Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Marketing Professional

Marketing Professional

Werkervaring interimmanager

2008-2009 Marketing Professional

• online businessplan voor webshop nichemarkt
• e-concepting en strategie voor mediabedrijf
• ontwikkeling eigen website
• diverse werkzaamheden voor Instituut voor Marketing NIMA; examineren NIMA-B, commissiewerkzaamheden, bezwaarprocedures

2004-2007 SNS Bank, Projectmanager(Marketing & Innovatie)

Aansturing marketingprojecten en innovatiemanagement. Met speciaal geformeerde interne innovatieteams nieuwe product-en marketingconcepten ontwikkeld (branding & concepting, zowel b-to-c als b-to-b. Nadruk op nieuwe bedieningsconcepten en gebruik van digitale mogelijkheden.

• verantwoordelijk voor Innovatieproces van SNS Bank
• business development: ontwikkeling van nieuwe product/marketingconcepten en proposities
• managen van multidisciplinaire innovatieteams
• projectmanagement: o.a. marktintroductie SNS Levenslooprekening
• coachingactiviteiten
• interne en externe workshops over innovatie (o.a. seminar UvA)

2001-2003 Agis Zorgverzekeringen, Marktmanager

Als aanvoerder van het multidisciplinaire zakelijke marktteam invulling gegeven aan nieuw ontwikkelde markt- en marketingstrategie. Bevorderen van externe marktgerichtheid en interne klantgerichte organisatie. In een voor de branche roerige periode, waarbij de overgang naar de Basisverzekering in zicht kwam. Ontwikkeling van een marketingconcept rondom verzuimpreventie voor de Zakelijke Markt en campagnes gericht op acquisitie en retentie van zakelijke klanten en verzekerden.

• verantwoordelijk voor strategische marketing en distributiebeleid voor de Zakelijke Markt
• budgettering marketing, communicatie- en PR-activiteiten
• business development: introductie product/serviceconcept voor de Zakelijke Markt
• aansturing multidisciplinair team (sales, communicatie, relatiebeheer, zorginkoop, administratie)
• training account managers m.b.t. nieuw product/marketingconcept

1997–2001 Kon. BDU Uitgeverij B.V.*, Commercieel Manager, MT-lid

*Werkmaatschappij van de Koninklijke BDU Holding (grafisch bedrijf en uitgeverij). Uitgever van 1 dagblad, ruim 20 lokale nieuws- en huis-aan-huis bladen, kabelkranten, periodieken en digitale producten.

Als verantwoordelijk MT-lid de positie bij adverteerders en lezers op de regionale markt verstevigd. Verdere groei gerealiseerd door de ontwikkeling van nieuwe multimediale concepten en samenwerking met diverse mediapartners. Met marketing & verkoopteam effectieve marktbewerkingmethoden ontwikkeld en geïmplementeerd. Verbetering interne klantprocessen.

• lid van MT en omzetverantwoordelijk m.b.t diverse mediaproducten (dagblad, betaalde en onbetaalde nieuwsbladen, kabelkranten, periodieken en Internet)
• lijnverantwoordelijk voor afdelingen Marketing/PR, Verkoopbuitendienst, Verkoopbinnendienst, Advertentie-opmaak en Distributie (direct 8 pers. en indirect 75 pers.)
• changemanagement: bevorderen van een markt- en klantgerichte organisatie
• strategische- en ondernemingsplanning
• opstellen jaarlijkse omzetbegroting Krantendivisie
• business development (partnerships, overnames)
• key account management (gemeenten, mediaplanners, ondernemersverenigingen ed.)
• workshops strategische planning voor afdelingsmanagers

1996 – 1997 Koninklijke BDU Uitgeverij B.V., Marketingcoördinator

• advisering/ondersteuning MT bij ontwikkeling ondernemingsplan
• marketing- en communicatieplanning en uitvoering
• budgettering en planning PR, sponsoring
• marktonderzoek, database-analyse (SPSS)
• CRM, betrokken bij implementatie operationeel informatiesysteem
• initiëren nieuwe marketingconcepten en marktbenaderingstechnieken

1993-1996 Science & Strategy, Specialisten in Strategie en Marketing, Marktanalist

Als marktanalist en jr. consultant bijgedragen aan de ontwikkeling van markt- en marketingstrategieën voor verschillende organisaties in de profit- en non-profit sector. Vanuit een gedegen analyse van markten, afnemers en concurrenten naar een uitvoerbaar en succesvol marktstrategisch advies en implementatietraject voor opdrachtgevers.

• marktanalyse en marktonderzoek (kwalitatief en kwantitatief)
• marktafbakening en marktsegmentatie
• portfolio-analyse en groeistrategie
• positionering en branding
• klanttevredenheidsonderzoek en loyaliteitsstrategie
• organisatiediagnose en advisering interne organisatie



Opleiding interimmanager

2008-2009 Leergang Digital Marketing, Beeckestijn Business School: Diploma en Inschrijving in Register Digital Marketing Professionals (RDM)

1994-1995 Landelijk Netwerk Bedrijfseconomie (Postdoc. opleiding): Marketing Research, Organisatiediagnose

1991-1991 MBA Summer Sessions, University of California at Los Angeles (UCLA): International Marketing Management, Leadership Motivation Power

1986-1992 Bedrijfseconomie, Rijksuniversiteit Groningen
Specialisatierichtingen: Marktkunde & Marktonderzoek, Management & Organisatie


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ruime ervaring met marketing & sales management in veranderingsgerichte omgevingen (b-to-b en b-to-c). Focus op kansen en mogelijkheden en gedreven door vernieuwing in marketing, e-strategie en meetbaar resultaat. Analytisch en conceptueel en in staat om vertaalslag te maken van strategie naar operationele activiteiten. Overziet het geheel van online- en offline mogelijkheden en spreekt de taal van directie én specialisten. Switcht gemakkelijk tussen rollen als strateeg, adviseur, leidinggevende, projectmanager. People manager.
Breed inzetbaar: business development, strategie en conceptontwikkeling, marketing/sales management, customer marketing management, e-commerce, online marketing & communicatie


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels: goed
Duits: redelijk
Frans: matig

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: