Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Organisatie adviseur

Organisatie adviseur

Werkervaring interimmanager

Gemeente Neede (06/97 tm 02/98)
Vervanging Hoofd P&O gemeente Neede; ondersteunen leidinggevenden; maken opleidingsplan; vormgeven Arbo-beleid

Gemeente Neede (02/98 tm 05/99)
Project langdurig werklozen terug naar de arbeidsmarkt; in kaart brengen mogelijkheden en onmogelijkheden kandidaten; individueel plan opstellen om de concurrentiepositie op de arbeidsmarkt te verbeteren

Interim Personnel (05/99 tm 02/00)
Hoofd afdeling detacheren; verantwoordelijk voor acquisitie / relatiebeheer; specialist Flexwet (interne vraagbaak voor collega’s)

Piepenbrock Facilitair B.V. (03/00 tm 12/00)
Manager P&O; eindverantwoordelijk voor het gehele personeelsbeleid; speerpunten waren professionaliseren en optimaliseren P&O processen / ziekteverzuimbeleid / opleidingsplannen opstellen ten behoeve van de verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening


Vanaf 2001 interim klussen uitgevoerd

Bribus Keukens te Dinxperlo
Manager P&O; opzetten professionele P&O afdeling; beschrijven P&O processen in het verlengde van de integrale bedrijfsvoering; functiebeschrijvingen maken; in kaart brengen aanwezig potentieel; hieruit voortvloeiend het maken van een opleidingsplan; verantwoordelijk voor ISO 9002 normering

Essent te ’s-Hertogenbosch
Harmonisering arbeidsvoorwaarden na een fusie; onderdeel van een projectgroep

Provincie Gelderland te Arnhem
Analyse werkzaamheden / procedures / werkprocessen afdeling P&O; evalueren invoering competentiemanagement, inclusief conclusies en aanbevelingen; inzicht verschaffen in budget P&O; maken van de Plannen van Aanpak voor de verschillende diensten naar aanleiding van de Risico Inventarisatie & Evaluatie, alsmede het bewaken van het bijbehorende tijdspad

Combiwerk te Delft (sociale werkvoorziening)
Ondersteunen bij professionaliseren afdeling HRM; ondersteunen bij reorganisatie verliesdraaiende afdeling; in het kader hiervan optimaliseren werkprocessen / in kaart brengen aanwezig potentieel / opstellen verbeterplan (inclusief opleidingsplan)

Biblioservice Gelderland te Arnhem
HRM adviseur (vervanging zwangerschap); procesbegeleider bij de vorming van de basisbibliotheken (fusies tussen kleinere bibliotheken); raamwerk sociaal plan vertalen naar een lokaal sociaal plan; beschrijven businessplan (scheiding van taken backoffice en frontoffice); maken van functiebeschrijvingen en functiehuis; adviseur van de directeur / kwartiermaker gedurende het fusieproces

Centric te Gouda
Verantwoordelijk voor de harmonisering arbeidsvoorwaarden na een overname

Bibliotheek De Liemers te Zevenaar
Manager Backoffice / Frontoffice; op afstand leidinggeven (6 vestigingen) en aansturen van 25 betaalde medewerkers en 17 vrijwilligers; sparringpartner van de directeur gedurende het organisatie ontwikkeltraject; invoeren competentiemanagement; maken van formatieplan en bijbehorende competentieprofielen; invoeren selfservice systeem; cultuuromslag; invoering nieuw personeels- en salarisadministratie systeem (Randstad Personeelsmanager) per 1 januari 2007; invoering nieuw financieel pakket (Twinfield) per 1 januari 2007

Bibliotheek Noordwest Veluwe te Harderwijk
Teamleider; op afstand leidinggeven (5 vestigingen) en aansturen van 30 betaalde medewerkers en 52 vrijwilligers; sparringpartner van de directeur gedurende het organisatie ontwikkeltraject; invoeren competentiemanagement; maken van formatieplan en bijbehorende competentieprofielen; invoeren selfservice systeem; cultuuromslag

Bibliotheek Noordwest Veluwe te Harderwijk
Directeur; meerjaren beleidsplan geschreven met als resultaat een structurele verhoging van de subsidies met bijna 10%; cultuuromslag gerealiseerd; kwaliteitsimpuls aan de dienstverlening geven door het invoeren van de PDCA cyclus en het borgen daarvan; invoeren nieuw bibliotheek automatisering systeem; 1e aanzet tot het samenvoegen van de ondersteunende taken van vier verschillende culturele instellingen; samenwerking realiseren met strategische partners


Opleiding interimmanager

HAVO 1984-1990

Personeel & Organisatie 1993-1997 Hogeschool Enschede HBO

Leergang Bedrijfskunde 2001-2003 SWOT, Enschede Post-HBO

PAPI zelfanalyse 2004 Cubiks, Nieuwegein Certificaat

NLP Practitioner 2004 GO Centrum, Amersfoort Certificaat

NLP Master Practitioner 2005 GO Centrum, Amersfoort Certificaat

Train de Trainer 2005 Go Centrum, Amersfoort Certificaat

Financieel Management 2006 TSM Business School, Enschede Post-HBO

MDI gedragsanalyse 2007 MDI-Benelux, Amsterdam


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

1. “Hands-on-mentaliteit”
2. Resultaatgericht
3. Sterke mate van inlevings- en aanpassingsvermogen
4. Goede communicatieve vaardigheden op alle niveaus in de organisatie


Talenkennis interimmanager

Nederlands uitstekend
Duits goed
Engels goed

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: