Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Customer service manager

Customer service manager

Werkervaring interimmanager

Loopbaan / Werkervaring

Internationale logistieke dienstverlener IT hardware industrie
juli 2000 – februari 2001

Customer Service Manager.

• Verantwoordelijk voor het geleverde dienstennivo van de organisatie.
Door het inrichten van interne en externe rapportagelijnen en het opstellen en implementeren van Kritische Prestatie Indicatoren is het nivo van dienstverlening in kaart gebracht. Vervolgens de knelpunten in de dienstverlening opgelost door het initiëren van correctieve acties als het heroverwegen van prioriteiten, het toewijzen van mankracht aan projecten en de nacalculatie van projecten.
Tevens verantwoordelijk voor het ondersteunen en coachen van de Customer Service teams (15 medewerkers). De prestaties van de Customer Service teams verbeterd door het wijzigen van de samenstelling van de teams en het implementeren en wijzigen van diverse interne procedures. Het coachen van de Customer Service teammanagers met betrekking tot de projectplanning, de omgang met klanten, het stimuleren van “out of the box” leidde eveneens tot verbetering van de dienstverlening.
Lid van het management team .


Internationale producent van sportvloeren
Januari 1999 – juli 2000

Customer service manager/Supply Center Manager

· Supply center manager (juli 1999 - juli 2000)
Definiëren en uitvoeren van een veranderproject met betrekking tot orderprocessing, customer service en logistieke activiteiten van de organisatie voor de gehele wereld. Dit heeft geresulteerd in het opbouwen van een nieuwe centrale organisatie (20 personen) voor bovengenoemde activiteiten in Dendermonde (België). Taken en bevoegdheden waren onder andere het opschonen bestaande organisatie, het ontwerpen en implementeren van nieuwe werkmethoden en procedures en het werven en selecteren van nieuwe medewerkers. Tevens nauw betrokken geweest bij de implementatie van SAP R3(verkoop- en distributie modules) voor de organisatie. Customer service en logistiek zijn geïntegreerd in de reguliere organisatie. De nieuwe organisatievorm heeft ervoor gezorgd dat de communicatie lijnen tussen de markt en de organisatie drastisch zijn verkort met als resultaat een hogere service graad naar de afnemers en een grotere interne efficiency.
Lid van het management team.

• Customer service manager Benelux, Hongkong en Scandinavië (januari 1999-juli 1999)
Reorganiseren en opnieuw opzetten van de diverse activiteiten en procedures.


Producent van dak- en gevelpanelen
Januari 1998 – December 1998

Customer Service Manager

• Verantwoordelijk voor verkoopbinnendienst, coördinatie tussen de buitendienst en de interne organisatie, nacalculatie van orders, aftersales en inkoop. Daarnaast verantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van de diverse verkooprapportages en concurrentieanalyses.
Tevens maakte het optimaliseren en uitbouwen van het verkoopinformatiesysteem en de verkoopprocessen in de meest brede zin een belangrijk deel uit van deze functie. Met betrekking tot de verkoopprocessen was het optimaliseren van het projectmatig werken één van de kerntaken. Dit alles heeft geresulteerd in inzichtelijker prijs stelling naar de markt toe en een meer planmatig in de markt zetten van nieuwe producten. Daarnaast heeft men door diverse analyses meer inzicht gekregen in acquisitie resultaten en in hoeverre productgroepen nog rendabel waren. Lid van het management team.


Producent van intern transportmiddelen
November 1991 – Januari 1998

Customer Care Specialist

Contactpersoon tussen dealerorganisaties en de European aftermarket organisatie. De verantwoordelijkheden bestonden onder andere uit het begeleiden van het ordertraject en troubleshooting op het gebied van levertijden en de beschikbaarheid van onderdelen. Daarnaast medeverantwoordelijk voor het uitbrengen en actief opvolgen van offertes, het opvolgen van prijsacties voor het product en het voeren van prijs onderhandelingen met dealers. De laatste twee jaar binnen de customer care afdeling de rol vervuld van teamleider voor vier collega´s
Naast de reguliere taken tevens verantwoordelijk geweest voor diverse kwaliteitsprojecten als de optimalisatie van het online dealercommunicatiesysteem en het opnieuw opzetten van de klachten- en reclamatie procedure voor de Europese markt.


Producent van intern transportmiddelen
December 1990 – Juli 1991

Scheduler / expeditor
Verantwoordelijk voor het omzetten van de productieprogramma’s in werkorders, het plannen van de werkzaamheden en het ontwerpen, invoeren en onderhouden van de voorraadadministratie



Opleiding interimmanager

Opleidingen

Vooropleiding
1992 - 1998 HEAO Commerciële economie, Hogeschool Arnhem
1987 - 1990 MEAO Commerciële economie, Numaga college Nijmegen
1984 - 1986 VWO, Cranenveld college Nijmegen
1982 – 1984 Havo, Nijmegen
1977 – 1982 Mavo, Nijmegen


Cursussen
Januari 1997 Business process reengineering, Rijnconsult
November 1995 Total Quality Management, Intern


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Profielschets

Als Manager laat ik mij typeren als een teamspeler. De teamgerichte instelling staat echter zijn onafhankelijke werkwijze en besluitvorming niet in de weg. Hij beschikt over een groot improvisatie vermogen en neemt gemakkelijk initiatieven. Door zijn gevoel voor verhoudingen en zijn empathisch vermogen weet hij anderen met juiste argumenten te overtuigen en ‘mee te krijgen’. Daarnaast heeft hij durf en aanvaardt hij vrij gemakkelijk de consequenties van zijn handelen, waardoor hij in staat is snel beslissingen te nemen en deze door te voeren.

Ik doorzie de meeste probleemsituaties snel en is ook in staat mogelijke oplossingen aan te dragen. Daarbij beschikt hij over de vaardigheid inhoudelijke materie te verbinden aan de hoger liggende doelstellingen en weet dit ook uit te dragen. Niels verliest hierbij zijn omgeving niet uit het oog en is door zijn evenwichtige uitstraling in staat in verander- of crisis situaties rust te brengen.

De combinatie van improvisatie, overzicht , ervaring met complexe problemen en tact maken Niels bijzonder geschikt voor verander- en crisismanagement opdrachten waarbij snelle en adequate besluitvorming en oplossingen belangrijk zijn


Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels
Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: