Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Programmamanager, manager sales, business development manage

Programmamanager, manager sales, business development manage

Werkervaring interimmanager

Werkervaring


2008 – heden
Consultants & Interim
Associate director
Verantwoordelijk voor business development en transformatievraagstukken aan de marktkant. Vanuit deze discipline de volgende programma’s c.q. proposities geïnitieerd:
• Als Programmamanager binnen ANWB verantwoordelijk voor ontwerp en realisatie nieuwe verzekeringsstrategie. Met de nieuwe strategie wil ANWB de toegevoegde waarde voor leden vergroten: “ANWB helpt je de juiste (unieke) verzekering te kiezen met de beste prijs/kwaliteit verhouding. In combinatie met advies op maat en uitstekende service zorgt ANWB voor een gerust gevoel”. De volgende factoren kenmerken de nieuwe strategie verzekeren:
Pakkettering van alle diensten en producten
Creëren van hogere klantbinding door de klant in hele organisatie centraal te stellen
Betere inzet van de verkoopkanalen, zowel stand-alone als in samenhang tussen kanalen (specifiek het internetkanaal)
Huismerk verzekeringsproduct dat onderscheidend en innovatief is op markthema’s (pricing, transparantie) en typische ANWB thema’s (mobiliteit, vrije tijd)
Kracht van huismerk product tentoongesteld door objectieve marktvergelijking waarin alleen producten meedraaien die voldoen aan ANWB kwaliteitscriteria
Schadehulpverlening wordt uniek onderdeel van ANWB verzekeringen
• Het uitwerken van een meerwaarde propositie voor de businessunit Interim binnen I&H alsmede een structuur voor betere sturing op performance indicatoren t.b.v. sales en hiermee corresponderende businesscase.
• Initiëren en uitwerken in een strategische samenwerking met Microsoft voor een nieuwe visie, strategie en propositie rondom de thema’s: ‘het nieuwe werken & bedienen’ “multichannel aanbod van advies en service dat op elk moment en real time aan consumenten ter beschikking wordt gesteld door medewerkers die multichannel, realtime en tijd- en plaatsonafhankelijk werken.” t.b.v. financials.


2007 – 2008
ABN AMRO Bank NV
Externe consultant / projectmanager
Ontwikkelen van een aansprekende B2E propositie voor groei van (toekomstige) preferred banking klanten (Value Center Particulieren) en versterken van relatie met bestaande & nieuwe zakelijke markt (Value Center Zaken). Een propositie waarin naast communicatie van inkomensgerelateerde arbeidsvoorwaarden naar integraal advies ook “gemak, snelheid & services” middels B2E worksite portal als onderscheidend wordt ervaren. De nieuw op te zetten B2E-organisatie zoekt aansluiting met werkgevers met een werknemerspopulatie met grotendeels preferred banking waardige klanten. Het volledige & huidige productassortiment – dus incl. “high advice” producten als pensioen, wonen & beleggen – dient te kunnen worden aangeboden.
Ontwerpen van een cijfermatig businessmodel (vaststellen kpi’s) waarbij het vergroten van de omzet en de winstgevendheid van bestaande & nieuwe klanten geborgd is.




2005 – 2007
ABN AMRO Bank NV
Externe consultant / projectmanager
Ontwikkelen van een additionele landelijke (mobiele) adviesorganisatie, die de Retail klanten anytime, anyplace, anywhere kan bedienen middels het integraal advies concept (“financial planning”) waarbij de te creëren verkoop- en adviescultuur, individueel kennisniveau en pro-activiteit als voorbeeld dienen voor de gehele verkooporganisatie. Het creëren van een nieuwe organisatie met een mentaliteit die zich kenmerkt door klantgerichtheid, integriteit, professionaliteit en ontwikkelings-gerichtheid. Ontwerpen van een cijfermatig businessmodel (vaststellen kpi’s) waarbij het vergroten van de omzet en de winstgevendheid van bestaande & nieuwe klanten geborgd is.


1998 – heden
IAG Group BV
Oprichter en (mede) aandeelhouder
Het opzetten van een landelijk werkende adviesgroep (INTEGRA) die werkgevers adviseert bij het optimaliseren, flexibiliseren en communiceren van arbeidsvoorwaarden (employee benefits). Daarbij geven de adviseurs van INTEGRA werknemers inzicht in de waarde van hun arbeidsvoorwaarden en de persoonlijke financiële consequenties (up- & cross selling) hiervan. Primair verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen van toekomstige visie en strategie, verkennen van marktontwikkelingen, uitwerken distributieconcepten , acquisitiebeleid, Finance & Control, strategische partnerships, Service Desk, interne en externe call centers, externe contacten en interne organisatie. In 2001 de groep begeleid door een financiële herstructering.


1997 – 1998
Bizztel Telecom BV
(Mede) oprichter en aandeelhouder
Het opzetten van een service provider voor goedkoper zakelijk telefoneren. Waarbij Bizztel een acquisitie- & bedieningsconcept (DM &CC) heeft ontwikkeld waardoor zakelijke klanten tegen lagere acquisitiekosten gecontracteerd konden worden. Bedrijf verkocht en geïntegreerd binnen Versatel Telecom BV.


1995 – 1997
Elan financieel adviesgroep BV (inmiddels geïntegreerd in Aegon NV)
(Mede) oprichter en (mede) aandeelhouder
Het opzetten van een landelijk werkende adviesgroep die m.n. particuliere prospects (B2C) adviseert bij het optimaliseren van vermogensplanning. Primair verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen van toekomstige visie en strategie, verkennen van marktontwikkelingen, uitwerken distributie-concepten, strategische partnerships, interne (120 agents) en externe call centers, externe contacten.
Daar de ambities met de overige aandeelhouders voor de (middenlange) termijn niet synchroon (smalle PMC en hard selling) liepen uiteindelijk besloten om deel aandelen te verkopen aan overige aandeelhouders.


1992 – 1994
NOG verzekeringen NV (inmiddels geïntegreerd in SNS Reaal Groep NV)
Regiomanager
Verantwoordelijk voor distributie van verzekeringsproducten  met een transformatie naar pensioen- & levenproducten aan assurantie-intermediairs. Deze distributie uitbreiden en upgraden in Noord-Nederland. Tevens verantwoordelijk voor de implementatie en begeleiding van formules als Koophuis, Hypotheekadviescentrum en Luxor (volmachtsysteem) bij geselecteerde intermediairs.



1989 – 1992
Unique uitzendbureau BV
Regiomanager
Het opzetten en uitbouwen van een vestigingen in Noord-Nederland. Primair verantwoordelijk voor acquisitie en groei van (zakelijke) opdrachtgevers alsmede de begeleiding van bureaumanager(s) en intercedente(s).


1986 – 1989
VGNN ziektekosten NV (inmiddels geïntegreerd in De Friesland Zorgverzekeringen NV)
Afdelingshoofd
Verantwoordelijk voor een afdeling met circa tien administratief medewerkers met als belangrijkste taken de verwerking & uitbetaling van schadedeclaraties.




Opleiding interimmanager

2007 - 2008 Masteropleiding NLP/TA/SW
1986 - 2007 Hoger Management (ISW) en (interne) management- & leiderschapstrainingen (o.a. De Ark en Corparate Coaching en Simon Buschman)
1991 – 2007 Assurantie B, Pensioenpraktijk I & II, Woningfinanciering I, Beleggen A en specifieke fiscale en leven (pensioen) opleidingen bij o.a. verzekeraars
1982 - 1985 MEAO Bedrijfseconomie
1977 - 1982 MAVO


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Toegewijde, integere en enthousiaste ondernemer. Innovatieve, zinvolle en marktgerichte denker én doener. Conceptueel sterk in het initiëren en het begeleiden van veranderingsprocessen binnen ondernemingen. Gespecialiseerd in business development op basis van uitdagende strategische ambities. Zijn grootste energiebron is mensen bezielen, creëren van bewustwording en perspectief bieden

Talenkennis interimmanager

Engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: