Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

sr HRM adviseur/manager

sr HRM adviseur/manager

Werkervaring interimmanager

Januari 2003- Oprichten eigen bedrijf Human Square bv

Voor diverse organisaties, zorginstellingen en MKB op urenbasis geven van personeels- en organisatieadvies.


September 2009-
Interim HRM adviseur bij CIZ vestigingen Assen en Zwolle

Adviseren rayonmanagement en teamleiders met betrekking tot alle HR instrumenten. Deelnemen in uitvoering van ingrijpende reorganisatie, oa gesprekken voeren met vervroegde pensioenuittreders en vrijwillige vertrekkers. Daarnaast het opstellen van en onderhandelen over beeindigingsovereenkomsten, aanvragen FPU/Bapo en andere administratieve zaken.
April 2007- maart 2009
P&O adviseur bij Portaal, woningbouwcorporatie te Baarn

Adviseren management van Portaal Service Centrum, zoals ICT, facilitaire zaken, klantenservice, etc. en van Portaal Vastgoed Ontwikkeling en van regio Arnhem. Focus op verzuim, beleidsontwikkeling, arbeidsvoorwaarden en integriteit. Projectleider “Binden en Boeien” en Arbo-coördinator, deelname cultuurtraject, etc..

Mei 2006- april 2007
Interim P&O adviseur bij VU medisch centrum Amsterdam

Adviseren management medische afdeling Anesthesiologie en Dienst Operatie Kamers betreffende invoering competentiemanagement en visie van Raad van Bestuur op “Dienend Leiderschap”. Daarnaast advisering met betrekking tot verzuim, Cao zaken, conflictsituaties, Fuwavaz en andere personeelsinstrumenten. Verder inzet als allround P&O adviseur.

Augustus- oktober 2005
Interim P&O adviseur bij Bureau Jeugdzorg Noord Brabant.

Inzet als allround P&O adviseur. Verbetervoorstellen administratieve ordening tussen Personeelsadministratie en Salarisadministratie formuleren. Tactisch en uitvoerend beleidsontwikkeling met betrekking tot invoering nieuwe CAO.


Januari 2003- juli 2004:
Interim HRM adviseur bij Maetis arbo te Houten.

Adviseren management betreffende ontslagzaken, formatie, verzuim, werving en selectie, nieuwe CAO en alle andere HRM instrumenten in een organisatie die een snelle en ingrijpende reorganisatie ondergaat. Voeren van sollicitatie- en arbeidsvoorwaardengesprekken. In kader van uitvoering van Sociaal Plan voeren van slecht nieuwsgesprekken, maken van afvloeiingslijst en verdere begeleiding van werknemers. Procesmatig begeleiden van teambuildingstrajecten. Inlichten, voorlichten en begeleiden van werknemers met betrekking tot de reorganisatie en de invoering van de nieuwe CAO.

December 2001 - juli 2002:
Interim-personeelsfunctionaris bij Pluryn, instelling Het Hietveld voor verstandelijk gehandicapten, te Beekbergen

Beleidsontwikkeling met name verzuim- en re-integratiebeleid. Adviseren en klankbord vormen voor directie en direct-leidinggevenden. Verzorgen van externe contacten; arbodienst, uitzendbureaus, gemeente ed. Uitvoeren P&O instrumenten: o.a.beschrijven en indelen van functies in kader van FWG 3.0, sollicitatie- en arbeidsvoorwaarden- en exitgesprekken, outplacement- en herplaatsings gesprekken, verzuimmanagement. Leidinggeven aan administratief medewerker.


Maart -juli 2002:
Ondersteuner van de personeelsfunctionaris en directeur personeel van het Liemers College te Zevenaar.

Uitzoeken, beschrijven en adviseren mbt een aantal dossiers van langdurig zieken, uitzoeken en adviseren mbt een aantal CAO-zaken, adviseren mbt een reorganisatie van de stafafdeling, formuleren van herzien verzuimbegeleidingsbeleid.

Oktober 2000 - mei 2001:
Interim-personeelsfunctionaris bij de Stichting Thuiszorg en Maatschappelijk Werk te Tiel.

Functioneel leidinggeven aan administratief medewerkers m.b.t personeelsbeheer; invoer en controle van PI systeem. Beleidsontwikkeling op tactisch niveau. Uitvoeren van P&O instrumenten o.a. werving en selectie, arbeidsvoorwaarden, kinderopvang, functiewaardering, personeelsbeheer en personeelsplanning. Invoering FWG 3.0 in verzorgingshuis. Adviseren teammanagers en directie verzorgingshuizen. Vraagbaak personeel mbt personeelszaken en CAO.

Oktober 1999 – april 2000:
Personeelsfunctionaris (stage) in verzorgingshuis De Polbeek te Zutphen.

Leidinggevenden adviseren over inzet en gebruik personeelsinstrumenten. Directeur adviseren mbt formuleren strategisch personeelsbeleid. Spiegelen en klankbord vormen voor directeur. Begeleiden en adviseren OR. Formuleren van beleid op tactisch niveau, met name personeelsplanning, opleiding/scholing, arbeidsomstandigheden en verzuim. Samenstellen personeelshandboek. Uitvoeren van personeelsinstrumenten, met name voeren van arbeidsvoorwaarden- en exitgesprekken. Formuleren Arbo-jaarplan, scholingsplan en verslag Wet Samen.





Opleiding interimmanager

Opleidingen:
VWO-B (1976) te Sneek;
Nieuwe Leraren Opleiding, biologie 2e grds. huishoudk. 3e grds. (1981) aan Hogeschool Zuid-West Nederland te Delft;
Milieukunde appl. cursus (1988) aan Hogere Technische School te Heerlen;
Personeel en Arbeid, hoofdrichting Personeel en Organisatie (2000) aan Hogeschool IJselland te Deventer.

Bekend met:
Word, Exel, PowerPoint, diverse PI- boekhoud- en salarissystemen; oa. Perman, Peoplesoft, Beaufort, Roos en Roos, Davilex Bussines Account.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Persoonprofiel:
Nuchtere en pragmatische persoonlijkheid. Is analytisch sterk en houdt overzicht. Is open en transparant, houdt van aanpakken en heeft een brede interesse. Sluit makkelijk contact door duidelijke communicatie en enthousiasme. Is uitstekende gesprekspartner voor het management. Heeft vlotte en heldere schrijfstijl.

Talenkennis interimmanager

Vreemde talen:
Nederlands
Engels goed


Overig

Vanaf 1999
Uitvoeren volledige administratie: salarisadministratie en boekhouding van 2 kleine bedrijven. Werkzaamheden: uitvoeren crediteuren en debiteuren administratie, facturering, opstellen jaarrekeningen, maken van managementinformatie, afhandeling BTW, VPB, loonheffing, WBSO, etc., uitvoeren financiële administratie, waaronder afhandeling subsidies. Opstellen arbeidsovereenkomsten, uitvoeren salaris- en personeelsadministratie.


1994-2001:
Lid commissie personeel en vice voorzitter bestuur Oecumenische basisschool de Ark te Doesburg.

Ontwikkelen en formuleren van verschillende personeelsinstrumenten en beleidszaken, betreffende in-, door- en uitstroom van personeel.
Leidinggeven en deelnemen aan sollicitatiecommissies. Adviseren en coachen van directeur. Deelname aan fusiecommissie-personeel. Adviseren deelname aan regionaal personeelscluster en bestuurlijke schaalvergroting. Ontwikkelen jaarlijkse formatieplan en meerjarenformatieplan.


1981-1991: Leraar

Leraar biologie, MAVO/HAVO, Henegouwerplein te Rotterdam (1981-1985), naast lesgeven: lerarencabaret, regisseren schooltoneel, voor-bereiding projecten, excursies en lerarenconfe¬renties.
Leraar plant- en dierverzorging, LBO, te Swal¬men (1985-1987), naast lesgeven: organisa¬tie en opbouw van het vak en ontwikkeling van les-materiaal.
Leraar warenkennis, MMO, te Roermond (1988-1991).



 beschikbaar?

Interim managers zoeken: