Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Facility & Real Estate Manager

Facility  & Real Estate Manager

Werkervaring interimmanager

Facility Manager/Director Facility- & Real Estate-, Risk- & Insurance management. Lid MGI.

Werkzaamheden:
Leiding over afdeling Facility- & Real Estate-, Risk- & Insurance management.

Verantwoordelijk voor;
Facilitair bedrijf met daar in de afdeling vastgoed(real estate), vastgoed onderhoud, vastgoed advies, risk management (security & safety), Insurance management, (facilitair) contractmanagement, informatiecentrum, informatie & applicatiebeheer, postkamer, beveiliging, receptie, technische dienst, bewonersservice, huisvesting, bedrijfscatering, schoonmaak, fitness centrum, centrale inkoop, wagenpark, verzekeringen (acceptatie en schadebehandeling), reisbureau, secretariaat, evenementen, BHV organisatie, Shared Services, crisismanagement (brand 2001), personeelsbeleid (in de lijn), Training van medewerkers en leden MT facilitair. Begroting en budget. Management rapportage (dashboard), personeelsbeleid, F&O gesprekken, loopbaanontwikkeling, stagairs (3 per jaar)

Adviseur voor de verschillende CEO-COO’s van de deelnemingen van op het brede werkterrein van Facility & Real Estate Management, voorzitter projectgroep nieuwbouw Hoofddorp(42.000 m2), Renovatie Margriet toren in Amsterdam Zuid-oost (10.000 m2) Renovatie van Marathonweg 1 (5200 m2) Hilversum, renovatie van Hoofdkantoor te Amsterdam(3000 m2)

Verantwoordelijk voor; alle vastgoed transacties van de laatste 7 jaar, schadeafhandeling (media) aansprakelijkheid, heraanbesteding Verzekeringsportefeuille, Catering, Schoonmaak, Beveiliging.

Lid van de pensioenraad, arbo commissie, projectgroep zorgstelsel, arbeidsgerelateerde zorg, MGI (management groep) BHV, voorzitter crisis management.
Verantwoordelijk voor;
- Contacten naar overheid en (lokaal)bedrijfsleven.
- Lid van de ondernemersvereniging Amsterdam Zuidoost
- Lid van De zakenband
- Lid van De ontmoeting
- Lid van ICH (Industriële Club Haarlemmermeer)
- Bestuurslid van ondernemersvereniging Hoofddorp-Haarlemmermeer.
- Voorzitter bedrijventerrein Hoofddorp
- Toezichthouder Cinergie

Projecten: Kwaliteitshandboek Facilitair, Reorganisatie 2002 Mc Kinsey AWA (activiteiten waarde analyse), Nieuwbouw Hoofddorp, Renovatie Margriet toren, Brand 2001, AKN Hilversum, Loongebouw van Bakkenist naar Hay, Werkplek onderzoek, RIE, Real Estate strategie, Benchmarking, Europese aanbesteding Insurance, MFP, Energie inkoop voor collectief Cinergie,

Functie: Interim Manager
Werkzaamheden: organisatieadvies, interim management coachingsactiviteiten, Leiding Facilitair bedrijf 120 FTE
Verantwoordelijk voor: nieuwbouw huisvesting tbv VNU tijdschriften te Hoofddorp, Lid van de stuurgroep, voorzitter projectgroep facilitair, leiding facilitair bedrijf over 6 vestigingen, verhuizing van 6 vestigingen naar Hoofddorp 1550 werkplekken,

Functie: Facility Manager / Hoofd facilitair bedrijf
Werkzaamheden: Leiding geven aan inrichting, huisvesting, opleiding, training, telematica, automatiserings projecten, contractmanagement, catering, beveiliging, CVA, archief, post, huisdrukkerij, centrale inkoop, voorraadbeheer, bedrijfsbibliotheek, AV dienst, Gebouw en terreinonderhoud, nieuwbouwproject, BHV, Groenvoorziening, Kunst, Milieu- en kwaliteitszorg, Bedrijfsverzekeringen, projectmanagement, Arbo commissie, wagenparkbeheer

Functie: Projectmanager
Werkzaamheden; Bedrijfshuisvesting Den Haag en Rotterdam naar Leidschendam, Implementatie nieuw telecom netwerk Nortel, Verhuizing Helvetia Leven, Interne verhuizing 200 werkplekken, Implementatie BHV, Arbo zorgsysteem.

In het kader van mijn opdracht, te zorgen voor een efficiënte en effectieve dienstverlening heb ik het volgende gerealiseerd;
Integratie van dienstverlenende units tot één facilitair bedrijf.
Cultuuromslag van interne passieve dienstverlening naar een proactief facilitair bedrijf. Gestaag afnemende kosten (gemiddeld 5% per jaar exclusief personele kosten…

Functie; Projectmanager
Verantwoordelijk voor Assupost. Assupost was ten tijde van de poststaking in 1984 opgericht door 15 verzekeraars en 750 tussenpersonen. Vanuit Zurich Verzekeringen was ik toezichthouder en deelnemer aan dit initiatief wat 1.5 jaar later bij een besluit van de rechtbank te Haarlem weer van de markt moest verdwijnen.


Opleiding interimmanager

HBO Senior Facility Management FMH Bussum 1990/1991
HBO Facility Management 1988/1990
Hoofd Interne dienst FMH Bussum 1990,
Open Universiteit Organisatiekunde 1A 1986,
ISW Management opleidingen 1984, Qmar Organisatieadvies 1989, Mailprofs, CAD 1988, Stolk Reese, Rank Xerox, PTT Telecom, TMA, Brandweeropleiding, Commerciële vaardigheden, Investeren in milieuzorg, Kwaliteitszorg FM, Gebouwbekabeling, Avondcolleges HES, Milieubeleid, klant gericht dienstverlenen, projectmanagement, communicatietraining, Teambulding
Performance Cyclus, Vastgoedmanagement, Workshops en Seminars op vakgebied Facilities en Real Estate
Brandweeropleiding NIBRA 1989, Projectmanagement, Milieubeleid, Arbozorg, avondcolleges Facility management aan het HES 1994, Communicatietraining Kenneth en Smit 1997
British School Voorschoten
Verschillende cursussen omgaan met agressie, cursus kernkwaliteiten van Ofman
Diverse workshops gevolgd op het gebied van psycho- sociale studies. Volgen van diverse workshops over dit thema W.O. het Bio-Energetica van Lowen, Jack Painter Postural Integration en Energetic Integration, Gestalt, Meditatie, Systemische Psychotherapie van Bert Hellinger, NRT (Neo Reichiaans Therapie) O.a. werken met familie- en bedrijfsopstellingen van Bert Hellinger. Training voor professionals Kern en Werk. Hellingerinstituut Groningen, Johannus Schmidt Amsterdam.
Body-Mind opleidingen tot PIT (Postural Integration PI en Energetic Integration EI Therapeut) De opleiding is aangesloten bij het FONG(Federatie Opleidingen Natuurlijke Geneeswijzen), NVPITea, NVLP (Nederlandse Vereniging Lichaamsgeorienteerde Psychotherapie)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Interim, Consultancy, Opleiding, Coaching, Training

Talenkennis interimmanager

Nederlands-Engels

Overig

Genomineerd (laatste 3) voor verkiezing Facility Manager van het jaar 2003 georganiseerd door beroepsvereniging Facility Management Nederland
Genomineerd voor de ICT Award Groot Zakelijk 2005 met de uitrol van een MFP Project bij Sanoma Uitgevers in samenwerking met Canon Europa
Lid van beroepsorganisatie NGCT (Nederlands genootschap communicatie technieken,
FMN (Facility Management Nederland),
EUROFM(Europese organisatie voor Facility Management,
CREME (Corporate Real Estate Management Executives )
NIVE Nederlandse Vereniging voor Managers


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: