Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Financieel interim manager

Financieel interim manager

Werkervaring interimmanager

WERKERVARING

Periode : september 2006 – maart 2007
Bedrijf : Prorail Hoofdkantoor Utrecht
Functie : Controller Infra Operatie
Omschrijving project: Uitbesteding onderhoud spoorwegnet.
Werkzaamheden:
Het voeren van contractonderhandelingen met directie van de aannemers die onderhoud aan het spoor uitvoeren. Coördineren van de regionale voorbereidingen voor deze contracten.

Periode : november 2005 – augustus 2006
Bedrijf : Prorail Regio Randstad Noord
Functie : Projectleider
Omschrijving project: Verbeterproject uitbesteden onderhoud spoorwegnet.
Werkzaamheden:
Initiëren en leiden van het project. Vaststellen van gewenste verbeteringen in contractmanagement, implementatie en borging. Opzetten van rudimentaire administratieve organisatie.

Periode : mei 2005 – oktober 2005
Bedrijf : Prorail Regio Randstad Noord
Functie : Interim Manager Finance, Control & Automatisering
Omschrijving project : Verandertraject en aansturing van de afdeling FCA
Werkzaamheden:
Verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van de afdeling FCA. Coachen en begeleiden team en doorvoeren personele wijzigingen. Informatievoorziening aan Regiodirectie en hoofdkantoor. Deelnemen en adviseren van het regionaal management team.

Periode :november 2003 – maart 2005
Bedrijf :CWI Hoofdkantoor Amsterdam
Functie :Interim Manager Planning & Control
Omschrijving project: Reorganisatie en aansturing van de afdeling Planning & Control
Werkzaamheden:
Kernpunten van de reorganisatie: coaching en begeleiding van personeel, het doorvoeren van personele wijzigingen, het structureren van de werkzaamheden, kwalitatieve ingrepen informatievoorziening en het verbeteren van de positionering binnen de organisatie.
Resultaatgebieden van de afdeling Planning & Control:
rapporteren aan en adviseren van de raad van bestuur, budgettering en forcasting, afstemming met Ministerie van SZW.

Periode :april 2003 – juli 2003
Bedrijf :Vitens
Functie :Interim Senior concerncontroller
Omschrijving project:Inrichting Planning & Controlcyclus
Werkzaamheden:
Medeverantwoordelijk voor de aansturing van de afdeling concerncontrol. Implementeren van de Planning & Control cyclus binnen de nieuwe organisatie waaronder rapportages en budgettering.

Periode :juli 2002 – maart 2003
Bedrijf :KPN
Functie :Interim Projectmanager reorganisatie International Billing & Cashmanagement
Omschrijving project:Implementeren procesverbeteringen, verkleinen financiële risico’s.
Werkzaamheden:
Identificeren, communiceren en implementeren van procesverbeteringen in de verwerking van internationale vorderingen en schulden. Coördineren van systeemwijzigingen in SAP. Verkleinen van financiële risico’s door:
-Aansturen van de projectmatige inning van achterstallige internationale vorderingen.
- Verbeterde rapportage over nog af te rekenen telefoonverkeer.


Periode :januari 2000 – april 2002
Bedrijf :Rabobank Den Haag e.o.
Functie :Manager bedrijfsvoering
Werkzaamheden:
Als lid van het directie-team verantwoordelijk voor de afdelingen Planning & Control, Procescontrol, Automatisering, Facilitaire dienst, Risicomanagement en Projectmanagement (indirect 45 medewerkers). Verbeteren en integreren van ondersteunende processen. Daarnaast verantwoordelijkheid voor diverse projecten waaronder het aanpassen van de dienstverlening binnen het bankkantorennet.

Periode :juli 1998 – december 1999
Bedrijf :Rabobank Den Haag e.o.
Functie :Manager Planning & Control
Werkzaamheden:
Leiding geven aan de afdeling Planning & Control (5 medewerkers). Reorganiseren afdeling, zowel de personele bezetting en het prestatieniveau als de positionering binnen het bedrijf sterk verbeterd. Opzetten en verbeteren van de informatievoorziening, eindverantwoordelijk voor vormgeven begroting, het voeren van administratie en nacalculatie. Vormgeven van de asset-liability-committee (balansmanagement).

Periode :januari 1996 - juni 1998
Bedrijf :Gak Nederland B.V. (kantoor Leiden)
Functie :Manager bedrijfsbureau
Werkzaamheden:
Ontwerpen, opzetten van de afdeling bedrijfsbureau bestaande uit Controlling, Financiële administratie, Administratieve organisatie en Interne Controle. Leiding geven aan (indirect) 10 medewerkers. Uitbouwen van de adviserende rol aan directie. Lid van het managementteam.

Periode :januari 1995 – december 1995
Bedrijf :Gak Nederland B.V. (kantoor Leiden)
Functie :Controller / Manager Finance
Werkzaamheden:
Reorganisatie financiële administratie. Implementatie Triton-finance. Leiding geven aan de financiële administratie. Bedrijfseconomische advisering directie.

Periode :januari 1994 – december 1994
Bedrijf :Gak Nederland B.V. (kantoor Leiden)
Functie :Controller
Werkzaamheden:
Opzetten en invoeren van bedrijfseconomisch instrumentarium waaronder voor –en nacalculatie, managementrapportage en analyses. Pro-actief ondersteunen van de cultuurverandering en het uitdragen van bedrijfseconomische principes.


Opleiding interimmanager

Doctoraal Bedrijfseconomie (EUR)
Postdoctorale opleiding Registercontroller (EUR)

Diverse cursussen op het terrein van management, balansmanagement, kwaliteitszorg, timemanagement en persoonlijke effectiviteit.

Word, Excel, Access, Outlook, Powerpoint, SAP, Oracle, Triton Finance.



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Interimmanagement, verandermanagement.
Planning & Control
Projectmanagement
Management accounting
Balanced Scorecard en strategievorming
Budgettering
Administratieve organisatie
Internal control



Talenkennis interimmanager

Engels - goed


Overig

Resultaatgericht, conceptueel sterk en ondernemend. Vaardigheden om processen snel eigen te maken, goede communicatieve en interpersoonlijke vaardigheden.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: