Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Administrateur

Administrateur

Werkervaring interimmanager

Werkervaring:

v.d. Tempel van 06/2000 tot heden
Als Hoofd Administratie werkzaam bij dit aannemingsbedrijf in Schiedam. Totaal ruim 60 man personeel. Belast met administratieve en organisatorische aspecten. Verantwoordelijk voor de totale administratie, inclusief de personeels- en salarisadministratie en de automatisering; dit in een team van 6 mensen. Overgang begeleid bij de verkoop van het bedrijf aan 2 jonge directeuren. Opgenomen in leidinggevende staf. Tevens belast met de administratie van vele werkmaatschappijen en holdings. Nieuw loodgietersbedrijf opgezet, waarin een meerderheidsbelang is genomen. Verzorging van alle jaarrekeningen en bespreking met de accountant. Omzet gegroeid van € 12 mln. naar € 25 mln.

Aarque/Tepede van 03/1990 tot 05/2000
Aarque, dat later Tepede ging heten, is van een produktiebedrijf omgeschakeld naar een internationale handelsmaatschappij in materialen voor de reprografische markt, welke voornamelijk hun toepassing vinden in tekenkamers en architectenbureaus. In de functie van Controller verantwoordelijk voor zowel de financiële als de salaris administratie van drie werkmaatschappijen met in totaal 95 man personeel en ruim € 45 mln. omzet. Belangrijke aspecten waren: verzorgen van begrotingen, analyse van resultaten, periodieke verslaglegging, bewaken en zonodig bijstellen van de administratieve organisatie, voorbereiden en opstellen jaarrekening en kontakten met de internationale zustermaatschappijen. Direct leidinggevend aan een 5-tal medewerkers.

Veenman/Modem van 07/1984 tot 02/1990
Werkzaam in de pre- en aftersales fase bij de verkoop van administratieve systemen aan het MKB. Het analyseren van de wensen en eisen van de prospect en deze vertalen naar de mogelijkheden van de beschikbare pakketten. Het verzorgen van demonstraties en workshops. Het geven van opleidingen en trainingen aan de klant en het begeleiden bij de inrichting van zijn administratieve organisatie. Tijdens de Veenman-periode lag de nadruk voornamelijk op financiële en handelstoepassingen. Na een overdracht van de automatiseringsaktiviteiten aan Modem is de nadruk verschoven naar produktieondernemingen. In de laatste jaren belast geweest met de begeleiding van een softwarepakket voor deurwaarders en incassobureaus.

Technische Universiteit Delft van 09/1977 tot 06/1984
Gestart als chef op een administratieve afdeling van 9 personen. Tijdens deze periode ervaring opgedaan in het leidinggeven. Aandacht besteed aan het bijstellen van de bestaande procedures. Na 2½ jaar gevraagd om een sectie Bestuurlijke Informatie op te richten, die is uitgegroeid tot 3 man. Tot taak om namens de gebruikers in projectgroepen plaats te nemen. Later als projectleider een onderzoek geleid naar een nieuw administratief systeem voor de gehele TU. Na de beslissing om het voorgestelde systeem te gaan invoeren, gebruikers begeleid bij de ingebruikname hiervan.

Ministerie van Binnenlandse Zaken van 02/1974 tot 08/1977
Als assistent-controleur de administraties gecontroleerd van de onder dit Ministerie ressorterende diensten zoals Rijks Geneeskundige Dienst, Rijks Computer Centrum, etc. Ervaring opgedaan met de geldende overheidsrichtlijnen voor administraties.


Opleiding interimmanager

Opleiding:
MULO - A
MEAO - ADM
PD Boekhouden
MBA
AMBI-modules I1, I2, B1

Cursussen:
System Development Methodology
Informatie Analyse
Logistiek Management

Automatisering:
Windows, EXACT,
MS-Office (Word, Excel, PowerPoint, Access),
Kraan Bouw Software


Talenkennis interimmanager

Engels: voldoende
Duits: voldoende
Spaans: beginner

Overig

Beschikbaar voor 4 tot maximaal 16 uur per week in combinatie met huidige baan als Hoofd Administratie bij een bouwonderneming.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: