Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim manager

interim manager

Werkervaring interimmanager

Periode : februari 2004 tot maart 2005
Functie : interim manager

Voor een bedrijf in Hengelo heb ik de functie vervuld van interim manager. Het bedrijf in Hengelo is doorgestart door een internationaal bedrijf industriele dienstverlening. Het bedrijf ontwikkelt producten en levert diensten op basis van software waarmee ERP oplossingen ontwikkeld kunnen worden (Navision). Als interim manager heb ik een beleidsplan uitgewerkt waarin de visie en beleid voor de toekomst zijn uitgewerkt. Het beleidsplan is besproken met de opdrachtgever en gepresenteerd aan de medewerkers. Vervolgens heb ik het beleidsplan en de veranderingen besproken met de nieuwe directeur en heb samen met hem een nieuw managementteam samengesteld en de veranderingen in de organisatie en werkwijze ingezet. Dit heeft geleid tot een professionele opzet van de organisatie waarin de processen, activiteiten zijn beschreven. Tevens zijn de functies en verantwoordelijkheden binnen de organisatie beschreven. Bij deze organisatieverandering heb ik ook rekening gehouden met medewerkers uit andere delen van de organisatie (Den Haag). Daarnaast heb ik in overleg met de HRM manager het personeelsbeleid uitgewerkt in de vorm van een functiegebouw met functies die gebaseerd zijn op kerncompetenties. De functies in het functiegebouw zijn: managers, consultants, software ontwikkelaars en support medewerkers.

In januari 2004 ben ik begonnen met de overdracht van mijn werkzaamheden als interim manager aan de nieuwe directeur. Het managementteam is samengesteld en in 2005 zullen de verdere stappen van de organisatieverandering worden uitgevoerd. Er is een nieuwe organisatie opgezet dat bestaat uit medewerkers van 2 organisatie onderdelen van Hengelo en Den Haag. De nieuwe organisatie heeft als doel het leveren van producten en diensten op basis van Navision aan bedrijven. Met Navision kunnen ERP oplossingen ontwikkeld worden.

Periode : oktober 2000 tot januari 2002
Functie : interim ICT manager

Interim ICT manager bij een departement van een universiteit met als doelstelling het opstellen van een ICT Beleidsplan voor het departement. Een onderdeel van het plan is het herinrichten van de ICT organisatie van het departement. De opdrachtgever is de Hoogleraar Directeur van het departement.
Het departement bestaat uit 21 leerstoelgroepen en heeft ca. 400 vaste medewerkers en ca. 1000 werkplekken.
In oktober 2000 ben ik begonnen met het maken van een ICT Beleidsplan. Ik heb daarvoor gesprekken gevoerd met diverse hoogleraren en medewerkers. Vervolgens heb ik diverse workshops gehouden, enerzijds om de betrokkenen te informeren anderzijds om reacties op de plannen te krijgen. Het ICT Beleidsplan is opgeleverd in januari 2001 en is in mei 2001 goedgekeurd door de ondernemingsraad en de Raad van Bestuur van de Universiteit. In juni 2001 is het personeelsplan opgesteld en vervolgens is vanaf juli 2001 begonnen met de inrichting van de ICT afdeling voor het departement van de Universiteit.
Per 1 september 2001 is de ICT afdeling geformeerd met goedkeuring van de ondernemingsraad en het College van Bestuur van de universiteit.
De ICT afdeling heeft een omvang van 10 FTE en bestaat uit 13 medewerkers.

Periode 1: 01-01-1995 tot 01-10-1997
Periode 2: 01-10-1997 tot 01-04-2000

Functie: Technisch Manager

Bij 2 werkmaatschappijen van een bedrijf dat diensten levert op ICT Gebied in Den Haag heb ik een bijdrage geleverd in de verdere ontwikkeling van de werkmaatschappij qua structuur en omvang. Bij beide werkmaatschappijen ging het om een uitbreiding van ca. 12 medewerkers naar 20 medewerkers.

Als Technisch Manager had ik de volgende taken en verantwoordelijkheden:
• aannemen en evalueren van medewerkers
Bij sollicitanten spreek ik de kandidaten als eerste en indien het gesprek positief verloopt komt er een tweede gesprek met de directeur van de werkmaatschappij. Dit geldt voor technische functies, bij commerciële functies is het andersom. Bij het aannemen van medewerkers is het belangrijk dat er een goede mix is in functies, kennis en ervaring. Jaarlijks worden de medewerkers geëvalueerd en beoordeeld in een evaluatiegesprek waarin de uitvoering van het werk en de loopbaan ontwikkeling worden besproken.
• begeleiding van medewerkers
Samen met de medewerker een opleidingsplan opzetten die hem/haar ondersteunt in zijn/haar verdere loopbaan ontwikkeling. Op basis van interesse en ambitie worden elk jaar in overleg met de medewerker één of meer cursussen uitgezocht waar de medewerker vervolgens naar toe gaat.
Verder worden de medewerkers in de uitvoering van hun werkzaamheden begeleid. De mate van begeleiding is afhankelijk van hun ervaring.
Bij beide werkmaatschappijen zijn medewerkers na een paar jaar doorgegroeid naar een zwaardere functie.
• resource management
Bepalen welke medewerkers, intern of extern, geschikt zijn om een bepaalde opdracht uit te voeren op basis van hun kennis en ervaring. De functies waar het om gaat zijn programmeur, analist, consultant en projectleider.
• bij beide werkmaatschappijen ging het om de aansturing van ca. 20 medewerkers
alle medewerkers hebben een HBO of universitaire opleiding
• invulling en richting geven aan de techniek
Voornaamste taak is het op de hoogte blijven van de technologische ontwikkelingen en de commercie ondersteunen bij de invulling van de techniek tijdens de offerte fase. Dit uit zich in het schrijven van de technische omschrijving van de inhoud van projectvoorstellen voor klanten.



Opleiding interimmanager

Persoonlijke ontwikkeling
Studies
=======
• HTS-Zwolle Elektrotechniek, differentiatie Informatietechniek
afgestudeerd in 1983 (diploma)
• Post-HTO Bedrijfsorganisatie aan Hogeschool Eindhoven
afgestudeerd in 1989 (diploma)
• Master of Science in Kennistechnologie aan Cibit in Utrecht/Middlesex University in Londen
afgestudeerd in 1995 (diploma)
• Parttime opleiding drs. Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam, hiervan heb ik 3 van de 4 semesters met goed gevolg afgerond. Het laatste semester is het schrijven van de doctoraalscriptie.

Cursussen
=========
Topcollege Verandermanagement (2004)
Management Studiecentrum

Creatief Adviseren
Nathans Adviesbureau voor Organisatie en Opleiding BV
Nederlands Studie Centrum

Effectieve Persoonlijke Communicatie
de Baak Noordwijk

Management van Informatiseringsprojecten
de Baak Noordwijk

Projectmanagement cursus (PROMISE)
ISES International


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

interim management, advisering, ICT, HRM

Talenkennis interimmanager

Nederlands (goed), Engels (goed)

Overig

In de periode 1983 tot 1995 heb ik diverse functies vervuld op het gebied van de ontwikkeling van software en later ben ik leiding gaan geven aan projectteams. De functies zijn software ontwikkelaar, systeem ontwikkelaar, systeem ontwerper, systeem analist, projectleider en projectmanager.
Vanaf 1995 ben ik manager geweest bij een bedrijf in Den Haag en ben daarbij zelf ook ingezet als interim manager bij opdrachtgevers. Als zelfstandig ondernemer heb ik ook de functie van interim manager vervuld bij opdrachtgevers. Bij de uitvoering van de interim management opdrachten start ik met een korte inventarisatie van de huidige situatie van de organisatie. Ik hou interviews met de medewerkers en bepaal de organisatie structuur. Op basis van de verkregen informatie én uitgaande van de doelstellingen en wensen van de opdrachtgever stel ik vervolgens een beleidsplan op. In het beleidsplan komt tot uitdrukking het toekomstige beleid, de organisatiestructuur en de veranderingen voor medewerkers en de organisatie. Het beleidsplan bespreek ik met de opdrachtgever waarna vervolgens de stappen uit het beleidsplan worden uitgevoerd. In feite gaat het hierbij om de uitvoering en implementatie van een traject van een organisatie verandering.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: