Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Teamlead Credit & Collections

Teamlead Credit & Collections

Werkervaring interimmanager

Maart 2007 – Heden Accenture Business Services,
Teamlead Credit & Collections
- De grootste en meest complexe debiteuren uit de portefeuille op een proactieve wijze te beheren.
- Om (krediet)risico’s in kaart te brengen en te beoordelen.
- Structurele problemen te signaleren en hiervoor oplossingen aan te dragen.
- Credit Collectors te begeleiden en te ondersteunen.
- Werkinstructies op te stellen en werkprocessen optimaliseren.
- Assisteren bij het opstellen en analyseren van (voortgang-) rapportages.
- Verbeterpunten signaleren, initiëren en implementeren.
- Inzetbaar voor diverse financiële projecten.

Okt-2006-Dec 2006 Avery Dennison,
Financial Customer Service Manager Europe a.i.
Zorgdragen voor credit management op tactisch en operationeel niveau binnen Europa, zodanig dat wordt voldaan aan de gestelde doelen resp. ter ondersteuning van de marketing-, verkoop, inkoop- en logistieke organisatie. Dit houdt in hoofdzaak in:
- Bezoeken van (nieuwe klanten) en leveranciers en bespreken van/onderhandelen over (gewenste) betalingsregelingen ( met name krediet limieten, betalingstermijnen en –voorwaarden in het kader van
• klantenacceptatie
• dubieus betaalgedrag
• groeiscenario’s

In samenwerking met 12 landelijke credit managers en plaatselijke credit controllers
- Onderzoeken/berekenen en beoordelen van financiële risico’s mede aan de hand door verkoop opgestelde verkoopverwachtingen/groeipotentie.
- Beslissen inzake goedkeuring van betalingsregelingen dan wel voorleggen van geschilpunten tussen finance en verkoop t.a.v. financieel risico en commercieel belang.
- Ontwikkelen, implementeren en in stand houden van procedures voor debiteurenbeheer en adequate signalering van risico’s
- Overdragen van operationele doelstellingen, systemen en procedures aan 12 landelijke credit managers van objectives.
- Beoordelen en evalueren van informatie en resultaten en zo nodig bijsturen.
- Opsporen en opheffen van onvolkomenheden, oplossen van zich voordoende problemen.
- Uitwerken en overdragen van een financieel instrumentarium op tactisch en operationeel niveau aan resp. ter ondersteuning van de customer service groep.
- Informeren en adviseren van de customer service afdeling t.a.v. de commerciële mogelijkheden i.e. het bedrijfseconomisch belang, onder andere als voorbereiding op of bij het maken van afspraken over financiële condities resp. bij voorraadmanagement/beheer.
- Behartigen van de personele aangelegenheden van de 12 landelijke credit managers conform P&O beleid.




Opleiding interimmanager

MBO + Werkervaring

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Goede communicatieve en sociale vaardigheden, goed analytisch vermogen, geen 9-5 gedrag, hands-on, proactief, presteren, e.a.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: