Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Hoofd Administratie

Hoofd Administratie

Werkervaring interimmanager

Hoofd Financiële Administratie bij Mmore International B.V. te Naarden
(Groothandel / Importeur / Fabrikant van onbespeelde CD’s en DVD’s) febr.2003 / febr.2005

Hier was ik eindverantwoordelijk voor de financiële administratie van 5 BV’s (4 buitenlandse werkmaatschappijen die in NL beheerd werden), leiding gevend aan drie directe medewerkers (oorspronkelijk 7). Bijzonderheden: -procesverbeteringen en beter gebruik van automatisering doorgevoerd
-het financiële team ingekrompen van 7 naar 3 man
-achterstanden weggewerkt en accountantsverklaringen gekregen vanaf het jaar 2000.
-registratie van auteursrechten in 4 Europese landen verbeterd

Vertrokken a.g.v. afloop project

Hoofd Administratie a.i. via IP-X te A’dam bij Park Management & Services te Schiphol
(Facilitair Beheer Bedrijfsterreinen) juni 2002 / januari 2003

Na overname door Koninklijke Wessels Stevin vertrok de vorige hoofd administratie. KWS wilde eerst de veranderingen doorvoeren alvorens een vervanger te zoeken. Naast de normale administratieve activiteiten gezorgd voor aanpassingen van de administratie en automatisering in overeenstemming met de wijzigingen in de organisatie. Bijzonderheden: -implementatie Exact Globe 2000
-aanmaningensysteem verbeterd
-tijdsregistratie, projectadministratie en inkoopsysteem ingevoerd
-rapportagesysteem verbeterd

Vertrokken a.g.v. afloop van het project

Financial Consultant bij QuayOne BV te Zaltbommel (overgenomen door Landis)
(Dealer van Oracle software) juli ‘01 / mei 2002

Begeleiden van Oracle implementatie projecten met name met betrekking tot de financiele administratie en de interne organisatie. Beschrijving en analyse van de interne organisatie bij klanten, vertalen naar Oracle processen, geven van presentaties aan managers en directies en trainingen aan managers en gebruikers.

Vertrokken na faillissement van Landis


EMEA lead intercompany accounting bij Cisco Systems International BV te Amsterdam
(Fabrikant van internet hardware) april ’98 / juni ’01

Begonnen om hier de grootboekadministratie te leiden, maar binnen één jaar vnl. bezighoudend met automatiseringsprojecten (Oracle), opererend als functioneel leider in EMEA van de financiële wereld binnen Cisco, i.s.m. de financiële controllers en directie in Amerika, IT-developpers in Amerika en Europa en met finance managers in Europa. Bijzonderheden: -voertaal Engels
-diverse managementcursussen gevolgd

Vertrokken a.g.v. financiële reorganisatie en stopzetten van nieuwe projecten


Manager finance and admin. bij Axess Communication Benelux BV te Sassenheim. (importeur van randapparatuur voor mobiele telefonie en batterijen voor prof. gebruik) okt. ’97 / mrt. ‘98
Werkzaamheden:
Als sparring partner van de directeur, eindverantwoordelijke voor de financiële administratie, leiding gevend aan 3 directe medewerkers. Tevens verantwoordelijk voor salarisadministratie, verzekeringsportefeuille en het beheer van het wagenpark. Bijzonderheden: -reorganisatie van de voorraadadministratie

Op zoek gegaan naar nieuwe baan i.v.m. benoeming assistente tot interim directielid


Administrateur bij MOS BV te Amsterdam
(Groot sportpark in het Amsterdamse Bos) mrt. ’96 / sept. ‘97

Na een afkoop door ABN-AMRO en de gemeente Amsterdam is d.m.v. een investering van € 22 mln een groot sportpark neergezet in het Amsterdamse Bos. Hier kreeg ik de eindeverantwoordelijkheid voor de financiële administratie en de salarisadministratie, leiding gevend aan een medewerker.

Op zoek gegaan naar nieuwe baan omdat het werk inhoudelijk niet zo uitdagend was als de werkomgeving.


Clerk financial accounting bij Canon Benelux NV te Hoofddorp
(importeur kantoormachines en foto & video apparatuur) aug. ’90 / febr. ‘96

Maandelijks opstellen van de rapportage’s en bespreken met manager, aansluiten grootboek met subadministraties, opzetten van procedures en interne controle’s, aangiftes loonbelasting, btw en invoerrechten, intrastat, ad-hoc rapportages, budgetering, accountantscontroles begeleiden, consolidatie-rapportages. Bijzonderheden: grootboek coordinator bij diverse projecten (benelux integratie, uitbesteding van het magazijn, selectie nieuw computersysteem)

Vertrokken i.v.m. uitnodiging voor nieuwe baan


administratief medewerker bij Greenib Car BV te Hoofddorp
(importeur Hyundai automobielen) juni ’87 / juli ‘90

Mijn leerschool van de financiële administratie, begonnen met debiteurenbeheer, vervolgens crediteurenadministratie gaan doen en tenslotte grootboekadministratie en financiële rapportage.
Bijzonderheden: - assisteren bij het systeembeheer
- gedurende ± 3 maanden de verkoop binnendienst beheerd.

Vertrokken i.v.m. uitnodiging voor nieuwe baan


Opleiding interimmanager

opleiding:
HAVO diploma in 1983, te Hoofddorp
VWO diploma in 1985, te Hoofddorp
PD diploma in 1987, Praehep
MBA diploma in 1989, Praehep
SPD diploma in 1994, Praehep / LOI
(dit is SPD nieuwe stijl, vergelijkbaar met SPD I+II oude stijl tezamen)

Vakgerichte cursussen:
Presentation Skills - presentatie vaardigheden
Project management - project management
Time management - tijd management
Negotiation Skills - onderhandelings vaardigheden


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Management vaardigheden; people management; verander management; snel oppakken van de interne organisatie en het automatiseringssysteem

Talenkennis interimmanager

Nederlands - zeer goed
Engels - uitstekend
Duits - uitstekend

Overig

veel ervaring op pan-europees niveau, waaronder locale regelgeving in Europa, in het bijzonder met BTW, LB, invoerrechten en auteursrechten

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: