Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Project- en Interim Manager en Logistiek Adviseur

Project- en Interim Manager en Logistiek Adviseur

Werkervaring interimmanager

SAMENVATTING:
Mijn huidige werk bestaat uit diverse logistieke activiteiten, welke ik vanuit mijn eigen adviesbureau verricht. Deze activiteiten zijn onder andere:
• Project Management;
• Interim Management;
• Bedrijfssluitingen en –verhuizingen;
• Implementatie trajecten;
• Logistiek advies;
• Optimalisatie logistieke processen;
• Quick Scan;
• Tenderbegeleiding;
• Begeleiden nieuwbouw;
• Selectietrajecten logistiek dienstverleners;
• Activity Based Costing;
• Logistieke trainingen.

PROFESSIONELE DOELSTELLING:
Mijn basis is een zeer ruime en gevarieerde logistieke ervaring bij vooraanstaande logistieke organisaties.
Binnen deze organisaties heb ik bovengenoemde functies en werkzaamheden verricht;

Mijn kracht ligt met name in het snel analyseren en inleven in de problematiek binnen een organisatie, en het snel kunnen maken van de vertaalslag van probleemstelling naar oplossingsrichtingen. Onderscheid maak ik hierin tussen “quick wins” en “structurele oplossingen”.
Ik ben van nature een “veranderaar”. Ik zoek continu naar mogelijkheden om processen efficiënter of kwalitatief beter uit te voeren.

Ik voer mijn werkzaamheden uit op basis van mijn ervaring, persoonlijke betrokkenheid, wederzijds vertrouwen, deskundigheid en gezond verstand.

WERKZAAMHEDEN IN DIENSTVERBAND:
Eerste werkgever:
Periode: 1992 – 1998:
Functies: Achtereenvolgens medewerker O&E, warehouse manager, logistiek manager en project manager
• Structuur verbeteren in magazijnoperatie van 15.000 – 25.000 m2 met circa 35 FTE;
• Implementatie nieuw WMS en mee ontwikkelen RF-module;
• Diverse implementaties van nieuwe klanten;
• Diverse verhuizingen van goederenpakketten (tot 20.000 palletplaatsen), zowel inkomend als uitgaand;
• Leiding over warehouse en gerelateerd transport.
• Tenderbegeleiding van grote tenders;
• Implementatie grote nieuwe opdrachtgever;
• Interim Logistiek manager, verantwoordelijk voor warehouse operatie met circa 80 FTE;

Periode 1998 - 1999:
Functie: Project manager
• Begin gemaakt met de opzet van "logistieke denktank";
• Winkeldistributie bij opdrachtgever afgebouwd, en sociaal opgelost;
• Tenderbegeleiding en twee grote acquisities gedaan;
• Sparringspartner voor directie inzake warehousing;
• Adviesverlening aan interne klanten;
• Implementatie nieuwe opdrachtgevers.

Tweede werkgever
Periode: juni 1999 – februari 2001
Functie: Account Manager Logistiek
• Onderhouden van commerciële en relationele contacten met de circa 10 opdrachtgevers van het logistieke centrum waarvoor ik werkte;
• Verantwoordelijk voor afdeling customer service, als aanspreekpunt voor ontvangers (dealers) op logistiek gebied (10 FTE);
• Verantwoordelijk voor operationele gang van zaken van een nevenvestiging (35 FTE);
• Onderhouden van operationele en commerciële contacten met vervoerders;
• Projectverantwoordelijkheid, waaronder opstart productie van kentekenplaten en het opzetten van een back office voor een internetshop.

Derde opdrachtgever
Periode: 2001 – 2002
Functie: Project Manager / Intern consultant (parttime)
• Optimalisatie logistieke processen;
• Implementatie nieuwe opdrachtgever en opzetten nieuw Europees distributieconcept;
• Begeleiding nieuwbouw, met name alle logistieke consequenties;
• Opzetten diverse nacalculatiemodellen;
• Opzetten, invoeren en onderhouden gedetailleerd geautomatiseerd activiteitenregistratie systeem.


WERKZAAMHEDEN SINDS ZELFSTANDIGHEID:
Periode: maart 2001 – heden
Functie: eigenaar, diverse (management) functies
In 2001 heb ik de overstap gemaakt naar “zelfstandigheid”. De eerste 2 jaar heb ik dat in deeltijd gedaan (zie derde werkgever).

Onderstaand een greep uit de projecten en activiteiten die ik zoal heb gedaan sinds mijn zelfstandigheid:
• Pakket selectie Warehouse Management Systeem voor logistiek dienstverlener;
• Koppelingen begeleid tussenboordcomputer en Transport Management Systeem;
• Implementatie nieuwe klanten;
• Sluiting van diverse logistieke bedrijfspanden (inclusief afbouw van de operaties);
• Samenvoeging van 2 logistieke bedrijfspanden en operaties;
• Projectleider nieuwbouw en inrichting groot logistiek warehouse;
• Projectleider bedrijfsverhuizing transport- en overslagbedrijf met circa 150 FTE
• Interim Manager Operations in sterk seizoensgevoelige logistieke omgevingen;
• Project manager voor diverse optimalisatietrajecten;
• Sparringpartner inzake logistieke vraagstukken;
• Herinrichting magazijnen;
• Quick scan logistieke operatie;
• Activity Based Costing trajecten;
• Trainingen verzorgen voor bedrijfsopleidingen.





Opleiding interimmanager

Opleidingen / dienstplicht:
1980 – 1985: HAVO - Maarssen
1985 – 1987: MEAO - Utrecht
1987 – 1991: HBO voor Logistiek Management – Venlo
1991 – 1992: Reserve officier bij de Landmacht, Aan- en Afvoertroepen - Garderen
1996 – 1997: CPDM (Certified Physical Distribution Management) – Den Bosch
1999 – 2000: Management Development Plan bij Pon – Leusden
2005 – 2005: Prince 2 project management methode
2007 – 2007: DePict project management methode


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Heb ruime ervaring met alles wat met warehousing te maken heeft. Klinkt heel breed, en dat is het ook.

Mijn eigenschappen zijn:
- Goed analytisch vermogen;
- Snel "up-to-speed";
- Betrokken en betrouwbaar;
- Pragmatisch;
- Oplossingsgericht;
- Resultaatgericht.

Talenkennis interimmanager

Naast de Nederlandse taal, welke ik uitstekend beheers:
Engels: goed in zowel woord als geschrift;
Duits: goed in zowel woord als geschrift.


Overig

"What you see is what you get". Ik ben geen goede "verkoper".
Mijn werk is mijn beste reclame, en daar zit ook een belangrijk deel van mijn netwerk.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: