Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Directie, Raad van Bestuur, programmamanagement

Directie, Raad van Bestuur, programmamanagement

Werkervaring interimmanager

WERKERVARINGEN

Gemeente Almere

Periode Februari 2005 – heden
Opdrachtgever Gemeente Almere
Functie Verandermanager en mediation
Budget 14 mio
Leiding gevend aan Unit Informatiemanagement
Werkzaamheden 1. Mediar in Gemeente versus leveranciers;
2. Versnelde implementatie project Proton;
3. Managen unit ICT;
4. Heroverweging en initiatie op de interne organisatie;
5. Inrichting processtructuur;
6. Coaching huidig management.

NUON Service organisatie

Periode Januari – april 2005 Na februari 2005 vooral coaching en auditing 4 uur p.wk.
Opdrachtgever NUON Service organisatie
Functie Vervanging en Coaching Direktie
Budget 240 Mio
Leiding gevend aan MT incl. organisatieonderdelen Finance, HRM, Changemngt en Service Delivery
Werkzaamheden 1. Heroverweging op organisatie (initiatie) ivm mogelijke beursgang;
2. Idem begeleiding en implementatievoorbereiding;
3. Managen unit ICT (ca 350 FTE);
4. Ontwikkeling nieuw ICT beleid;
5. Outsourcing ICT diensten en netwerkbeheer;
6. Herinrichting processtructuur;
7. Invoering marktgericht werken;
8. Coaching huidig management.

CPI (Politieorganisatie)

Periode Juli 2004 – December 2004
Opdrachtgever CPI (Politieorganisatie)
Functie Adviseur Raad van Commissarissen
Leiding gevend aan Intern team
Werkzaamheden 1. Uitvoering Audit op ICT beleid en programmavoering;
2. Heroverweging op organisatie delen begeleiden binnen politieorganisatie;
3. Herinrichting processtructuur;
4. Ontwikkeling “vraagarticulatie”.

UWV

Periode 2 januari 2002 –juni 2004
Opdrachtgever UWV
Functie Directeur plv. Concern ICT, tvs. Hoofd programma-management
Budget Euro 250 mio voor projecten, 600 mio beheer en onderhoud
Leiding gevend aan 16 programmamanagers
Werkzaamheden 1. Organisatie breed verantwoordelijk voor Finance, Belid en Architectuur, HRM, Concern ICT en Finance;
2. Fusie GAK/Detam/Relanl/USZO/ Cadans;
3. Herinrichting organisatiestructuur;
4. Outsourcing van diensten;
5. Ontwikkeling nieuw ICT beleid;
6. Invoering wettelijke aanpassingen op normeringen;
7. (Her) huisvesting 137 lokaties en werkplekinrichting 28000 FTE;
8. Verantwoordelijk voor 17 Europese Aanbestedingen (Euro 700 Mio);
9. Inrichting Programmabureau en Proeftuin.


Ministerie van Verkeer en Waterstaat


Periode 2 januari 2002 – 10 januari 2003
Opdrachtgever Ministerie van Verkeer en Waterstaat
Functie Programmamanager invoering RMA /DMS
Budget 42 mio
Leiding gevend aan 24 directe medewerk(st)er(s)
Werkzaamheden 1. Aanpassing organisatiestructuur;
2. Ontwikkeling nieuw archiefbeheer;
3. In- en outsourcing van diensten en taken;
4. Invoering wettelijke normering op de archiefbescheiden;
5. Participatie Europese Aanbesteding;
6. Inrichting Proeftuin;
7. Invoering methodisch werken;
8. DWH onderzoek en implementatie.


CTG Inc.

Periode Mei 2001 – 1 december 2001
Opdrachtgever CTG inc.
Functie General Manager Reorganisatie / downsizing organisatie
Budget 17 mio
Leiding gevend aan 42 directe en 750 indirecte medewerk(st)er(s)
Werkzaamheden 1. Algeheel verantwoordelijkheid voor Finance, HRM, Beleid en Staffing;
2. Reorganisatie;
3. Update organisatie;
4. (Her)- Huisvesting;
5. Dowsizing naar 250 FTE;
6. Vernieuwing management;
7. Afstemming CTG inc. en Europe;
8. Invoering methodisch werken;
9. Verbreding van clienten in m.n. het bedrijfsleven.


CTG inc.

Periode Nov. 2000 – mei 2001
Opdrachtgever CTG inc.
Functie Drecteur Operations
Budget Nvt
Leiding gevend aan 7 directe en 500 indirecte medewerk(st)er(s)
Werkzaamheden 1. Hernieuwd beleid vormen op afdelingen Beleid en Staffing;
2. Realisatie/ implementatie van beleidskaders;
3. Ontwikkeling Carrier Development;
4. Commerciele contacten met klanten;
5. Vernieuwing in kader doorvoeren;
6. Afstemming CTG inc.
7. Invoering methodisch werken;
8. Verbreding van clienten in m.n. het bedrijfsleven.




Photo- en Filmstudio’s Europe

Periode Maart 2000 – Nov. 2000
Opdrachtgever Photo- en Filmstudio’s Europe
Functie Organisatienieuwbouw en inrichting / Faciliatire dienstverlening
Budget 2.5 miljoen over 3 maanden
Leiding gevend aan 4 directe en 11 indirecte medewerk(st)er(s)
Werkzaamheden







1. Organisatie opzetten, initiëren en doorvoeren op het gebied van:
2. Personeel;
3. Insourcing diensten;
4. Functie realisatie en implementaties;
5. Contracteren van onderhouds partners;
6. Verbreding van clienten in m.n. het bedrijfsleven
7. Infrastructuur inrichting;
8. Zitting in bestuur m.b.t. facility Management;
9. SLA’s met in- en externe klanten.


CMS Derks Star Busmann Hanotiau

Periode Oktober 1999 – Maart 2000
Opdrachtgever CMS Derks Star Busmann Hanotiau
Functie Initiatie, Organisatie en Implementatie van een geheel nieuwe ICT afdeling
Budget 1,8 miljoen waarvan 1,4 mio. in de eerste 3 maanden
Leiding gevend aan 5 directe en 46 indirecte medewerk(st)er(s)
Werkzaamheden Organisatie initiëren en doorvoeren op het gebied van
1. Personeel;
2. Functie implementaties;
3. Contracteren van derden op onderhoud;
4. Informatievoorziening en automatisering opzetten/inrichten;
5. Zitting in bestuur m.b.t. Facility Management;
6. Afsluiten SLA’s met in- en externe klanten.


KPN Nederland

Periode Oktober 1998 – Maart 1999
Opdrachtgever KPN Nederland
Functie Implementatie manager Bestuurlijke Informatievoorziening en DatawareHouse
Budget 1.2 miljoen
Leiding gevend aan 41 directe en 195 indirecte medewerk(st)er(s)
Werkzaamheden Organisatie wijzigingen initiëren en doorvoeren op het gebied van:
1. Personeel;
2. Functie implementatie;
3. Bedrijfsinformatie & Planning en Control;
4. Informatievoorziening en automatisering;
5. Vorming en Implementatie Bestuurlijke Informatievoorz.;
6. Realisatie van landelijke samenwerkingsverbanden op alle organisatorische en operationele doelstellingen;
7. Organisatorische implementatie van een nieuwe datawarehouse.


Arbeidsvoorziening Nederland

Periode Januari 1998 – Oktober 1998
Opdrachtgever Arbeidsvoorziening Nederland
Functie Veranderingsmanager Facilitaire diensten
Budget 3,7 miljoen
Leiding gevend aan 41 directe en 195 indirecte medewerk(st)er(s)
Werkzaamheden Organisatie wijzigen, initiëren en doorvoeren op het gebied van:
1. Personeel;
2. Outsourcing Informatievoorziening;
3. Huisvesting & Inkoop;
4. Bedrijfsinformatie & Planning en Control;
5. Informatievoorziening en automatisering.
6. Totaal Facility Management
7. Realisatie van landelijke samenwerkingsverbanden op alle organisatorische en operationele doelstellingen.
8. Opzetten van een decentraal budget gebruik- en beheer.


Rodamco NV (internationaal)

Periode Mei 1997 – Januari 1998
Opdrachtgever Rodamco NV (internationaal)
Functie Veranderingsmanager
Budget 7 miljoen
Leiding gevend aan 4 directe en 40 indirecte medewerk(st)er(s)
Werkzaamheden 1. Samenvoeging van Rodamco gerelateerde bedrijven (onroerend goed) vanuit diverse werelddelen;
2. Geautomatiseerd opleveren van deze bedrijven, inclusief herbezetting;
3. Implementatie van een wereldwijd pakket voor onroerendgoedbeheer.


Robeco Automatisering

Periode Februari 1997 – Mei 1997
Opdrachtgever Robeco Automatisering
Functie Projectleider
Budget 3,5 miljoen
Leiding gevend aan 15 directe en 72 indirecte medewerk(st)er(s)
Werkzaamheden 1. Initiatie van een nieuwe automatiseringsomgeving en de realisatie daarvan;
2. Organisatorische veranderingsprocessen vormgeven en implementeren;
3. Aanvang van de projecten voor millennium initiëren en realiseren van de teams en projectplannen, alsmede de daarbij behorende budgetten.


Nuts / Ohra

Periode Half November 1995 – Februari 1997
Opdrachtgever Nuts / Ohra
Functie Informatiemanager (toegevoegd lid directieteam)
Budget 12 miljoen
Leiding gevend aan 10 directe en 150 indirecte medewerk(st)er(s)
Werkzaamheden Het initiëren, formaliseren en realiseren van:
1. Fusering twee verzekeringsorganisaties (all finance);
2. Formering van een beleids- en realisatieteam voor BPR;
3. Verantwoordelijk voor de procesbegeleiding en sturing bij BPR, inclusief de informatiecomponent;
4. Vernieuwing directie bij één van de maatschappijen;
5. Platform Chipper/Chipknip. Verantwoordelijk voor invoering bij alle ziektekosten verzekeraars van een betaal- info card;
6. Inrichting Facilitaire diensten.


Ordina

Periode April 1995 – half November 1995
Opdrachtgever Ordina
Functie Directeur Overheid
Budget Wisselend naar gelang van aandachtsgebied en aquisitie
Leiding gevend aan 10 directe en 55 indirecte medewerk(st)er(s)
Werkzaamheden 1. Primair verantwoordelijk voor de heroverweging van processen, visie en het veranderingsproces. Hiervoor is nadrukkelijk studie verricht wat een negatief advies heeft opgeleverd t.a.v. de voorgestelde weg. Dit advies is overgenomen;
2. Verantwoordlijk voor de stabilisatie, integratie en de noodzake¬lijke verande¬rings¬processen van een zojuist aangekocht bedrijf;
3. Integraal verantwoordelijk voor gehele bedrijfsvoering (leiding aan ca. 60 medew.)


Unisys

Periode Januari 1995 – half Maart 1995
Opdrachtgever Unisys
Functie Directeur Overheid “Information Services”
Budget 12 miljoen
Leiding gevend aan 10 directe en 150 indirecte medewerk(st)er(s)
Werkzaamheden In deze functie was betrokkene verantwoordelijk voor de opzet van een internationale divisie op het gebied van IS binnen de sector overheid. Voornaamste taken:
1. Ontwikkeling van en educatie gericht op bedrijfs¬visie;
2. Structurering van de huidige organisatieomgeving;
3. Het doorvoeren van een personele reorganisatie;
4. Internationale profilering van de Nederlandse organisatie;
5. Aanpassing van de organisatie op de doelmarkt "overheid".


Overheid

Periode Januari 1992 – December 1994
Opdrachtgever Overheid
Functie Hoofd Informatievoorziening en Beheer Implementatie DIS/WFM
Budget 12,5 miljoen in 1992, 22 miljoen in 1993 en 52 miljoen in 1994
Leiding gevend aan 20 directe en 150 indirecte medewerk(st)er(s)
Werkzaamheden 1. Leiding geven aan 10-tal programmamanagers en projectleiders (A/O, financieel en informatietechnisch gebied);
2. Budget beheer;
3. Facilitair management w.o in- en outsourcing;
4. Uitbreiding personeel en huisvesting;
5. Herorganisatie Ministerie van Justitie;
6. Exploitatie en onderhoud;
7. Opzet projectorganisatie en facility-mangementomgeving;
8. Begeleiding, voorbereiding van organisatiebreed BPR-programma.



Overheid

Periode 1989 – 1992
Opdrachtgever Overheid
Functie Directeur wnd. en Hoofd afdeling Informatie en Technologie bij Centrale Systeembeheer Organisatie (CSO)
Budget 10 miljoen voornamelijk exploitatie
Leiding gevend aan 6 directe en 125 indirecte medewerk(st)er(s)
Werkzaamheden 1. Leiding aan 25 medewerkers centraal en 108 systeembeheerders in het land;
2. Presenteren en aanbieden nieuwe organisatie binnen alle diensten en directoraten van het ministerie van Justitie;
3. Technische en functionele implementatie informatievoorziening.


Overheid

Periode
1987 – 1989
Opdrachtgever Overheid
Functie Hoofd landelijk Informatie Centrum, directoraat D&J/MvJ
Budget 0.7 miljoen
Leiding gevend aan 10 directe en 150 indirecte medewerk(st)er(s)
Werkzaamheden 1. 2e en 3e lijns ondersteuning bij algehele kantoorautomatisering;
2. Verantwoordelijk voor continuïteit van de kantoorautomatisering;
3. Realisatie technische infrastructuur;
4. PR voor de organisatie.


Overheid

Periode 1986 – 1987
Opdrachtgever Overheid
Functie Senior Adviseur I & A
Budget Geen
Leiding gevend aan 2 directe medewerk(st)er(s)
Werkzaamheden 1. Voorzitter van de klankbordgroep definitiestudies;
2. Eerste verantwoordelijke voor het basisontwerp inzake herbouw en verhuizing van applicatie van CJIS naar DB2 programmatuur en de verhuizing van het RCC Heerlen naar het RCC Apeldoorn;
3. Stabiliseren van landelijke applicatie v.w.b. het beheer en organisatie van hetlandelijk gestructureerd opleidingstraject.


Opleiding interimmanager

OPLEIDING (o.a.)

Opleidingen specifiek
MBO
1982
1985
1984 – 1987

HBO
1987 – 1990

Politioneel-Vakdiploma A
Politioneel-Vakdiploma B
MBO Inrichtingswerk


HBO Sociale Wetenschappen
HBO Managementdifferentiatie

RU Opleidingen organisatiemanagement

1993 - 1995
Rijks Universiteit Groningen/Rotterdam en Delft, Utah USA
Organisatieleer en herontwerp

1990 - 1993
1993


Bestuurlijke Informatiekunde (Bedrijfs- en Bestuurswetenschappen)
Management Development “Hoger kader bij de overheid”
Management filosofie en strategie bij de overheid
Opleidingen buitenland
Amerika


Engeland

Engeland


Cap Gemini Business Process Redesign (BPR) in organizations, combined with Workflow Management
Workflow integrator / BPR styling, Total Management IBM Systems (IBM Florida)

System Administration (Advanced voor systemen 5000 & 6000)

(RMS) Record Management Application by Tower Software
(DMS) Document Management System by Tower Technology

ITIL, methodiek binnen het management (RCC) en presentatietechnieken

Opleidingen met ICT oriëntatie

Gap Gemini / Pandata




Gap Gemini / Pandata
Functioneel systeembeheer, w.o.
• Systeembeheer
• Structureel testen voor endusers
• Gegevensbeheer & Analyse
• System Development Methodologie (SDM)

Datacommunicatie en Netwerken voor Informatici

Methodieken: ITIL/ Prince II, SDM, SDW, Systeembeheer en Trouble Shooting Novell, Technischbeheer, Presentatie technieken (Boertien, Ministerie van Justitie - OPI / (I)BIS, Inter¬pers, Mitra, Piroos Systemen, incl hun besturing, systemen w.o. IMS, DB2, OS-2, Sybase, Progress en Oracle. Daarnaast 4e & 5e generatie database en ontwikkelomgevingen w.o. Trend-5 en Unify Ac¬cell

Ruime (organisatorische) ervaring met platform-programmatuur als:
Novell, Lanmanager, Unix als ook hardware zoals IBM/RS-6000, IBM Mainfra¬me, Siemens BS-2000 en Wind¬ows NT/SBS/ME/2000/XP, diverse applicatie kennis,
Vele certificaten voor horizontale en verticale informatie pakket¬ten.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Algemeen bestuur, Directievoering, Verandermanagement,Programmamanagement

Talenkennis interimmanager

Engels, Duits

Overig

Bijzondere karakteristieken en sterke ervaringspunten:


1. Leiding geven aan grotere en complexe organisaties en/of onderdelen daarvan;
2. Peoplemanager en coaching/mentorschap, cultuurmanagement;
3. Innovatief denken en handelen;
4. Project- en programmamanagement;
5. Organisatie en reorganisatie, begeleiding van verandering processen.
6. Het ontwikkelen en beheren/exploiteren van beheer- en ontwikkelorganisaties, Informatievoorziening en Automatisering units als ook staffing van Planning & Control en Huisvesting & Materieel/facilitair.
7. In- en outsourcing van diensten en services;
8. Overall facility Management;
9. Workflow management implementatie, DIS en Imaging;
10. Business Process Redesign (Ontwerp AO en sturing);
11. Integratie van SmartCard technologie;
12. Logische en fysieke beveiliging. Visie, ontwikkeling, implementatie en beheer;
13. ISO certificatie;
14. Europese aanbestedingen.



Achtergrond

Betrokkene heeft een ruime ervaring op het gebied van directievoering, organisatie- en realisatie van veranderingsbeleid, Europese aanbestedingen, facilitaire dienstverlening (w.o. in- en outsourcing) als ook informatie ontwikkeling. Deze rollen zijn zowel zelfstandig als in (combi) dienstverband uitgevoerd. Vanuit zijn functies heeft hij altijd budgettaire verantwoordelijk gedragen en is ruim bekend met contractmanagement binnen organisaties en ICT in het bijzonder. De scope van zijn capaciteiten ligt echter breder dan ICT sec.

In het afgelopen jaar is hij door de CIP (Raad van Commisssarissen bij Politie) verzocht inzicht te geven in het begrip “vraagarticulatie”. Vervolgens is een traject van verandering en coaching bij de NUON en de Gemeente Akmere aangegaan. Zowel op het gebied van beleidsverandering en realisatie van reorganisatietrajecten heeft hij meerdere ervaringen opgedaan en opdrachten naar tevredenheid afgerond. Men kan hem vooral typeren als een resultaat gericht manager met ervaring binnen zowel Profit als Non-Profit organisaties.

Tevens is er een ruime ervaring binnen politiek gevoelige programma’s in zowel organisatie als ontwikkeling. De interim werkzaamheden van hebben betrokkene zeker niet tot een solist gemaakt. Men typeerd hem over het algemeen als een flexibel en zeer mensgericht manager die uitdagingen, moeilijke gesprekken en of beslissingen kan nemen en snel op impact kan beoordelen.

Integriteit en fairheid zijn herkenbare “sleutels” in zijn werkzaamheden.


Motivatie

Ik heb mijn werkzaamheden wisselend in zowel dienstverband als op basis van kortere contracten uitgevoerd. Beiden met evenveel enthousiasme en heb hierom ook geen voorkeur. In mijn filosofie is er qua attitude en prestaties geen verschil met het één of het ander. Mijn inzet als manager karakteriseerd zich als een teamgeorienteerd manager met oog op de persoonlijke groei van een organisatie en haar medewerk(st)ers.

Mijn ambities zijn gericht op functies met kenmerken als eindverantwoordelijkheid en verandering cq. innovatie of optimalisatie, bij voorkeur binnen complexere organisaties. Een voorkeur voor kleine of grote organisaties heb ik niet, de uitdaging is voor mij maatgevend.


Wouter C. van de Veen RM bmi-cmc

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: