Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

project- en interimmanagement zorg

project- en interimmanagement zorg

Werkervaring interimmanager

Als interimmanager heb ik de volgende opdrachten vervuld:

Jan.2009 tot heden St. De Driestroom Elst

Projectleider

Situatie:

De Driestroom is een jonge, dynamische organisatie die ontstaan is in 1996. Op ruim 90 locaties biedt De Driestroom zorg en ondersteuning aan volwassenen met een verstandelijke beperking en kinderen met een ontwikkelingsachterstand. Het gaat hierbij om ondersteuning bij wonen, werken, dag- en vrijetijdsbesteding en specialistische hulp door therapeuten en gedragskundigen.
Binnen St. De Driestroom heb ik eind vorig jaar een onderzoek gedaan naar de mogelijkheden en draagvlak van de opzet van een centraal Flexbureau. Dit heeft geresulteerd in een rapport en plan van aanpak. Vanaf januari 2009 ben ik 3 dagen per week werkzaam bij De Driestroom om het interne Flexbureau daadwerkelijk op te zetten. Er wordt gewerkt vanuit een projectorganisatie met stuur- en werkgroepen waarbij ik de voorzittersrol inneem. 1 Oktober is de opening van het Flexbureau.

Aug. 2008 – Jan. 2009 Unique Almere

Vestigingsmanager A.I

Situatie:

Unique is een uitzendbureau met een landelijk netwerk van meer dan 90 vestigingen, die zich vooral bezighouden met de bemiddeling van kantoorpersoneel. Voor een aantal specifieke branches en functies zijn verschillende labels actief met gespecialiseerde diensten, intercedenten en uitzendmedewerkers. Vanwege het ontbreken van een vestigingsmanager op de vestigingen Maarssenbroek en Vianen heb ik tijdelijk de rol van vestigingsmanager op deze vestigingen vervuld. Mijn taken bestonden uit het leiding geven aan de medewerkers op de vestiging, werkoverleggen voorzitten en sturen op resultaten.

Mei 2008 – juli 2008 Pantein Boxmeer

Consultant

Situatie:

Pantein V&V biedt verpleging en verzorging vanuit verschillende huizen in Noord Oost Brabant. Vanwege het samenvoegen van Pantein V&V, STBNO (thuiszorg) en Maasziekenhuis Pantein is men bezig uniforme werkwijzen te ontwikkelen op verschillende gebieden. De eerste periode heb ik mij bezig gehouden met het werving en selectiebeleid van de organisatie. Daarna heb ik het functioneren en de integratie van de drie interne Flexbureaus onderzocht. Eind juli heb ik een rapport overhandigd met hierin de uitkomsten van dit onderzoek, aanbevelingen voor professionalisering van deze afdelingen en de mogelijkheden tot samenvoeging.


Mrt. 2008 – juli 2008 St. Pleyade Arnhem

Consultant

Situatie:

Stichting Pleyade is een organisatie voor wonen, gezondheid en vrije tijd in Arnhem. Pleyade is er speciaal voor mensen van 55 jaar en ouder. Pleyade heeft zes locaties en biedt daarnaast zorg en diensten bij mensen thuis.
Binnen Pleyade is sinds september 2007 de projectgroep Flexbureau actief. Deze projectgroep is opgericht omdat er binnen Pleyade behoefte bestaat aan een centrale flexibele pool van medewerkers die ingezet kunnen worden bij roosterverstoringen, op alle locaties van Pleyade. Per 1 maart jl. is er een manager aangesteld om het Flexbureau op te zetten.
Vanwege het ontbreken van specifieke kennis van de aspecten om tot een dergelijk bureau te komen, ben ik tijdelijk voor 1 tot 2 dagen per week aangesteld om deze manager te adviseren. Allereerst hebben we een businessplan opgesteld. Vervolgens zijn we de stappen uit gaan werken om het Flexbureau vorm te geven. Op 1 juli 2008 is het Flexbureau geopend.


Jan. 2008 – Juni 2008 Zorggroep Rijnmond Rotterdam

Projectmanager

Situatie:
Zorggroep Rijnmond richt zich op ouderen die ondersteuning en zorg nodig hebben, zowel thuis als op de locaties. Ze bieden verzorging, verpleging en behandeling in alle vormen. Zorggroep Rijnmond telt acht zorginstellingen verspreid over Rotterdam en nabije omgeving. Door de dreigende tekorten op de arbeidsmarkt en de veranderende financiering van de zorg, is Zorggroep Rijnmond genoodzaakt om op een andere manier flexibiliteit in te zetten. De opdracht binnen zorggroep Rijnmond is dan ook het opzetten van een intern flexbureau.
De volgende stappen zijn doorlopen:

• Vooronderzoek: door middel van interviews met medewerkers uit de hele organisatie is een beeld gevormd van de huidige situatie op het gebied van flexibiliteit en roostering en de gewenste situatie.
• Naar aanleiding van voorgaande is een rapport opgesteld met de huidige en gewenste situatie en aanbevelingen voor het opzetten van het flexbureau.
• Voor het daadwerkelijk opzetten van het flexbureau zijn werkgroepen en een stuurgroep in het leven geroepen waarbij ik de rol van voorzitter op mij genomen heb.
• Het adviseren over en mede uitvoeren van de stappen tot de opzet van het flexbureau op het gebied van o.a. dienstverleningsafspraken, inrichting van het flexbureau, automatisering en communicatie.

In vast dienstverband heb ik onderstaande werkervaringen opgedaan:

Sept. 2003 – dec.2007 Siza Dorp Groep Arnhem

Manager Flexbureau

Situatie:

Siza Dorp Groep biedt zorg en dienstverlening aan mensen met een handicap. Vanuit meer dan 150 accommodaties in Gelderland werken 2700 medewerkers voor ruim 2400 cliënten. Het Flexbureau is het interne uitzendbureau van Siza Dorp Groep. Het bureau bestaat vanaf 2003 en telt nu 5 medewerkers op kantoor en 270 flexmedewerkers. Door het opzetten van dit interne bureau zijn de kosten met betrekking tot het inlenen van uitzendkrachten tot een minimum beperkt.

Werkzaamheden:

• Het zelfstandig opzetten van het Flexbureau tot een afdeling die zijn eigen opbrengsten genereert en daarmee zichzelf volledig bedruipt.
• Het leidinggeven aan de medewerkers van het Flexbureau met als doel het realiseren van professionele en klantvriendelijke ondersteuning. Voorgaande wordt gerealiseerd door het leveren van voldoende gekwalificeerd en gemotiveerd personeel.
• Het leidinggeven aan de flexmedewerkers en zorgen voor een goed sociaal beleid.
• Het signaleren van behoeftes in de organisatie en het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten.
• Het opstellen van jaarplannen en begrotingen en de budgetten bewaken.
• Participeren in projectgroepen, zoals het project kostenflexibilisering en het project arbeidsmarktcommunicatie.
• Opzetten van wervingscampagnes om flexmedewerkers te werven
• Deelname aan en voorzitten van diverse multidisciplinaire projectteams.
• Vraagbaakfunctie binnen de organisatie aangaande flexibilisering van arbeid.


1996 – 2003 Unique Barneveld/Veenendaal

Situatie:

Unique is een uitzendbureau wat hoofdzakelijk opereert in de zakelijke dienstverlening. Gedurende mijn 7-jarige dienstverband heb ik verschillende functies bekleed.

2001 – 2003 Vestigingsmanager

• Verantwoordelijk voor de realisatie van de vastgestelde omzet.
• Leiding geven aan de sales executive, intercedenten en de junior intercedent.
• Bezoeken van relaties en prospects teneinde omzetvergroting te realiseren

2000 – 2001 Sales Executive

• Bezoeken van prospects, op maat gesneden verkoopgesprekken voeren en presentaties geven.
• Verantwoordelijk voor het realiseren van omzet bij deze prospects
• Maken van accountplannen en offertes.

1996 – 2001 Intercedente

• Verantwoordelijk voor de vastgestelde commerciële doelstellingen op de binnendienst.
• Zorgen voor de juiste match tussen klant en sollicitant, evenals de afhandeling hiervan, zoals het onderhandelen over de tariefstelling en het verzorgen van after sales.
• Werven, interviewen, selecteren, motiveren en begeleiden van de uitzendkrachten.



Opleiding interimmanager

Opleiding 1988 – 1995 Atheneum Barneveld
Diploma behaald
1995 – 1996 Schoevers PR/Marketing Arnhem
Diploma behaald
1998 – 1999 Nima Sales-A Apeldoorn
Diploma behaald

Cursussen Ik heb de afgelopen 10 jaar uiteenlopende managementtrainingen en sales trainingen op HBO niveau gevolgd.



Overig

Ik heb de afgelopen jaren veel ervaring opgedaan in het flexibiliseren van de personeelsinzet binnen de gezondheidszorg.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: