Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Boekhouder/Administrateur/Credit-Manager

Boekhouder/Administrateur/Credit-Manager

Werkervaring interimmanager

Arbeidsverleden (beknopt en beperkt tot laatste 7 jaar / 3 werkgevers):

Okt. 1997- april 1999 Generale Bank Lease Rotterdam - Creditmanager Leasecontracten

Mei 1999- april 2001 YVC Bolnes (scheepswerf) Rotterdam - Plaatsvervangend Hoofd Boekhouding

Mei 2001- heden Hogenbirk Mercedes-Benz Rotterdam - Creditmanager/Hoofd Boekhouding

Aanvulling bij huidige werkgever:
Hogenbirk MB is een van de grootste dealers van Zuid-Holland. Turnover 50 miljoen euro per jaar.
Creditmanager/Hoofd Boekhouding functioneert direct onder de directie en is sparringpartner van de Controller.

Direct leidinggevende van 8 en indirect 17 personen.

Verdere toelichting huidige werkzaamheden (uitgesplitst):
Credit
· Onderzoek en evaluatie met direct betrokkenen van bestaande situatie op dit gebied
· Opzetten (bij het volledig ontbreken) van een creditmanagementstructuur waaronder:
- Implementatie van diverse toetsinginstrumenten zoals front-credit-check (bij nieuwe klanten) en structurele
monitoring-credit-check (bij bestaande klanten) in overleg /samenwerkend met de directe medewerkers.
- Het onderzoek, toekennen en gefundeerd kunnen verdedigen van kredietrisicoanalyses met betrekking tot
grotere financiële vraagstukken.
- Toekennen van kredietlimieten en/of de controle en naleving hierop.
- Klankbord zijn met betrekking tot de klant, sales en directie.

Cash/Collect
· Opzetten en implementeren van een nabel, herinnerings-, aanmanings-, final call-, en incassosysteem:
- Het herverdelen, motiveren en waar nodig bijscholen van het personeel op het gebied van directe incasso.
- Zelfstandig incasseren van zwaardere klussen (pitbullcases).
- Onderhouden van contacten met externe derden (Graydon, deurwaarders en curatoren).
- Draagt zorg voor correcte verwerking van kontante betalingen en voor afdracht van geld naar bank.

Complaint
· Opzetten en implementeren van een klachtenregistratiesysteem en SCS (Solving-Complaints-System).

Result
· Het door deze werkwijze structureel en aantoonbaar terugbrengen van het DSO (Days Sales Outstanding) van 121 naar 43 dagen (binnen de gestelde grens van 60 dagen) en terugbrengen van het openstaand saldo
> 90 dagen van 500.000 euro (per 01/01/02) tot 50.000 euro (per 01/01/04).






Daarnaast momenteel eindverantwoordelijk voor:

· controle crediteurenadministratie; codering/boeking/naleving betalingstermijnen

· controle nacalculatie van autoverkoopopbrengsten

· controle (handmatige) uitgaande autofacturen/codering/boeking/ontvangst

· controle diverse grootboeken en kruisposten samenhangend met bovengenoemde werkzaamheden


Kan werken met: alle bekende en doorgaans gebruikte computersoftware zoals Avas, Acces, Excel, Exact, King, AS400 (banksysteem), Word, DBS Business Solutions, Davis, Autoline, Outlook en is bekend met de werking van SAP, Salespro en Onguard, Microsoft Office etc.etc.


Vaardigheden: organisatorische talenten, accuraat, stressbestendig, integer, hands-on, kan creditmanagement-structuur opbouwen vanaf ‘scratch’, helicopterview, analyticus, vakbekwaam, communicatief zowel mondeling
als schriftelijk zeer sterk, open-minded, eerlijk en uiterst betrouwbaar.


Heeft aanvullende vaktechnische (opfris)cursussen gevolgd bij Graydon Nederland:
- Juridische aspecten uit de praktijk
- Klachten en interne communicatie


Is lid van de VVCM (Vereniging voor CreditManagement).


Overige ‘kenmerken’: serieus, people-person, humoristisch, ‘tie maar geen suit-type’.


Hobby’s: squash, lezen, film, popfestivals, verre reizen, stilte.


Overige financiële wetenswaardigheden:
· Salarisindicatie: gelijk aan of > huidig = 50.000,- bruto per jaar incl.
· INTERIM OPDRACHTEN TER VERBREDING KENNIS OOK WELKOM!
· Auto v/d zaak is absoluut geen vereiste / overige emolumenten bespreekbaar


Voorkeuren:
· Branche : liefst automotive maar geen specifieke voorkeur
· Werkplek waar het creditmanagement volledig ontbreekt
· en/of de financiële administratie/debiteurenbeheer volledige chaos is


Ontbreekt er iets aan deze C.V.?


Mail uw vragen gerust naar frankrustwijk@planet.nl dan ontvangt u per omgaande verder informatie of bel me even op 06-53219009.


Opleiding interimmanager

Opleiding:

Havo 1980-1986

Heao-Be 1986-1989


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Vaardigheden: organisatorische talenten, bouwt eventueel A.O. op vanaf de grond, accuraat, stressbestendig, integer,
uiterst betrouwbaar, collegiaal.

Talenkennis interimmanager

Ned.
Eng.
Du

Overig

Hobby’s:

- andermans boekhouding doen (..)
- squash
- lezen
- dance-festivals
- stilte
- verre reizen (New Zealand)

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: