwoorden van de resultaten van het projectbureau bij de directie.

Augustus 2000 – januari 2002
BMC Consultancy Services, Den Haag
Als Sales Executive verantwoordelijk voor marketing en verkoop van IT dienstverlening (uitvoerend team van 45 IT consultants).
Philips Domestic Appliances, Drachten
Als Projectmedewerker de projectleider ondersteund in een re-design van het servicecentre voor Philips DAP.

GUO, Rijswijk
Als Projectmedewerker voorbereiding en ondersteuning verleend bij het schrijven van het plan van aanpak en uitvoering van een verhuistraject voor 800 werkplekken voor het GUO van Rijswijk naar Gouda

Opleiding interimmanager

OPLEIDINGEN
1995 -2002 Bedrijfskunde aan de Katholieke Universiteit Nijmegen
1991-1995 International Management/Commerciële economie aan de Haarlem Business
School
1993 – 1994 college of Business Administration at Northern Arizona University;
Flagstaff; Arizona (U.S.A.)

CURSUSSEN
- Lean Management
- IPMA D (ICM/Cito)
- Prince2 foundation (Getronics Consulting)
- Cursus Verzuimmanagement (Falke & Verbaan)
- Cursus beleid maken, beleid schrijven (bestuursacademie)
- 6-daagse cursus management van processen (Focus Conferences)
- Coachingstraject trainer ( b.v.)
- 6-daagse cursus basisvaardigheden voor trainers (Schouten en Nelissen)
- Cursus Subsidies en Fondsen (Pricewaterhouse)
- Cursus Time Management ( b.v.)
- Cursus Effectief Leidinggeven (b.v.)
- 6-daagse Sales training (Kenneth Smith)
- Cursus Cisco Networking Essentials (Cisco Systems)
- Cursus certified sales expert small tot medium business solutions (Cisco Systems)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

analytisch, doorzetter, resultaatgericht, menskant, projectmanagement, lean management

Talenkennis interimmanager

Nederlands Uitstekend (in woord en geschrift)
Engels Uitstekend (in woord en geschrift)
Duits Goed (in woord en geschrift)
Spaans Voldoende (in woord en geschrift)


Overig

Microsoft Office: Word, Excel, Project, Visio, PowerPoint, Outlook
Overig: Oracle EOS/Pegasus/Pion (HRM tool)/Casemanager/BAAN


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: