Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager

Manager

Werkervaring interimmanager

OVERZICHT WERKERVARINGEN :
2004 Zelfstandig interim manager / consultant
2001 – 2003 IBS Consist, te Nieuwegein
Manager Training & Consultancy

Als manager van een afdeling van ca. 40 ICT-professionals (trainers / consultants / projectmanagers) belast met enerzijds de professionalisering van bestaande dienstverlening, de ontwikkeling van nieuwe dienstverlenings-vormen (o.a.Business Intelligence / Business Consultancy) anderzijds het verhogen van de productiviteit.
Het realiseren van jaarlijkse omzetgroei, ondanks een snel teruglopende markt voor ICT-dienstverlening.
Belast met het opstellen van afdelingsplannen voor ontwikkeling, opleidingsplan en jaarlijkse begrotingen.
Resultaten:
Implementatie van procesverbeteringen, een effectieve projectadministratie en managementrapportages.
Gemiddelde productiviteitsstijging van ca. 30-40 % en een omzetgroei van ca. 15 % over 2 jaar.
Het in beweging krijgen van een redelijk intern gerichte groep mensen met weinig veranderingsbereidheid naar een extern, klantgerichte groep professionals met meer eigen commerciële verantwoordelijkheid.



1996 – 2000 Targit B.V., te Houten
Managing Consultant

Als managing consultant belast met de dagelijkse leiding van het adviesbureau. Verantwoordelijk voor de commerciële ontwikkeling van het bureau, de productiviteit en professionele ontwikkeling van de adviseurs, werving en selectie. Ontwikkeling van projectadministratie, managementinformatie en bewakingsinstrumenten. Ontwikkeling van samenwerkingsverbanden. Bureau gestart met 2 adviseurs en uitgebouwd tot 13 medewerkers eind 1999. Gemiddeld rendement van 16-17% ROS. Als Sr. adviseur aangetrokken met de doelstelling om bureau op te starten en uit te bouwen.
Adviseursrol binnen het bureau voor de meer innovatieve projecten en ondersteuning van de “interactieve en mens-gerichte” projecten.



(Projecten op het gebied van ‘gegevenslogistiek’ uitgevoerd bij administratieve dienstverleners als
overheden, opleidingsinstanties, zakelijke dienstverlening, banken & verzekeraars )

Enkele voorbeelden:
Pensioenfonds SBA: Business architect t.b.v. implementatie nieuwe dienstverlening &
informatiesysteem.
Bureau Interview: Vooronderzoek naar efficiencyverbetering en invoering van Internet als
technologieplatform;
Deutsche Bank: Vooronderzoek naar benodigde inspanning en middelen t.b.v. implementatie
nieuwe dienstverlening binnen Effectenhandel.
Kamers v. Koophandel: Her-inrichting bestaande diensten naar nieuw concept “klantgerichte
dienstverlening op gebied van Voorlichting & Advies.

1988 – 1996 IQ CONTROL B.V., te Breda
Sr. Consultant / Projectmanager:

Verantwoordelijk voor de acquisitie en voorbereiding van opdrachten, leiding geven aan meerdere adviseurs in diverse projecten. Verantwoordelijk voor mede vormgeven van het commerciële beleid en de externe communicatie. Als sr. adviseur een leidende rol vervuld in grotere en meer complexe projecten op gebied van BPR, kwaliteitsmanagement, procesverbetering, procesbeschrijving en certificering. Motiveren en in beweging krijgen van veranderingstrajecten. Planning en bewaking van projecten.
Voorname rol gespeeld bij de opbouw en groei van IQ Control B.V..


1988 SERVICE INDUSTRIES EUROPE BV i.o. , te Bristol (U.K.)
Repair centre manager

Betrokken bij de activiteiten en onderhandelingen ten behoeve van het oprichten van een Nederlandse B.V., als dochteronderneming van een Engelse holding. Optimalisatie van reparatie- processen binnen de vestiging in Bristol. (Bussines planning / Accountplanning / Business proces optimalisatie)


1985 – 1988 DIGITAL EQUIPMENT CORPORATION, te Nijmegen
Procurement Q.A. Engineer

Verantwoordelijk voor de implementatie van kwaliteitsmanagementsystemen bij een groot aantal Europese leveranciers ten behoeve van kwaliteit, betrouwbaarheid en levering van produkten en diensten. Aansturing van een tweetal QC functionarissen in ‘Incoming inspection’ en 'customer support' functies. (kwaliteitsmanagement, productmanagement, outsourcing)


1983- 1984 TEXAS INSTRUMENTS, Europees distributiecentrum, te Almelo
Logistiek planner / Scheduling Analist.

Verantwoordelijk voor planning en werkvoorbereiding, bewaking voorraadniveau, leveringen en bestellingen van het computer distributiecentrum. Definiëren van functionele eisen van het logistieke informatiesysteem.

1982 – 1983 TEXAS INSTRUMENTS, Field Service organisatie, te Almelo
Field Service Engineer / Quality Control Engineer

Verantwoordelijk voor het onderhoud en technische ondersteuning aan het lokale computersysteem.
(Computerservice / Trainingen / Quality Control)


Opleiding interimmanager

Opleiding
• Bedrijfskunde en bedrijfseconomie (Universiteit Nijmegen (ABK)1996 en HEAO Breda 1993)
• Post HTS Kwaliteitskunde 1987 en MTS Electronica 1982
• Diverse trainingen t.b.v. deskundigheidsbevordering.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Competenties / persoonskenmerken:
• Pionier / bouwer van organisaties en processen
• Commercieel / klantgericht / relatiebouwer
• Operations Management / Change-management / Sturen van veranderingsprocessen
• Professionalisering / optimalisering / deskundigheidsbevordering bij professionals
• Coach, gedreven en enthousiaste doorzetter, resultaatgericht, ondernemend, klantgericht, analytisch en creatief, open en direct.


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits zonder problemen.
Frans, Portugees op matig niveau.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: