Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Strategisch Marketing manager

Strategisch Marketing manager

Werkervaring interimmanager

Talent voor Zorg Eigenaar
november 2010- mei 2011
Amsterdam / Eindhoven

Carrièreplatform en -beurs waar toekomstige zorgmedewerkers in contact komen met de eerste of volgende stap in de zorg. Georganiseerd in het Beursgebouw in Eindhoven. Met verschillende partners waaronder, Nuwerk.nl en Nu.nl
Verantwoordelijkheden
• Operationele en strategische planning
• Event marketing
• Uitvoering sales activiteiten, telefonisch en bezoeken

JTI Interim channel marketeer Camel
november 2010- april 2011
Hilversum

Ondersteuning en advies op het gebied van channel marketing tijdens de introductie van 12 nieuwe SKUs
Verantwoordelijkheden:
• Uitbreiden van de marketinguitingen via een vernieuwende in-store aanpak.
• Regionale aanpak marketingcommunicatie op en om de winkelvloer.
• Vertalen van de strategische uitkomsten van de eye-tracking study naar de winkelvloer.
• Het ontwikkelen en onderhouden van contacten met externe marketingbureaus


De Lotto Interim brand manager Toto
januari- juli 2010
Rijswijk
Als afdelingshoofd Toto gaf ik tijdens het WK2010 invulling en leiding aan de marketingstrategie van het kansspel Toto.

Verantwoordelijk voor:
• salespromoties, joint promoties en mediapromoties met Ajax, KNVB, Feyenoord, AD, Hyves, Sport1 en Grolsch
• Onderzoek en analyseren van een nieuw Toto spelsysteem
• Implementatie van twee nieuwe Toto producten en dit proces geïmplementeerd binnen 4000 voorverkoopkanalen.
• Bureauselectie, briefing en begeleiding van RTV, Radio en internet commercials
• Verantwoordelijk voor junior brand manager
• Verantwoordelijke voor relatie-onderhoud en verdieping, Ajax, KNVB, Feyenoord en Heerenveen.

CWS Boco Interim Marketing consultant
oktober- december 2009
Amsterdam

CWS is specialist op het gebied van sanitaire hygiëne en schoonloopmatten.
Als propositie marketeer onderzocht ik de mogelijke toetreding van CWS Boco op de Nederlandse zorgmarkt en de daarbij horende uitbreiding binnen de product portfolio.
Doelstelling:

• Quick-scan van zowel CWS Boco Benelux als Duitsland met onder andere een analyse van de technische- en organisatorische mogelijkheden voor een laundry service kanaal binnen het zorgsegment
• Opstellen van een potentieel productportfolio voor de Nederlandse market
• Haalbaarheidsstudie van de producten gebaseerd op de lange-termijn zorgvraag in Nederland. Hierbinnen zijn kostprijs, verandering in vraag en de quickscan in meegeneomen.
• Terugkoppeling en presentatie aan de verschillende businessunits binnen de Nederlandse organisatie.

Bugaboo Interim marketing project manager
Juli 2009- nov. 2009
Amsterdam

Binnen de afdeling Product development worden ideeën voor verbeteringen en vernieuwingen geanalyseerd en de beste projecten worden geselecteerd en tot uitvoering gebracht. Een van deze projecten is de introductie van de nieuwe Bugaboo consumenten taal. Als interim manager was ik verantwoordelijk voor alle consumenten communicatie van website tot handleiding van de Bugaboo Bee.
Een aantal belangrijke doelstellingen:

• Een kostenreductie van ruim 40% op in the-box-uitingen zoals handleidingen, dankzij het one-language project. Dit project verving de tekst in de handleidingen door afbeeldingen.
• Initiëren van nieuwe procesplannen design en marketing
• Communicatie en strategie bepaling met de marketing director





Procter & Gamble (MS&P) Benelux Brand manager Health & Wellbeing
jan. 2008 – juli 2009
Rotterdam (4 days) and Brussels (1 day)

Als Brand manager Health & Wellbeing was ik verantwoordelijk voor prijsstrategieën van twee sku’s en de implementatie van een twee nieuwe merken waaronder Oral-b op de Nederlandse en Belgische markt.

Samen met Country manager ben ik verantwoordelijke geweest voor:
• Ontwikkeling van een onderzoek studies voor en creatie van een nieuwe brand identity voor verschillende nieuwe merken (SKUs)
• Strategisch leidinggevende voor ingehuurd salesteam (13 man)
• Onderzoekstudies naar prijsstrategieën en het potentieel voor Actonel met Calcium.
• Kennis overdracht van Belgische markt naar de Nederlandse voor de introductie van Oral-b pro Expert.
• Tijdens de overname van het merk Actonel was ik verantwoordelijk voor het in kaart brengen van huidige bedrijfsprocessen.

Pernod Ricard Brand activation manager
jun 2007 – dec 2007
Breda
Verantwoordelijk voor de merken Ballantine’s whisky, Martell Cognac, Pernod, Ricard, Mumm & Perrier Jouet Champagne.

Taken en verantwoordelijkheden
• Opstellen en presenteren van 3 Year plans voor bovenstaande merken
• Lancering van nieuwe campagnes voor Mumm en Ballantine’s
• Product introductie van nieuwe SKUs (Ballantine’s & Mumm) en new competitive pricing
• In samenwerking met PR bureau diverse pers evenementen
georganiseerd waaronder in Parijs (Martell) en Rotterdam (Ballantine’s).

PepsiCo Freelance junior researcher
sep 2006 – dec 2007
Utrecht

Taken en verantwoordelijkheden
• Analyseren van Trends binnen de juices en beverage markt
• Haalbaarheidsonderzoek voor het product Looza.
• Doelen stellen voor winst en marktaandeel (P&L analyses en adjustments)
Wekelijkse advies & presentaties verzorgd aan de afdeling marketing en Sales

Opleiding interimmanager

2005 - 2006
University of Brighton, United Kingdom
Business School
Masters Degree in Marketing with honors
Scriptie: “The effects of Incongruent Advertisements in Special-Interest Magazines on High-Engaged Readers

2002 - 2005
INHOLLAND Hogeschool, The Netherlands
Bachelor in International business
Scriptie: “The future of the Dutch Dairy sector in the international market environment”

2004
University of Sussex, United Kingdom
Exchange student
Courses:
- New product Development
- Marketing strategy
- Marketing research

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Snel, gedreven, ambitieus en onderzoekend

Talenkennis interimmanager

Engels, Nederlands

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: