Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

(team)coach/interim-management/procesbegeleider

(team)coach/interim-management/procesbegeleider

Werkervaring interimmanager

Jaar 2005:
- positioneren van de HRM afdeling na een fusie
- coachen en inhoudelijk begeleiden van de senior P. en O. adviseur
- procesbegeleiding van overdracht aandelen binnen familiebedrijf
- verbetering werkprocessen en Teamontwikkeling binnen MKB

jaar 2004:
- conflicthantering MKB
- managementadviseur/coach binnen het MKB
- medewerkerstevredenheidsonderzoek binnen profitorganisatie (zakelijke dienstverlening, 8 vestigingen)

jaar 2003/2004:
- procesbegeleider en inhoudelijk adviseur FUWA-traject
- workshop POP (leidingevenden en medewerkers)
- begeleide intervisie management/lijn
- MD-dagen/trainingen gericht op organisatieontwikkeling

juni - oktober 2003: teamcoach en conflicthantering van de afdeling bestuurlijk/juridische zaken

februari- tot heden: projectleider MD-traject

Januari 2003 - tot heden: beleidsontwikkeling en implementatie diverse gemeenten

April 2002 – oktober 2002: Personeel en organisatie adviseur a.i. (gemeente)
- herpositioneren van de functie binnen de sectoren
- het begeleiden van ontslagprocedures na langdurig verzuim
- reintegratietraject en herplaatsing in eigen en/of aangepaste functie
- het begeleiden van een p. en o. medewerker, zowel vakinhoudelijk als op houdingsaspecten
- het invullen van moeilijk vervulbare vacatures

Januari 2002 – januari 2003: hoofd Personeel en Organisatie
- adviseur van bestuur en management op het gebied van personeel en organisatiebeleid
- adviserend lid van het managementteam
- het ondersteunen van het management en het bestuur bij de ontwikkeling van het personeel en organisatiebeleid
- het beschrijven en waarderen van functies (organieke functiewaardering)

November 2000 – tot 1 januari 2002: hoofd Personeel en Organisatie van de gezamelijke stafafdeling van twee gemeenten
- adviseur van bestuur en management op het gebied van personeel- en organisatiebeleid
- adviserend lid van het managementteam
- conflictbemiddeling tussen OR/GO en bestuur, hetgeen geresulteerd heeft in een doorstart van beide overlegvormen. (drie jaar non-actief door conflict)
- geef leiding aan, ben eindverantwoordelijk en coördineer de werkzaamheden op beide locaties
- het ontwikkelen en implementeren van de nota strategisch personeelsbeleid
- het ontwikkelen en implementeren van ziekteverzuimbeleid
- het begeleiden van reintegratietrajecten
- het coördineren van generieke opleidingen
- het redigeren van het sociaal statuut
- het beschrijven en waarderen van functies (organieke functiewaardering);

December 1997 tot november 2000: personeelsfunctionaris/beleidsmedewerker P. en O.
- het inrichten en ontwikkelen van de personele functie binnen de nieuwe organisatie
- het signaleren en adviseren rondom knelpunten tijdens het veranderingsproces op organisatorisch
en intermenselijk niveau
- het ondersteunen van het management en het bestuur bij de ontwikkeling van het P. en O-beleid
- het implementeren van de organieke functiewaardering binnen de nieuwe organisatie
- het herstellen en bewaken van de harmonie ( organisatiebreed) binnen het beloningsbeleid
- het redigeren van de bezoldigingsverordening
- het redigeren en implementeren van flexibele beloning
- het ontwikkelen en implementeren van het ARBO-beleid ( RIE)
- uitvoering geven aan het personeelsbeleid
- het organiseren van de verkiezingen van de eerste Ondernemingsraad.


December 1998 – mei 1999: Personeelsfunctionaris a.i. gemeente Didam
Het bemensen van de stafafdeling in verband met langdurige ziekte van de personeelsfunctionaris en de (bevroren) vacature van hoofd P. en O.

Maart 1997 – november 1997: personeelsfunctionaris a.i. gemeente Wehl
Het inrichten en positioneren van de personele functie i.v.m. reorganisatie

Januari 1992 tot december 1997: medewerkster stafafdeling Personeel en Organisatie gemeente Eibergen.




Overige opdrachten:


Thema bijeenkomst “Hoe werkt een gemeente?”
 Opdrachtgever: Segment Opleiding en Ontwikkeling te Leusden

Projectleider ambtelijke projectgroep Dualisme: gemeente
Procesbegeleider bij de implementatie van de Wet dualisering gemeentebestuur.

Sollicitatietraining: Particulieren
 Oriëntatie op de arbeidsmarkt
 Het ondersteunen bij de sollicitatie van brief tot gesprek
 Het ondersteunen bij de arbeidsvoorwaardenonderhandeling
 Nazorg bij ontslag en start nieuwe functie

Werkconferentie “ interactieve beleidsontwikkeling”:
 De Matrix van Peter Camp.
 Op een doeltreffende en interactieve wijze de organisatie/sector/afdeling in al haar facetten in beeld brengen.
 Het initiëren van een verdere professionalisering van het betreffende organisatie onderdeel.
 Aan het eind van de dag ligt er een plan van aanpak voor de korte en (middel)lange termijn.




Opleiding interimmanager

Master of Arts in management & innovation 2003-2004
VDO opleiding en adviescentrum

VO Organisatie en Management 2001-2002
voor de non-profit sector (Post-HBO)
Hogeschool Arnhem-Nijmegen

Managementleergang Middenkader* 2000

Managementtraining gemeente Wehl 1998
Hogere Opleid. Personeelsfunctionaris* 1998
Personeelsfunctionaris* 1996-1997
Beaufort voor PZ-functionarissen 1997
Beaufort ziekte en verlofadministratie 1997
GEMAL/PRIGEM Basis 1994
Rechtspositie lokale overheden* 1994
Basis salarisadm.lokale overheden 1993

Open universiteit:
Informatiesystemen 1 1990
Introductiecursus informatica 1989
Opleiding B-verpleegkundige 1975-1978



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

- sterke communicatieve vaardigheden;
- het motiveren en (ver)binden van mensen op alle niveaus in de organisatie;
- conflictbemiddeling;
- buiten de kaders denken;
- het vertalen van strategische doelen naar operationele doelen;
- het vergroten van het lerend vermogen van het team en individu;

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: