Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Projectmanager/Creditmanager/Manager

Projectmanager/Creditmanager/Manager

Werkervaring interimmanager

18/05/06 – 23/12/2009 Projectmanager bij Obvion NV
Heerlen
Obvion is een particuliere hypotheek verstrekker dat zelfstandig opereert, maar een onderdeel is van de Rabobank groep. Als projectmanager was ik verantwoordelijk voor het in kaart brengen van de werkwijzen en werkdruk van de afdeling bijzonder beheer. Na een audit van 6 weken waarin de afdeling geanalyseerd is, zijn we begonnen met het uitwerken van dit rapport. De afdeling werkt inmiddels volgens het nieuwe model en er zijn 8 mensen bij gekomen. Er wordt nu gewerkt volgens de principes van debiteurenbeheer en een cultuur waar Obvion bijzonder beheer aan wil voldoen: “De achterstanden op hypotheken tijdig te incasseren en daarnaast de debiteuren te helpen en ondersteunen waar dit mogelijk is”. Als projectmanager was ik verantwoordelijk voor het implementeren, begeleiden en bewaken van deze nieuwe werkwijzen in samenwerking met de managers en teamleiders. De nieuwe werkwijze is mede gebaseerd en deels ingericht op het later in 2010 te implementeren Credit management programma Onguard.

01/03/2009 – 01/06/2009 project manager KPN
Heerlen/Capelle
Projectmanager ten behoeve van het KING project. Mede verantwoordelijk voor de migratie van intercompany klanten van het huidige programma en facturatie naar SAP. Uitzoeken en aangeven van de processen aan het SAP migratie team. Veel overleg met andere teamleden en project managers.

13/05/2008 – 28/02/2009 Credit manager/Controller/project manager KPN
Heerlen/Capelle/Den Haag
Creditmanager/controller/projectmanager KPN. Volledige controle van het interne doorbelasting systeem voor de afdeling AMS. Deze afdeling is verantwoordelijk voor alle Hosting en Housing activiteiten van KPN. Er werd volgens een bepaald model intern doorbelast, maar dit voldeed niet aan de werkelijkheid. Volledige screening van contracten en facturatie. Daarna meedenken over een nieuwe manier van factureren. Locaties Heerlen, Capelle en Den Haag. Het was de bedoeling om te komen tot een vloeiend en snel facturatie model, zodat alle intercompany klanten overzichtelijke en degelijke facturen krijgen. Later moet dit proces opgaan in het de facturatie software van SAP. Dit project is geslaagd en een nieuwe opzet is inmiddels operationeel.


09/07/2007 – 29/04/2008 Interpolis/Achmea
Groningen/Amsterdam
Functioneel beheerder, trainer en adviseur voor het pakket OnGuard bij Interpolis/Achmea pensioenen. Dit project begon in Groningen en is later verhuisd naar Amsterdam. Het beleid dat Achmea wilde op de afdeling creditmanagement moest in Onguard komen en worden bewaakt. Dit is geslaagd en verder ontwikkeld in Amsterdam. Daarnaast heb ik de afdeling en de managers geadviseerd over hoe het Creditmanagement pakket Onguard het beste past in de verdere toekomst van het Interpolis/Achmea creditmanagement beleid. Verder het ondersteunen en begeleiden van credit controllers op credit management vlak en het trainen van deze mensen. Dit trainen ging in presentatie vorm en “training on the job”.

02/04/2007 - 02/07/2007 Credit Tools BV
Heteren/Amsterdam
Werkzaam als adviseur, interim trainer en functioneel beheerder. Mijn taken waren het adviseren en inrichten van de credit management en incasso software . Daarnaast de pakketten Credit manager en Collector uitrollen, implementeren, inrichten en adviseren bij klanten van Credit tools

21 /11/2006– 23/3/2007 Tennant Europe NV
Antwerpen
Interim Credit controller voor de gehele Duitse en Nederlandse Markt. Naast de Credit Control taken ook verantwoordelijk voor Query management en rapportage voor beide regio’s. Verder het trainen en begeleiden in OnGuard ICMS. De afdeling credit control is gevestigd te Antwerpen, België.

Vast dienstverband:

01/05/2006 – 01/11/2006 OnGuard Nederland BV
Bij Onguard Nederland BV werkzaam als Accountmanager. Ik was verantwoordelijk voor ongeveer 200 klanten. Dit varieert van eenmanszaken tot multinationals. OnGuard verkoopt Credit Management Software dat helpt bij het Credit management beleid. Naast het onderhouden van de klant contacten heb ik in deze periode ook veel tijd besteed aan de inhoud van het pakket en deze mij verder eigen gemaakt. Het was tevens een taak om de afdeling Sales meer bij te brengen over credit management zodat dit het verkoop traject ten goede zou komen.


01/01/2004 – 30/04/2006 Vengroff Williams & ass. (VWA)
VWA is één van de grootste creditmanagement bedrijven van de wereld. Het is een Amerikaans bedrijf dat gespecialiseerd is in creditmanagement oplossingen. Ik heb daar gewerkt als creditmanager voor Buena Vista Home Entertainment Duitsland. Dit is een onderdeel van Walt Disney. Mijn taak was het overnemen, verder opzetten en verbeteren van de creditmanagement afdeling. Deze werd door BVHE uitbesteed aan VWA. Ik pendelde daar 1,5 jaar tussen München (hoofdkantoor Disney Duitsland) en Venray (Kantoor VWA) en woonde door de week in München. Het laatste jaar bij VWA stond in teken van film maatschappij 20th Century Fox in Frankfurt. Daar heb ik de afdeling creditmanagement opgezet en verder uitgebreid als projectmanager. Naast het opzetten van de afdeling creditmanagement, hield ik me ook bezig met het begeleiden van een werkgroep die verantwoordelijk was voor het incasseren van 23 miljoen aan uitstaande facturen ouder dan twee jaar. Deze 23 miljoen is in een half jaar tijd terug gebracht tot 300000 euro.

01/05/2001 – 31/12/2003 Detachering Nederland / Europay
1,5 jaar bij Detachering Nederland gewerkt als interim senior creditmanager op de debiteuren afdeling bij onder andere Getronics en NVS verzekeringen. Na een ¾ jaar gewerkt te hebben in de detachering, werd mij gevraagd om een incassobureau op te zetten. Dit werd Europay. Als manager van dit Incassobureau verantwoordelijk voor het uitdragen en sturen van de dagelijkse taken. Daarnaast ging ik samen met sales nieuwe klanten werven. Een uitdaging in het buitenland deed mij besluiten om bij DN/Europay te vertrekken.

01/01/2000 – 30/04/2001 Graydon Nederland BV
Werkzaam als Interim Creditcontroller op de debiteuren afdeling bij onder andere Triple P in Vianen en Electrolux in Alphen aan den Rijn. Vanaf mei 2000 manager/team leider van “Debiteuren administratie (DAK)”. Deze afdeling verder ontwikkeld tot een volwaardige debiteuren administratie afdeling. De manager detachering van Graydon was voor zichzelf begonnen en hij vroeg mij om mee te gaan naar zijn nieuwe bedrijf Detachering Nederland. Dat was de reden dat ik bij Graydon gestopt ben.

01/09/1998 – 31/12/1999 Interadvies onderdeel ING
Werkzaam als credit controller op de afdeling debiteuren beheer van Interadvies en verantwoordelijk voor particuliere leningen. De labels, Nationale Nederlanden, Vola en RVS waren mijn verantwoordelijkheid.

01/09/1997 – 30/12/1998 Deurwaarders Kantoor Jorritsma cs
Werkzaam als algemeen administratief werker. Verantwoordelijk voor het voorbereiden van exploten, debiteurenbeheer en andere administratieve zaken.


Opleiding interimmanager

Hogeschool Holland Diemen (1993 – 1997)
Management Economie en Recht Diploma gehaald
Zes maanden stage bij Deurwaarderskantoor Luhrs in Den Haag

OBS de Rietlanden (1987 – 1993)
Nederlands, Duits, Engels, Wiskunde, Economie, Handelswetenschappen.


Certificaten

Certified credit manager CCM (opleiding VVCM)
NIBE A
BKR
BHV


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Doorzetter, Leider, Sociaal, Analytisch, Communicatief vaardig, Slagvaardig, Onderhandelaar.

Talenkennis interimmanager

Duits, Mondeling uitstekend, schriftelijk goed
Engels, mondeling goed, schriftelijk goed


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: