Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager/directeur

Interim manager/directeur

Werkervaring interimmanager

2006 – 2008: Functie: HR Manager

Functie-inhoud op hoofdlijnen:
• Ontwikkeling van strategische en tactische HR instrumenten t.b.v. managementfunctionarissen van het hoofdkantoor en regiokantoren
• Inkopen van opleidingsproducten op het gebied van algemeen management,
• Contracteren van en leidinggeven aan interne en externe trainers (landelijk)
• Verandermanager cq Projectmanager:
• Projectleider Specials Projects:
o Young Potential Program, voor aankomend managementtalent
o Masterclass: Voor high potentials
• Recruitment en mobiliteitscentrum opgezet (4 FTE)

2001 – 2006: Directeur (interne) Arbodienst
Functie-inhoud op hoofdlijnen:
• Verantwoordelijk voor alle Arbodienst, Preventie. Interventie,- Verzuim,- en Reïntegratie activiteiten voor een populatie van ca 22.000 medewerkers;.
• Leidinggeven aan een gehele Arbodienst organisatie waarin alle Arbo professionals vertegenwoordigd waren (ca 40 pers).

Bijzonderheden:
• Oprichter van interne Arbodienst en Reïntegratiebedrijf;.
• Projectleider collectieve zorgverzekering en gezondheidsmanagement;
• Ontwikkeling van landelijk netwerk m.b.t. interventiepartijen (o.a.: BMW, psychologen, fysieke trainingen etc.);
• Lid van de branchevereniging ‘RAS’ (OSB) m.b.t. Preventie en Verzuim afspraken t.b.v. de diverse Cao’s;
• Ontwikkeling en implementatie van preventieprogramma; ‘zo blijf je fit’;
• Realisatie van verzuimreductie van fl. 75.000.000,00 naar ca € 13.000.000,00;
• Ontwikkeling en implementatie van een complex en Taylor made ICT systeem;
• Ontwikkeling van managementrapportage,- en meetinstrumenten t.b.v. de diverse Business Lines.

1998 – 2001:Functie: Regiodirecteur Arbodienst

Functie-inhoud p[ hoofdlijnen:
• P&L verantwoordelijkheid voor omzetgroei en marge, alsmede klantrelatie en productontwikkeling op het gebied van verzuim,- Preventie,- Reïntegratie,- en Arbodienstproducten. (omzet ca € 15 miljoen);
• Leidinggeven aan > 80 medewerkers, waarvan 40% professionals (o.a.: Bedrijfsartsen, hoger veiligheidskundige, arbeidsdeskundigen en Arbeid & Organisatie psychologen).

Bijzonderheden:
• In deze functie heb ik een actieve rol gehad in het fusieproces
• Directe Commercie en relatiebeheerder van de top 100 van het bedrijfsleven en gezondheidszorg en coördinatie van het MBK marktsegment;
• Concept,- en productontwikkelaar van additionele diensten (A&O diensten, en BHV activiteiten);
• Ontwikkeling en implementatie (op Corporate niveau) van nieuw intern budgettering,- en declaratiesysteem;
• Relatiebeheerder van de assurantie tussenpersonen (ATP).

Manager Opleidingen en sr consultant (1990 – 1998)

Functie-inhoud op hoofdlijnen:
• Verantwoordelijk voor ontwikkeling en implementatie van het interne en externe managementdevelopment,- en opleidingsbeleid, alsmede ontwikkeling van trainingen en opleidingen op het gebied van MBO,- en HBO management -trainingen alsmede commercie (sales).
• Projecten inzake Kwaliteitszorg m.b.t. ontwikkeling en implementatie. Tevens rol van voorzitter en directieadviseur.
• Verantwoordelijk voor externe marktbewerking en verkoop van trainingen en consultancy opdrachten inclusief omzetgroei en marge.
• Leidinggeven aan 10 fulltime trainingprofessionals en administratief medewerkers en 25 freelance trainers

Bijzonderheden:
• Vanuit een intern georganiseerde opleidingsafdeling heb ik de opleidingsproducten met veel succes op de externe markt geïmplementeerd. De doelstelling is gerealiseerd in de vorm van het feit dat alle interne opleidingskosten volledig werden gecompenseerd uit de extern verworven marge.
• Consultancy opdrachten in de gezondheidszorg, waaronder reorganisatie van de voedingsdienst en complete renovatie van het bereidingsproces


Neven activiteiten en bijzondere werkervaringen
• Verandermanagement:
o in het kader van een fusieproces van arbodiensten, was mij specifieke rol om de verbindingen te leggen tussen beide partijen en om te vormen naar een nieuwe organisatie waarin andere normen en waarden van toepassing zin.

o In het kader van de oprichting van een interne arbodienst, waarin ik sterk te maken had met interne weerstand vanuit het HR domein. Deze weerstand tegen verandering en het ‘inleveren van bevoegdheid’ heb ik omgevormd tot maximale medestanders en laten delen in het succes.
• Mede ontwikkeling en implementatie van de studierichting Facility management aan de Hoge Hotelschool
• Congresspreker inzake Arbodienstverlening en Reïntegratiebeleid binnen grote ondernemingen
• 5 jaar ervaring als gastdocent aan de Hotelschool en 4 HBO scholen facilitaire dienstverlening.
• Auteur van het boek: Cateringmanagement Professioneel bekeken’. (Uitgeverij LEMMA, ISBN 90 5189 108 3)
• Deelnemer van delegatie Hospitality in China (provincie Hunan). Betreft uitwisselingsproject van de provincie Limburg en de provincie Hunan, ter bevordering van het wederzijdse toerisme, op initiatief van het Ministerie van Economische zaken. 6 weken durend project in China
• Ontwikkeling van methodieken en systemen op het gebied
van functioneren en beoordelen
• Ontwikkeling van methodieken en systemen op het gebied
van Management Development (Young and high potentials)
• Mede oprichter en voorzitter van de Centrale Examen
commissie van de Contractcatering branche (Veneca)
• Bestuurslid OCC
• Lid van de branche vereniging Veneca (Vereniging van
Nederlandse Cateringorganisaties)


Opleiding interimmanager

Opleidingen en cursussen
• Hotel en management opleiding
• Hoger Facilitair management
• Kepner & Tregoe: Talent management
• Training and development, Kenley (Engeland)
• Hoger Managementtraining program, Kenley (Engeland)
• Management courses, Kopenhagen (Denemarken)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

• HBO werk en denkniveau
• Sterk analytisch vermogen
• Zeer goede communicatieve en sociale vaardigheden, waarin ik uit ga van de ‘kracht’ van de medewerker
• Relatiemanager en Coaching met focus op ‘intern verbinden’
• Leiderschap en het kunnen omgaan met diverse doelgroepen, niveaus en politieke krachtenvelden
• Professionele attitude op het gebied van Organisatie sensitiviteit, organisatie en planmatig werken.
• Gedreven



Kennisgebieden:
• Projectmanagement
• Sociale zekerheid en wetgeving op het gebied van Verzuim, Reïntegratie, Arbo,
• HR kennis inzake: Management Development, Training en Beoordelingsystemen, en harmonisatie en implementatie van meerdere CAO’s


Talenkennis interimmanager

Nederlands en engels

Overig

Hieronder een opsomming van mijn principes en (opgedane) ervaringen. Deze statements geven mij dagelijks richting en dragen bij aan het zelfvertrouwen en de professionaliteit van mijn functioneren.

1.Ik blijf onberispelijk in de uitvoering van mijn
kerntaken;
2. Een pragmatische aanpak gaat voor op een dogmatische
houding;
3. Welgemeende en gezonde nieuwsgierigheid en
belangstelling voor alle aspecten van de business,
geeft mij een ‘bredere horizon’;
4. Echte empathie, grote luistervaardigheid en vertrouwen
compenseert veel (niet alle) manco’s in kennis en/of
vaardigheden;
5. Moeilijke zaken bespreekbaar maken en oplossen, geeft
tijdelijk weerstand, daarna blijvende waardering;
6. Ik verdiep mij in de cijfers van de onderneming, dan
blijf ik dicht bij de realiteit;
7. Mijn vertrouwen en proactief handelen zorgt voor
toegevoegde waarde;
8. Nieuwe initiatieven en creatief handelen zijn even
belangrijk als de bestaande taken professioneel
uitvoeren ;
9. Ontzuilen geeft slagkracht;
10. Ik overschat en onderschat mijn positie niet.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: