Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim management / procesbegeleider/ coach

Interim management / procesbegeleider/ coach

Werkervaring interimmanager

April 2009 – oktober 2009
Beekman & Partners ( voorheen Beekman incasso)
Interim manager/adviseur en coach
Organisatiebegeleiding en coaching van medewerkers van dit bureau.
Dit bureau zit in een transitieproces van incasso bureau naar full Creditmanagement.
Speciale aandacht binnen deze opdracht.
Coachen van nieuwe eigenaar op het gebied van leiderschap en management
Beschrijven van gebruikte procedures en SLA’s met opdrachtgevers
Herverdeling van taken en verantwoordelijkheden
Coachen van medewerkers op inzicht in kwaliteiten en persoonlijke functierollen
Vergroten van klantgericht handelen
Resultaten
Inzicht in beschreven werkprocessen
Herverdeling van taken, vorming van clusters die taakverantwoordelijk zijn
Meer medewerkers betrokkenheid
Inzicht in managementstijl van de nieuwe eigenaar
Meer extern gericht en klantvriendelijker handelen
Heldere positionering van de vertrekkende eigenaar in relatie met de ontwikkelingen

Mei 2009
Achmea, corporate recruitment
Trainer/adviseur
Ontwikkelen en uitvoeren teamdag, teamontwikkeling afdeling recruitment.
Speciale aandacht binnen deze opdracht
Op maatgemaakt programma aanbieden, rekening houdend met de groep van hoogopgeleide professionals
Aandacht voor persoonlijke kwaliteiten in relatie met teamrollen
Onderlinge samenwerking vergroten
Resultaten
Open onderlinge communicatie op het gebied van zingeving, kwaliteiten en onderlinge verwachtingen
Inzicht in medewerkers t.b.v. management

November 2008 – april 2009
ROC van Amsterdam
Projectmanager organisatieontwikkeling
Implementeren van het concept ‘Servicebureau’
Een afdeling die als intermediair opereert tussen het ROC (mbo onderwijs) en de regionale bedrijven.
Speciale aandacht binnen deze opdracht.
Projectsturing. Planning van dit implementatietraject
Verzorgen van de noodzakelijke trainingen van de ‘nieuwe’ relatiebeheerders
Promotie binnen de interne organisatie, denk hierbij aan opleidingsmanagers
Adviseren van directie betreffende besluitvoering
Ontwikkelen van het werken volgens de account methodiek
Positionering naar de regionale bedrijven.
Resultaten
Werkend professioneel servicebureau. Zal zich nog verder moeten positioneren
Beschreven methodiek en functieprofielen
Inzicht in uren en inzet van medewerkers op het gebied van BPV/stage begeleiding
Duidelijk commitment vanuit directie en interne organisatie
November 2007 – juni 2008
Roc Flevoland
Interim projectmanager, coach
Naast ondersteunend leidinggeven aan de teams, verder uitwerken van ureninzet, roosters, onderverdelen van teamverantwoordelijkheden. Ook actief geweest in het begeleiden/coachen van de nieuwe manager. Onderwerpen in deze coaching waren o.a. leiderschap en management, invulling geven aan operationeel management. Structureren van overleg en het uitwerken op persoonlijk niveau van medewerkers en hun kwaliteiten.
Tevens actief geweest als lid projectgroep herinrichting administratieve processen, back- en front-Office van studenten administraties. Projectleider locatie Lelystad herinrichting administratieve processen. Registratie en inrichten van cursistendossiers. En uitvoering geven aan de vanuit de inspectie audits aangegeven verbeterpunten.
Start gemaakt met cultuurveranderingstraject. Inspiratie dagen betreffende het management. Maar ook het opzetten van meerdere workshopdagen t.b.v. het gehele personeel. Vanuit mijn rol, collega’s managers gecoacht en op verschillende onderwijsonderdelen advieswerk geleverd aan de regiodirecteur.
Speciale aandacht binnen deze opdracht
Positie nieuwe manager
Inrichting professionele studentenadministraties
Het verkrijgen van de benodigde administratieve informatie vanuit de interne organisatie
Cultuurverandering
ROC brede inbreng projectgroep uitvoering aanbevelingen inspectierapport
Resultaten
Beschreven procedures inschrijving en registratie studenten
Goede positionering nieuwe manager. Inzicht in zingeving, drijfveren en kwaliteiten
Eerste aanzet tot een positieve cultuurverandering
Inrichting en uitvoeren van meerdere workshopdagen voor het gehele personeel

December 2006 – november 2007
ROC Flevoland
Interim manager/coach
Operationeel managen van de teams Economie & Handel. Deze teams hadden in de voorgaande jaren meerdere managers gehad. Het waren in zichzelf gerichte medewerkers, over het geheel kun je stellen dat dit team alle kenmerken had van een ‘verwaarloosd team’. Er heerste veel wantrouwen naar het management en de andere organisatieonderdelen. Door de jaren heen had men eigen structuren en onderlinge samenwerking ontwikkeld.
Er was geen zicht op ureninzet, lessentabellen, roosters, inzet van BPV/stages, omgang met cursisten, gebrek aan verbinding met de organisatiedoelen.
Specifieke aandacht binnen deze opdracht
Ureninzet van de medewerkers
Financiën
Roosterplanning
Persoonlijke verantwoordelijkheid
Team verantwoordelijkheid
Inrichten van het onderwijs in relatie met het nieuwe Competentie Gericht Leren
Rust brengen binnen de teams
Resultaten
Structuur in lessentabellen, roosters en ureninzet
Aantallen FTE in verhouding met inkomsten
Periodieke overleggen met regionale bedrijfsleven
BPV/Stage werkboeken. Beschreven BPV/Stage organisatie
Omschrijving nieuwe rol docenten
Medewerkers werken met wat meer vertrouwen en plezier
Geïmplementeerde toetsinstrumenten in het kader van het nieuwe CGL onderwijs
Start zelfstandig taakgericht team


Opleiding interimmanager

Onderstaand enkele opleidingen, trainingen en workshops die ik heb gevolgd.

Brain training & Mindmapping,Brainstudio 2009
Post HBO Opleiding Life-coaching voor professionals. Atma instituut 2008
Certified Authentic Personal Branding coach Personal Branding Academy 2008
Voice Dialogue,verschillende coaching- en trainingsmethodieken. NLP Tiouw instituut 2008
Projectmanagement, verschillende leiderschap-en managementtrainingen. Agnim 2007
Managen van veranderingstrajecten
Timemanagement
Eigen coachingstrajecten, o.a. bij Papageno
Werken met zelfsturende teams
HBO Inrichtingswerk HBO Twente 1984
HBO maatschappelijkwerk HBO Twente 1985


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Sinds 2000 actief als zelfstandig ondernemer op het gebied van Persoonlijke- en Organisatieontwikkeling. Dit binnen de Profit en Not for Profit. Daarnaast ruim 10 jaar ervaring in leidinggevende functies binnen het MBO onderwijs.
De focus van mijn werken ligt op het gang brengen van een positieve beweging bij mensen en organisaties. Dit leidt tot groei en ontwikkeling met als resultaat dat mensen met meer vertrouwen werken en leven en de organisatie beter rendeert.
Geeft mensen de ruimte om eigen verantwoordelijkheid te nemen binnen vastgestelde kaders, de talenten te ontwikkelen en de noodzakelijke veranderingen vorm te geven.
Bereikt de gewenste resultaten door naar het hele systeem te kijken, zowel strategie, structuur en cultuur. Is in staat om de brug te slaan tussen strategisch- en operationeel niveau.
Kwaliteiten: o.a. resultaatgericht,organisatie sensitiviteit, pro-actief, enthousiasmerend, daadkrachtig en mensgericht
Waarden zijn o.a. passie, vertrouwen en inspiratie


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels en Duits

Overig

2005 – 2007
Dienst Justitiële inrichtingen midden Nederland
Adviseur/coach
Justitiële inrichting in Lelystad en Almere willen ‘fuseren’ vooral op het personele vlak heeft dit veel consequenties.
De HRM manager constateerde veel problemen betreffende het revitaliseren van het personeel. Verder waren er vragen vanuit verschillende Unitmanagers betreffende eigen functioneren.
E.e.a aangestuurd door de regio directeur.
Speciale aandacht binnen deze opdracht
 Positionering van justitie in de regio
 Samenwerking met regionale partners. Denk hierbij aan het ontwikkelen van opleidingen voor jongeren vanuit justitie bij de verschillende MBO instellingen.
 Herplaatsen van boventallig personeel
 Eigen functioneren van unitmanager
Resultaten
 Extern netwerk vanuit justitie Lelystad binnen de regio
 Samenwerking tussen Rentray ( jongeren) en ROC Flevoland
 Hernieuwde positionering van unit manager
 Periodiek sparren met de regiodirecteur

Mei 2005 – jan 2006
Centraal Beheer Life & Pensions
Adviseur/coach
Inrichten van een nieuwe afdeling, Shared Service Centre, wat alle benodigde administratieve processen gaat uitvoeren. Deze centrale afdeling is een samenvoeging van meerdere decentrale afdelingen op verschillende locaties. Apeldoorn, Leusden en Leeuwarden.
Deze ontwikkeling heeft voor het management veel impact. I.p.v. het integraal managen van afdelingen wordt er een andere manier van managen verwacht.
Speciale aandacht binnen deze opdracht
 Adviseren van de interne projectleiders
 26 managers coachen
 Zoeken naar verbindende waarden
Resultaten
 Nieuwe structuur van managen. Lego principe
 Drie waarden die leidend zijn geworden voor het gehele proces. Vertrouwen, vernieuwen en verbinden.
 Managers hebben zicht gekregen op onderlinge aanvullende competenties

2003 – 2004
Gemeente Huizen
Projectleider/coach in deze periode heb ik meerdere nieuwe projecten opgestart, groepen van 12 cliënten werden in 6 mnd tijd begeleidt naar nieuw werk, gebruikmakend van groepsbijeenkomsten en individuele coaching. Dit betrof fase 4 (nu fase b) cliënten.

1999 – 2000
ROC Dudok College (MBO onderwijs)
Projectmanager
In de regio Gooi en Vechtstreek verschillende (re)integratieprojecten ontwikkelt om de in die tijd fase 4 doelgroepen opnieuw te laten integreren op de arbeidsmarkt. Dit project werd uitgevoerd voor de 11 gemeentes binnen de regio. Tevens was er behoefte aan een nieuwe invulling aan het traject van inburgering/anderstaligen.
Speciale aandacht binnen deze opdracht
 Regionale samenwerking gemeentes
 Invulling trajecten anderstaligen, stage en Nederlands op de werkvloer
 Aansluiting arbeidsmarkt en regionale bedrijven
Resultaten
 Projecten anderstaligen. Educatie plus project. Naast Nederlands op de werkvloer werd er voor iedereen een passende stageplaats gezocht. Dit in een weekritme van dagdelen stage en dagdelen Nederlands en sociale vaardigheden. Verder was er periodiek overleg betreffende de praktijk.
 Project deelnemers vinden een plaats op de arbeidsmarkt.

1999 – 2000
ROC Dudok College
Project leider/ accountmanager
Mede invulling geven aan het opzetten van een commerciële afdeling binnen het ROC Dudok College. Contractonderwijs aanbieden binnen de regio. Tevens was ik actief als accountmanager met een omzet van meer dan 1 miljoen gulden.
Speciale aandacht binnen deze opdracht
 Regionale positionering
 Interne aandacht voor de andere opleidingsafdelingen.
Resultaat
 Commerciële BV

1997 – 1999
ROC Dudok College
Directeur
Integraal verantwoordelijk voor alle MBO opleidingen, 3600 studenten, 250 FTE, in de regio Gooi en Vechtstreek.
In deze fase was een extra aandachtspunt de verhuizing naar een centraal gelegen nieuwbouw. Dit had als effect dat alle dislocaties werden opgeheven. Onderlinge samenwerking op afdelingsniveau, inroosteren van het nieuwe gebouw. Hoe bewaar je je ‘eigen cultuur’ in een nieuw gebouw, waren enkele onderwerpen die gemanaged moesten worden. Binnen het directieteam was naast deze integrale verantwoordelijkheid een speciaal aandachtsgebied voor elke directeur. Voor mij was dit de externe positionering op alle gebieden.
Speciale aandacht voor
 Regionale positionering
 Meer werken vanuit ondernemerschap
 Interne stageorganisatie
Resultaat
 Heldere positionering van het ROC binnen de regio
 Meerdere regionale samenwerkingsverbanden met bedrijven en instellingen

1998 – 1999
ROC Dudok College
Manager, ict en onderwijs
In deze periode zijn er meerdere projecten geweest die zich richten op het ICT binnen onderwijs.
Deze projecten waren initiatieven vanuit het Ministerie van OC&W.
Lokale initiatief was het opzetten van een regionaal intranet tussen onderwijs en bedrijfsleven.
Genaamd Ducomm t.b.v. cursisten, docenten en regionale stagebedrijven.
Dit lokale project is opgezet in samenwerking met meerdere bedrijven, ISDC, SUN, ORACLE en KPN.
Naast het bouwen van een intranet was er onderdeel waarbij studenten technische ondersteuning verzorgden voor die bedrijven die mee wilde doen in dit intranet.
Speciale aandacht binnen deze opdracht
 Commitment van de grote ICT bedrijven
 Uitwerking return of investment
 Regionale promotie
 Interne afstemming opleiding ICT
 Projectplanning
Resultaat
 Werkend intranet Ducomm

1994 – 1996
ROC Dudokcollege
Voorzitter
In deze periode was ik vanuit het Dudok College ook actief als voorzitter van een landelijke projectgroep ICT binnen MBO onderwijs. Dit initiatief werd o.a. gefinancierd door het ministerie van Onderwijs, Cinop en BVE raad. Doel was om te komen tot kennisdeling tussen de 42 ROC’s en tevens te onderzoeken of er gedeelde aanschaf van ICT materialen en software mogelijk zou zijn.

1990 – 1997
MBO Onderwijs Regio Gooi en Vechtstreek
(Project) manager
In deze periode is er een centraal werkend stagebureau opgezet. Dit bureau leverde zijn diensten t.b.v. van alle MBO opleidingen. Verzorgt per jaar voor 2500 studenten stageplaatsen. Geeft voorlichting aan de studenten die op stage gaan. Is het centrale aanspreekpunt voor alle externe partijen. Daarnaast is er een technisch en administratief praktijkcentrum opgericht wat zich bezig hield met het aanbieden van praktijkopdrachten voor die jongere die nog niet over voldoende competenties beschikte voordat hij/zij op stage zou gaan. De opdrachten werden vanuit het reguliere bedrijfsleven gehaald.
Tevens viel het opzetten van internationalisering onder mijn verantwoordelijkheid.
Speciale aandacht voor
 Samenwerking bedrijfsleven
 Interne stageorganisatie implementeren
 Inrichten professioneel stagebureau vanuit de filosofie ‘one stop shopping’
 Voor alle groepen studenten verzorgen van kwalitatief voldoende stageplaatsen
 Stagewerkboeken, contracten
 Rol van de docenten binnen de stages
 Participeren in regionale netwerken
Resultaten
 Professioneel stagebureau, 8 medewerkers, accountmanagers en administratieve ondersteuning
 Interne en externe stageorganisatie ingebed
 Centralisatie van stage uren
 Heldere rolverdeling tussen stagedocenten en stage accountmanagers
 Internationale samenwerking met o.a. Engeland, Denemarken, Duitsland en Frankrijk
 Technisch praktijkcentra


1986 – 1990
BJ Vakinternaat de Kuil
Groepsleider
Werken met groepen jongeren van 13 tot 18 jaar in een residentiële setting.
Jongeren konden een X aantal technische beroepen leren op het terrein. Daarnaast waren er internationale projecten waarbij er met 12 jongeren gewerkt werd in het buitenland. Zelf was ik lid van de begeleidingsgroep die met 12 jongeren twee maanden gewerkt heeft in Guatemala City. Er werd gewerkt in een jeugdinternaat t.b.v. zwerfkinderen in de stad.

1983 – 1986
BJ internaat te Nunspeet
Groepsleider
De jongeren in dit tehuis waren gemengde groepen. Jongens en meisjes in één groep.

1980 – 1983
Z.I.B. internaat De Dreef
Groepsleider
In dit tehuis voor zwaar getraumatiseerde jongeren tussen de 15 en 19 jaar was een methodiek ontwikkelt om via activiteiten de jongeren genoeg discipline en mentale weerbaarheid mee te geven zodat zij langzaam konden wennen aan het leven na hun verblijf.
Projecten waren o.a. bollen pellen in Noord Holland, vissen op de Noordzee, het maken van eigen zeilboten etc.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: