Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim manager

interim manager

Werkervaring interimmanager

Januari 2002 tot heden:
Reclassering Nederland: interim-manager van het arrondissement Amsterdam. Ca. 150 medewerkers verdeeld over 7 units. General management. Verbeteragenda en kwaliteitstraject. Vergroting draagvlak voor nieuwe systemen. Productie verhogen, arbeidsverzuim verlagen. Arrondissement kwalitatief en kwantitatief op sterkte brengen, c.q. houden.

Januari 2001 tot januari 2002:
Interim manager bij de dienst SoZaWe in Rotterdam als hoofd bedrijfsbureau, projectmanager implementatie nieuw automatiseringssysteem en projectmanager ‘Agenda voor de Toekomst ‘, de door minister Vermeend ingezette miljoenenimpuls voor de vier grote steden om meer mensen aan het werk te helpen.

Januari tot mei 2001
Projectmanager en procesbegeleider voor het opstellen van een businessplan “Academie voor Popmuziek en Nieuwe Media”, die gevestigd gaat worden in Leeuwarden als nieuwe vestiging van de Hanzehogeschool in Groningen (Faculteit der Kunsten).

Juni tot en met december 2000
Interim directeur van de Bibliotheek Wageningen UR. In opdracht van de Raad van Bestuur de staande organisatie van de universiteitsbibliotheek veranderd middels het opstellen en uitvoeren van een verbeteragenda en een actieve bijdrage geleverd aan de visieontwikkeling, het bedrijfsmodel en reorganisatieplan van de organisatie waarin de bibliotheek geïntegreerd zal worden.

1999 - 2000
Interim- en programmamanager bij Sijthoff Pers BV te Rijswijk. Opdracht tot reorganisatie en integratie van de commerciële afdeling, de Binnendienst en de Prepress, n.a.v. het installeren van een digitaal advertentieverwerkingssysteem. Resultaat: structuurverandering in de uitgeverij, een Realisatieplan (intern ondernemingsplan), personeelsmigratie, sanering, nieuwe werkwijzen, cultuurverandering.

1999
Onderzoek naar jongerencultuur in opdracht van het College van B&W van de gemeente Amersfoort. Resultaat: de Paradox, onderzoek, beleidskaders en scenario’s voor een integraal cultuurbeleid voor jongeren.

1998 – 1999
Interim manager van De Fiscount Advies Groep Zwolle. Een in 1997 door de financiële uitgeefgroep van Elsevier Bedrijfsinformatie overgenomen financieel en fiscaal adviesbureau met ca. 30 professionele medewerkers. Na het (plotselinge) vertrek van de twee voormalige directeureigenaren is interim management ingezet om het adviesbureau te transformeren naar een kennis- en adviescentrum, passend in en bij de strategie en cultuur van Elsevier.



1997 tot en met 2001:
Partner/directeur van de Kaap Management Groep, Oegstgeest, een onafhankelijke netwerkorganisatie, waarin opgenomen 20 interimmanagers. De Kaap Management Groep kent een uitgebreid track record in zakelijke dienstverlening, (verkoop, privatisering, herstructurering), centrale overheid / decentrale overheden (procesinnovatie, transitie, functionele verandering) hoger onderwijs, kunst en cultuur (start up, fusie, privatisering, herfinanciering, procesmanagement) home entertainment en omroepen (procesmanagement en innovatie) sociale zekerheid, arbeidsvoorziening en welzijn
(innovatie, fusie, commerciële afsplitsing), gezondheidszorg (herstructurering, realisatie nieuwe concepten) vervoer en reiswereld (unit management, fusie, verkoop, IT) etc.

1997 – 1998
Interim manager van de Streekmuziekschool Leiden en omstreken. In een complexe bestuurlijke omgeving privatisering en fusie voorbereiden. Strategie uitzetten, bestaande weerstand ontkrachten, draagvlak verwerven, ondernemingsplan opzetten, politiek lobbyen, ingewikkeld personeelsmanagement.

1995 – 1997
Interim manager van de Gemeentelijke Muziek- en Dansschool Utrecht (GMDU). Opdracht: dagelijkse leiding, voorbereiding sanering, reorganisatie, privatisering en fusie voorbereiden tussen gemeentelijke instellingen en privaatrechtelijke stichtingen. Complexe bestuurlijke omgeving, politiek ingewikkeld, managementconcept ontwerpen en implementeren.

1996 – 1997
Interim manager van het Instituut Kunstzinnige Vorming Utrecht. Eén van de fusiepartners van de GMDU, gelijke problematiek, inhoudelijk weerbarstig, zwakke positie in de markt.
Resultaatgericht gewerkt aan politieke positie, personeelsmigratie voorbereid naar de nieuwe organisatie en een (fysieke) verhuizing voorbereid.

1993 – 1995
Interim directeur GMDU. Dagelijkse leiding, analyse, sanering (financieel) management, in de reeds vermelde complexe bestuurlijke omgeving.

1994 – 1996
Adviseur “de grote Vier”, de instellingen voor kunsteducatie in Amsterdam, Rotterdam, den Haag en Utrecht vormen samen de grote Vier om gezamenlijk strategische, externe en operationele interne projecten te realiseren. In samenwerking met de Hogeschool voor de Kunsten te Utrecht (HKU) begeleiding gegeven aan het proces om tot een gezamenlijk strategisch beleid te komen, dat door het ministerie van OC&W gehonoreerd is in een langlopende subsidietoekenning (Kunstenplan 1997 – 2000).

1985 – 1993
Adjunct en waarnemend directeur van de Regionale Muziekschool Amersfoort (RMA).

1972 – 1995
Uitvoerend en docerend musicus.



Opleiding interimmanager

Algemeen:
1969 Grotiuslyceum Delft

Muziek:
1975 Conservatorium, dwarsfluit A
1985 Conservatorium, dwarsfluit DM

Management:
Vanaf 1985: Trainingen en opleidingen bij of via de VKV, Vereniging voor Kunstzinnige Vorming
1988 Leven met werken, bij de Stichting Persoonlijk Leiderschap
1994 Finance for not financial managers (KPMG)
1998 Financieel Management (Academie voor ondernemerschap)
1999 Veranderingsmanagement Forum (Academie voor ondernemerschap)
2000 Masterclass Interim Management (RSM Erasmus, Rotterdam School of Management
2000 Opleiding Mediaton bij Merlijn, NMI-erkend instituut voor conflictbemiddeling.

Daarnaast:
Diverse attitudetrainingen in binnen- en buitenland op het gebied van persoonlijke groei, transformatie, conflictbemiddeling, etc.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

general management, accent op resource management. Energiek, vasthoudend, empathisch, consequent,

Talenkennis interimmanager

NL, Engels en dfuits

Overig

Bestuurlijke ervaring
Vanaf 2000
Bestuurslid ORM, Nederlandse Orde van Registermanagers.

1997 – 2000
Voorzitter van de adviescommissie podiumkunsten en amateurkunst. Commissie adviseert aan het College van B&W van de gemeente Amersfoort.

1998 – 2000
Afdelingssecretaris D66, Amersfoort

1998 –1999
Lid van de bezwaren- en beroepscommissie van het LOKV, Nederlands Instituut voor de Kunsteducatie na invoering van een CAO.

1996 – 1997
Voorzitter van de themagroep ‘Een wereld van verschil’ ingesteld door het College van B&W van de gemeente Amersfoort om advies uit te brengen bij de culturele infrastructuur van de nieuw te bouwen wijk Vathorst.

1988 – 1993
Bestuurslid, c.q. werkvoorzitter van Huismuziek, ten tijde van het reorganisatieproces, dat in 1993 leidde naar het LOAM, landelijk steunpunt voor amateur- en professionele muziek in opdracht van en in samenwerking met het ministerie van WVC.
Bestuurslid van de Orlando Festival Stichting, belast met de bestuurlijke afstemming tussen de artistieke, bestuurlijke, organisatorische en financiële zaken van het festival.

1990 - 1991
Interim voorzitter van Theater De Lieve Vrouw Amersfoort



 beschikbaar?

Interim managers zoeken: