Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager

Manager

Werkervaring interimmanager

Laatste interim-opdracht:
Departmentmanager Callcenter en servicediensten Issuing a.i.- Interpay NL (8/’04 – 4/’05)

Huidige rol en verantwoordelijkheden:
· lid managementteam Business Unit ‘Customer Services’
· voorbereiding van de BU-reorganisatie in Front- en Back Office
· directe aansturing 12 FTE, indirect 120 FTE Department Issuing
· coaching en directe aansturing teammanagers en proceseigenaren
· realisatie departmentreorganisatie in Front- en Back Office
· budgetverantwoordelijk 18 mio
· deelname strategische organisatie brede projecten.

Teammanager AA (ABN Amro) a.i. – Interpay Nederland (5/’05 – 7/’04)
Operationele aansturing - 32 FTE - people management - teambuilding - integratie teams - optimaliseren afdelingsprocessen - voorbereiding afdelingsreorganisatie.

Teammanager RIO (Rabo/ING/Overige) a.i. – Interpay Nederland (11/’03 – 5/’04)
Operationele aansturing - 35 FTE - people management - teambuilding - integratie teams - optimaliseren afdelingsprocessen - optimalisatie outscouringsactiviteiten - deelname verbeterprojecten afdelingsoverschrijdend.

Project: analyse en implementatie groeistrategie taxatiebureau (3/’03 – 10/’03)
Marktanalyse - opstellen groeistrategie - implementatie. Structureren werkprocessen - werven personeel - opzetten personeelsbeleid - nieuwe kantoorruimte - verhuizing - implementeren ICT - uitvoeren administratieve werkzaamheden - voeren financiële administratie

Manager Aansluitingen a.i. – Hydron Flevoland (11/’02 – 02/’03)
Implementeren van de reorganisatieplannen (nieuwe organisatiestructuur, functies en verantwoordelijkheden) in de afdeling Aansluitingen van de sector Watervoorziening - 8 medewerkers - het opstellen en optimaliseren van de procesbeschrijvingen van de werkzaamheden, binnen de afdeling en afdelingsoverschrijdend - het opstellen van een afdelingsplan voor 2003 - het ontwikkelen van een team middels teambuilding en coaching - het opstellen en opstarten van persoonlijke ontwikkelingsplannen met alle individuele medewerkers - het zorgdragen voor aansturing van de dagelijkse operatie van de afdeling Aansluitingen - deelname in diverse interne verbeterprojecten - het representeren van Hydron Flevoland bij (relevante) externe partijen.

Manager Klantenservice a.i. – Hydron Flevoland (10/’01 - 10/’02)
Reorganiseren van de afdeling Klantenservice, 14 medewerkers - ontwikkelen visie klantbenadering - introduceren afdelingsplan voor 2002 - implementeren resultaatgericht leidinggeven - structureren en optimaliseren werkprocessen - realiseren van diverse verbeterprojecten - gedeeltelijke uitbesteding van diensten - professionele ontwikkeling medewerkers - ontwikkelen managementpotentieel voor interne doorgroei.

Manager P&O a.i. – Bloedbank Leiden-Haaglanden (02/’01- 08/’01)
Verantwoordelijk voor de afdeling Personeelszaken, 6 medewerkers - Lid van het Management Team - als manager verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing, ontwikkeling en opleiding van de medewerkers van de afdeling - advisering op beleids- en operationeel niveau in de organisatie - structurering en professionalisering van de afdeling - verantwoordelijk voor de versterking van de personele bezetting van de afdeling - afwikkeling juridische cases.

Manager Operations – Organisatie adviesbureau Customer Loyalty, Hoofddorp (04/’99 - 12/’00)
Eindverantwoordelijk voor de interne organisatie. Lid Management Team.
Ontwikkelen visie interne organisatie - ontwikkelen financieel beleid - opbouw AO structuur - ontwikkelen HRM beleid - ontwikkelen ICT beleid - opbouw en professionalisering office & secretariaat - afhandeling contractuele en juridische aspecten - aansturen en coachen medewerkers binnendienst - intern projectleider ontwikkeling MD-traject - intern projectleider ‘Kennis Management’ en ‘Intranet’.


Opleiding interimmanager

Business Strategy (1e jaar thema-MBA), Academie voor Management (gelieerd aan de Univ. van Groningen en Cambridge) (2004)
Kaderopleiding, verkort Master of Business Administration, Financiële Academie (1998)
SVM opleiding tot Makelaar o.g., zelfstandig (1998)
Bachelor Degree Business Administration, Hoge School voor Economische Studies Rotterdam (1992)

Professioneel Coachen, Van den Broek & Partners (2002)
Kernkwaliteiten, Daniël Ofman (2000)
Personal Management, KPMG (1998)
Neuro Linguïstisch Programmeren, Pieterman & Partners (1997)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Profiel
Generalist - mensgericht - kritische luisteraar - besluitvaardig - nauwkeurig - open - cijfermatig onderlegd - resultaat gericht - communicatief & sociaal vaardig - operationeel / tactisch - gestructureerd t.a.v. werkprocessen - “spin in het web” - behoud van helikopterview


Talenkennis interimmanager

Taalvaardigheid
Nederlands - moedertaal
Engels - goed
Duits - matig


Overig

Nevenactiviteiten
Voorzitter Junior Kamer Rotterdam Haven (2003)
Voorzitter Stichting Limits to Earth (2003-2004)
Secretaris Junior Kamer Nederland (2002)
Penningmeester / ledenadministratie Triumph Club Holland (1999-2001)

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: