Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interimmanager / beleidsadviseur overheid

interimmanager / beleidsadviseur overheid

Werkervaring interimmanager

Tot 1 september 2007:
Afdelingsmanager sociale zaken
Manager van een afdeling met 65 medewerkers, bestaande uit de bureaus Werk en Inkomen (Reïntegratie, Bijstand, Handhaving en RMC), Zorg en Voorzieningen (WMO, GKB en Zorg) en Financiële Administratie en Ondersteuning (Uitkeringsadministratie, Boekhouding, Interne Controle en afdelingsecretariaat).
Als manager integraal verantwoordelijk voor de dienstverlening, het beleid, de bedrijfsvoering, het personeelsbeleid en het adviseren van beleid aan het college van B&W en de gemeenteraad.
2006-2007
Invoering nieuwe werkwijze reïntegratie
(“Meer zelf doen” Van uitbesteding naar inbesteding)
Invoering verantwoordelijkheids- en cultuurtraject
Ontwikkeling Bedrijfsverzamelgebouw met CWI en UWV.
Project armoedebeleid (“Kijken achter de voordeur”)
Project Hoogwaardige handhaving.
Invoering Wet Maatschappelijke Ondersteuning
• Begeleiding invoeringstraject WMO (Beleid en uitvoering)
• Aansturing projectleider en –team
• Ontwikkelen en opstarten WMO-loket:
- Telefonisch en fysiek
- inpassing in informatiebalie
Beleid:
• Ontwikkeling beleidsplannen/afdelingsplannen
• Begeleiding bij afdelingsprojecten
• Invulling armoedebeleid
• Invulling beleid schuldhulpverlening
• Beleid Interne controle
Lid Project en stuurgroep oprichting afdeling Publiekszaken
Lid managementteam afdelingshoofden.
2005
Reorganisatie afdeling i.v.m. span of control en het bij elkaar onderbrengen van administratieve onderdelen
2002
Reorganisatie afdeling i.v.m. invoering casemanagement, inkrimping afdelingsmanagement en uitvoering dienstverlening voor nabuurgemeente.
Tot september 2001: Hoofd algemene en juridische zaken
Verantwoordelijk voor de juiste uitvoering van de bedrijfsonderdelen Beleid (algemeen, armoede en reïntegratie), Interne controle, Bezwaar- en beroepschriften, overige juridische zaken en Verhaal. (leiding geven aan 11 personen)
Tot september 1996: Sociaal rechercheur
Ontwikkelen van het instituut sociale recherche en het in de loop der jaren uitbouwen tot een volwaardig opsporingsapparaat in de regio.
Tot september 1984:
Hoofdagent van gemeentepolitie (Bergen op Zoom)
Algemeen rechercheur
Tot februari 1976:
Agent van gemeentepolitie (Amsterdam)




Opleiding interimmanager

1999-2000:
Hoger Management Opleiding aan de Hogeschool Zeeland
Augustus 1996:
Diploma Nederlands Recht, strafrechtelijke afstudeerrichting, Erasmus Universiteit te Rotterdam.
Augustus 1990:
Propedeuse Nederlands Recht (avond/deeltijd studie),
Erasmus Universiteit te Rotterdam;
Februari 1988:
Colloquium Doctum te Rotterdam (avondopleiding);
Juni 1983: H.A.V.O.-diploma (avondopleiding);
Juli 1973: Politiediploma A;
Juni 1972: M.A.V.O.-diploma;


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ambitieuze, innovatieve en ervaren manager/beleidsadviseur met verstand van zaken.
Besluitvaardig en bedrijfsmatige instelling, vaardig in delegeren.
Goede contactuele en sociale vaardigheden.
Zakelijke houding met voldoende oog voor sociale aspecten vanuit een coachende werkhouding.
Grote mate van zelfstandigheid en het vermogen in teamverband te functioneren.
Stressbestendig met een gezonde dosis gevoel voor humor.


Talenkennis interimmanager

Nederlands:uitstekend
Engels: Goed
Duits: Goed
Frans: Redelijk

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: