Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Facilitair Manager, Operations Manager

Facilitair Manager, Operations Manager

Werkervaring interimmanager

Connexxion NV, Hilversum
Interim Manager Facilitair Bedrijf
Het Facilitair Bedrijf van Connexxion (37 miljoen kosten, 400 locaties, centraal 15 medewerkers) zou in het najaar 2008 worden geoutsourced. Uiteindelijk is dit niet gebeurd en heeft Connexxion besloten de financiële voordelen en de kwaliteitsverbetering in huis te realiseren.Mijn opdracht is om een professionele facilitaire organisatie neer te zetten, kosten transparant te maken en te beheersen en de kwaliteit en dienstverlening te beheren en optimaliseren.Voor 2009 is een kostenverlaging-target van 2 miljoen Euro afgesproken (waarvan al een groot deel is gerealiseerd).

2005-2008 ARCADIS Aqumen Facility Management (AAfm) te Arnhem
Account Manager
De ARCADIS-account van AAfm beheert alle facilitaire diensten voor het moederbedrijf ARCADIS. Door middel van SLA´s is met de klant vastgelegd welke diensten worden verstrekt en deze diensten zijn back-to-back gecontracteerd met leveranciers.Mijn taak was om van het Facilitair Bedrijf dat vanuit ARCADIS geoutsourced is, een facilitaire management organisatie te maken:§ Daartoe moest een cultuuromslag plaatsvinden van de (35) medewerkers. § Alle SLA´s, met klant en leveranciers, zijn gecontracteerd en ingeregeld.§ Alle interne processen, op bedrijfsvoeringgebied, op het gebied van rapportage en financiële administratie zijn (opnieuw) worden ingericht.

2003-2005 IFN Finance te Rotterdam
Manager Back Office
De Back Office van de factormaatschappij IFN omvat 50 personen en 4 afdelingen: Administratie, Debtor Management, ICT en Facilities.Bij administratie en het debiteurenmanagement zijn processen verbeterd, zodat flexibel kon worden ingespeeld op nieuwe producten en de efficiëntie verbeterde.Voor ICT zijn continuïteit en transparantie zeer belangrijk. Het systeem dat het factorproces ondersteunde, was 15 jaar oud. Onder mijn leiding zijn de verbeterde processen en de ontwikkelingen die in de financiële wereld een rol gaan spelen in het systeem opgenomen. Daarnaast is management- en klant-informatie ontsloten.

2002-2003 ProRail te Utrecht
Integratie adviseur
Mijn takenpakket bestond uit het adviseren van de Raad van Bestuur en de Directieraad van ProRail over de strategie en de manier waarop die tot resultaat kan leiden, het inhoudelijk onderbouwen van de strategie en het uitwerken van de verandervisie naar projecten en verbeteringen.Daarnaast bewaakte mijn team de stand van zaken en de voortgang van het veranderprogramma en ondersteunde het de uitvoering.

2000-2002 DMR Consulting te Utrecht
l Strategie en Benefits Realization
Als principal Management Consultant (zowel verantwoordelijk voor inhoud als acquisitie) heb ik mij bezig gehouden met de vertaling van de concernstrategie van een grote bank naar een strategie voor een dochtermaatschappij. Door middel van workshops is de strategie inhoudelijk uitgewerkt naar initiatieven en investeringen, en is in de organisatie consensus ontstaan over de doelen en de weg die daartoe leidt. Het proces is uitgevoerd conform de Benefits Realization-methode van DMR Consulting (waarin ik gecertificeerd instructeur ben).
2 Strategie, Processen en CRM
Een grote Nederlandse alarmcentrale wil groeien en nieuwe producten aanbieden. De oplossing van al hun problemen werd gezocht in de implementatie van een Customer Relationship Management (CRM)-systeem.DMR Consulting heeft de alarmcentrale ervan overtuigd dat software op zich geen oplossing is, maar de doelstellingen de strategie moet faciliteren.Onder mijn leiding is met de directie en een groep key-players uit de organisatie een strategie opgesteld. Vervolgens zijn de core-processen onder de loep genomen, en heringericht. En uiteindelijk is een CRM-pakket geselecteerd dat aan de wensen en eisen van de alarmcentrale kan voldoen.

1990-2000 EDS (Electronic Data Systems te Utrecht)
1998-2000 Operations Manager – Account NS Taakorganisaties
1996-1997 Operations Manager - Account Water
1990-1996 Consultant / Projectleider

Opleiding interimmanager

Algemene Management cursussen,
Interne Masteropleiding Facilities en Bedrijfskunde

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Verandermanagement, Organisatie-inrichting, People Management, Contract Management, Finance, Procesinrichting

Talenkennis interimmanager

Nederlands en Engels uitstekend. Frans redelijk

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: