Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager

Interim manager

Werkervaring interimmanager

9/2001 - 12/2002 NS Utrecht
Manager Materieel/Operations
Het letterlijk weer op de rails krijgen van een zeer groot deel van de niet inzetbare treinen. Medio december was door een arbeidsconflict tussen de top van de NS en haar medewerkers de operationele performance van de NS onder het afgesproken dienstverleningsniveau terecht gekomen. Als crisismanager de verstandhouding tussen personeel en management van de afdeling materieel weten te normaliseren.

Werkzaamheden:
Geheel vernieuwde aansturing van Productie

Reorganisatie van de diverse Productieprocessen inclusief routing en herinrichten productievloeren.

Productieverhoging van ruim 40%

Kwaliteitsverbetering teruggebracht tot minder dan 10% uitval.

Invoering Shop Floor Control

Herpositionering en inrichten Bedrijfsburo.

Mede verantwoordelijk voor de invoering van een ERP-pakket.

8/2000 - 9/2001 TQ3 Travel Solutions B.V. Zuid-Holland
Directeur Operations
Verantwoordelijk voor centralisatie van 21 naar 8 Callcenters, inclusief personele en organisatorische consequenties.

Verantwoordelijk voor een intensieve kwaliteits- en efficiencyverbetering, zowel ter verbetering van de dienstverlening aan opdrachtgevers als de eigen resultaatverbetering.

Op- en inrichten Bedrijfsburo.

Medeverantwoordelijk voor verzelfstandiging.

Medeverantwoordelijk voor opzet Mission Driven Priority.

Verantwoordelijk voor invoering Business Balance Score Card.

3/1998 - 11/1999 Eigen E-commerce bedrijf Utrecht
Eigenaar
In 1999 is het bedrijf, inclusief het onderliggende concept en businessplan verkocht.

1/1997 - 8/2000 Holding grafische sector Utrecht
Directeur IS
Verantwoordelijk voor het herstructureren van de totale groep van bedrijven, inclusief het veranderen van zowel interne als externe processen.

Verantwoordelijk voor het, middels een uniforme centrale informatie voorziening, doorvoeren van een grootscheeps IT- en bijbehorend organisatorisch-veranderingsproces, zodat middels de modernste Informatie & Communicatie methoden nieuwe markten kunnen worden aangeboord. Het betreft hier een bedrijfsbrede (multi-site, multi-company) SAP R/3 implementatie van bijna alle SAP-modulen.

Ten behoeve van deze nieuwe bedrijfsvisie, tevens gesprekspartner voor large- en strategische accounts.

Grote bijdrage geleverd aan opzet en verdere vercommercialisering van een Extranet voor de grafische branche (CICERO-net)

5/1995 - 11/1998 Eigen Software en Internet-bedrijf Utrecht
Eigenaar
Leveren van Software-oplossingen en Internet-toepassingen.

In 1997 is het bedrijf, inclusief haar klantenbestand verkocht.

1/1993 - 1/1997 Expertisebureau Utrecht
Informatie Manager
Een expertiseburo in het buitenland opgezet

Grondlegger van het fenomeen 'video-expertise', welke middels TV Nederlandse bekendheid kreeg.

Mede verantwoordelijk voor de definitie en realisatie van een Extranet voor de verzekeringsbranche (ATRISERV)

Eindverantwoordelijke de afdelingen Account Controlling, en Logistiek

Verantwoordelijk voor, vanuit IT-oogpunt, herstructureren van het totale bedrijf, inclusief het veranderen van zowel interne als externe processen, zodat het bedrijf een top- en voorbeeld positie in de branche kon innemen.

Automatiseringssysteem laten bouwen, welke nu door meer dan 75% van de verzekeringsmaatschappijen en expertiseburo's wordt gebruikt.

Optimalisatie van de buitendienst door invoering van GIS (Grafisch Informatie Systeem) in combinatie met GPS (Global Position System).

Ten behoeve van procesintegratie, enkele bedrijfsovernames en joint-ventures gerealiseerd; daarnaast het commercieel vermarkten van de software aan de grote verzekeringsmaatschappijen.

Expertise afdeling van de ANWB omgebouwd naar een rendabele optimaal functionerende unit, zodat samenwerking kon worden gerealiseerd met desbetreffende expertiseburo.

1/1992 - 1/1993 Océ B.V. Limburg
Manager International Communication
Verantwoordelijk voor het in Nederland opzetten van een internationaal georiënteerd Information Centre (uiteindelijk bezetting: 32 medewerkers)

Belast met het minimaliseren en/of outsourcen van de lokale Automatiseringsafdelingen in de diverse landen. Hiervoor zeer veel internationaal gereisd en zeer veel internationale ervaring opgedaan.

Wereldwijde vercommercialisering en implementatie van OCE’s eerste intelligente copier, inclusief de trainingen van de serviceorganisatie.

1/1990 - 1/1992 Océ B.V. Limburg
Manager Information Centre
Verantwoordelijk voor het totale Telecom budget in Nederland.

Actief lid van BTG (Bedrijfs Telecom Grootgebruikers), van waaruit o.a. oprichting WVPN (worldwide Virtual Privat Networking)

Verantwoordelijk voor alle bedrijfs Personal Computing activiteiten vanuit het Information Centre welke bestond uit 14 personeelsleden.

Opzetten en realiseren OCE's eerste PC-privé project.

1/1986 - 1/1990 Océ B.V. Limburg
Productmanager
Verantwoordelijk voor ontwikkeling en oplevering van een prototype van OCE’s eerste copier met interne service-intelligentie, zoals o.a. automatische service call’s.
Tevens hieraan gekoppeld de implementatie van het geheel inclusief de procesoptimalisatie van de service organisatie.
Te denken aan b.v. bevoorrading spare-parts van de service engineer inclusief automatische picking in het magazijn (aangestuurd middels SAP R/2).

1/1984 - 1/1986 Volvo B.V. Noord Brabant
Manager Interieur
Verantwoordelijk voor het ontwerp en de ontwikkeling van het totale interieur van personenvoertuigen.

1/1983 - 1/1984 Van Heeswijk B.V. Noord Brabant
Bouwkundig opzichter/Calculator
Eindverantwoordelijk voor bouwkundige projecten, van calculatie t/m oplevering en nazorg.

1/1979 - 1/1983 B&G Staalconstructies Noord Brabant
Calculator/constructie-tekenaar
Het calculeren en tekenen van staal en beton constructies

Opleiding interimmanager

HTS Werktuigbouw
AMBI
SAP/R3
Hoger Management
Voorbereidend Hoger Management
Middle Management
Open Management Training
Conflict beheersing
Management Driven Priority's Verkooptraining
Interviewtraining en Presentatietechnieken
Docenten opleiding

Extra opleidingen:
Telematica
Diverse KPN implementatie- en beheermodulen

Automatisering
SAP ABAP
EDI
Client/Server
Datacommunicatie
OSI

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Organisatieverandering,Recentelijk gebruikt 7 jaren
Cultuurverandering, Recentelijk gebruikt 4 jaren
Leiding geven, Recentelijk gebruikt 19 jaren
Docent, 2 jaar geleden 5 jaren
BtB Verkoop, 2 jaar geleden 5 jaren
IT, Recentelijk gebruikt 19 jaren

Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels
Duits

Overig

Stevige maar bescheiden persoonlijkheid met goede communicatieve en contactuele vaardigheden.

Gewend om op top-managementniveau contacten te leggen en te onderhouden en weet daarbij te motiveren en te overtuigen.

Ervaren peoplemanager met visie op de markt en gevoel van de rol van het individu, is in staat om zeer snel branche structuren te doorzien én daarop in te spelen.

Brede management-ervaring en de capaciteiten om meerdere organisaties op één lijn te krijgen bij het doorvoeren van veranderingen, al dan niet in combinatie met de invoering van IC- en Telematica toepassingen.

Ondernemend en besluitvaardig, weet beleidslijnen uit te zetten en bedrijfsprocessen om te buigen naar optimaal rendabele kwalitatief hoogwaardige processen.



 beschikbaar?

Interim managers zoeken: