Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

directeur

directeur

Werkervaring interimmanager

Ruime ervaring als algemeen en financieel/zakelijk directeur in toerisme, zakelijke dienstverlening, recreatie, vastgoed en semi-overheidsinstellingen.

Omvang van de verschillende werkzaamheden en organisaties zeer uiteenlopend; investeringen tot € 300 miljoen,omzetten tot €400 miljoen, resultaten tot € 100 miljoen en personele omvang tot boven de 2000.

Zelfstandig gevestigd

1990 - 2008 Selectie van opdrachten

MBO en HBO onderwijsinstelling
•Een businesscase opgezet ten behoeve van een nieuwe, zich in de markt onderscheidende, paraveterinaire opleiding welke voor de HBO onderwijsinstelling afgesloten wordt met een “associate degree”

Organisatie belangenbehartiging en dienstverlening in de onderwijssector
•Als financieel directeur a.i. samen met de algemeen directeur a.i.verantwoordelijk voor het financieel gezond maken van de organisatie, het optimaliseren van de zakelijke dienstverlening, waaronder consultancy, en de reorganisatie van het bureau.

•Enkele onderdelen waren, strategisch beleidsplan, herstel onderling vertrouwen en samenwerking, het bedrijfsmatiger leren werken, opstellen begrotingen, meerjaren ramingen en de invoering van planning & control cyclus. Daarnaast wijziging organisatie model, functieprofielen, functie waardering, nieuw loongebouw, sociaal plan e.d.

Zakelijke dienstverlening
•Als directeur/partner actief in een organisatie die zich richt op de markt voor interim management en executive search in de de branches: Overheid, Gezondheidszorg, Onderwijs en Zakelijke dienstverlening.

Recreatie project te Zoetermeer
•Bouw en realisatie van een overdekte skipiste inclusief
aanvullende activiteiten zoals winkels en horeca.
•Hiervoor veelvuldig overleg met het bestuur van de
gemeente en de gemeentelijke diensten.
•Opdrachtgever voor aannemers, architecten, inrichters e.d.
•Het opzetten en aantrekken van de personele bezetting.
De opening en de start van de exploitatie.

Toeristisch recreatief project
•Voorbereiding en overleg over opzet toeristischrecreatief
project te Waterschei (België)

Landelijk opererend ingenieursbureau
•Een nieuwe Divisie Bouw en Vastgoed opgezet.
•In samenwerking met de directies van de beoogde
werkmaatschappijen een bedrijfsplan ontwikkelt en de start
van de divisie gerealiseerd.
•Bestaande werkmaatschappijen in de divisie ondergebracht.

Direct Mail en Marketingbedrijf
•Opzetten van het ondernemersplan, voeren van overleg met
banken, PTT, accountant e.d.
•Onderhandelingen over huurcontracten, leasecontracten,
aankoop inventaris en productie middelen.
•Vaststelling personele bezetting en de arbeidsvoorwaarden. Opzetten begroting, liquiditeitsplan en informatiesystemen

Autoschadebedrijf
•Bedrijf verkoop klaargemaakt.
•Daartoe de bedrijfsvoering en de personele organisatie
aangepast.
•Door deze aanpak sterk verbeterde marges en een
aanmerkelijk hoger resultaat
•Vervolgens beoordeling waarde van het bedrijf en het
voeren van overleg met gegadigde.

Automatiseringsbedrijf
•Inventarisatie en beoordeling van de opdrachtenportefeuille en vaststelling van de groeipotentie daarvan.
•Opzet drie groeiscenario’s en op basis hiervan meerjaren-
begrotingen, liquiditeitsplannen en investeringsplannen
opgesteld.
•De financieringsbehoefte vastgesteld en voorstellen hiertoe gedaan.
•De personele organisatie doorgelicht, mede in het
licht van de te verwachten groei

Ingenieursbureau
•Adviserende functie bij twee overnames en waardebepaling van de aandelen.
•Advisering over samenstelling van de directie en de portefeuille verdeling.
•Advisering financieel informatiesysteem, prognoses ontwikkeling organisatie en huisvesting.

Bouwbedrijf
•Opzetten van een huisvestingsplan ten behoeve van
nieuwbouw.
•Onderhandelingen over verhuurcontracten.
•Adviseren van de Directie betreffende aanpassingen in de
personele organisatie.

In dienstverband

1976 - 1990.
Directeur/Bestuurder met de portefeuille Financiële - en Economische Zaken,Holland Casino’s te Hoofddorp.

De van de overheid verkregen vergunning had tot doel de
opzet en start van casino’s in Nederland. De exploitatie geschiedde onder verantwoordelijkheid van de Ministerie’s van Justitie, Economische Zaken en Financiën.

In 1976 de eerste vestiging geopend en in de 14 daarop volgende jaren de organisatie uitgebouwd tot een omvang van 8 vestigingen, met een opbrengst van € 400 miljoen, een netto resultaat van meer dan € 100 miljoen en een bezetting van meer dan 2000 medewerkers.

Om tot realisatie van nieuwe vestigingen te komen was veelvuldig en intensief overleg met gemeente besturen en de gemeentelijke diensten noodzakelijk.

De nieuwe vestigingen werden in eigen beheer gerealiseerd, vervolgens aan beleggers verkocht en gehuurd.
In totaliteit in deze periode een bedrag geïnvesteerd in
nieuwbouw van meer dan € 300 miljoen.

In de functie verantwoordelijk voor de afdelingen:

Financiën & Administratie.
Informatievoorziening & Automatisering.
Interne Controle.
Algemene Zaken.
Huisvesting en facilitaire zaken.
Horeca en Personeelsrestaurants.
Planning nieuwe vestigingen.
Bouw en realisatie nieuwe vestigingen.

Daarnaast:

Vice-voorzitter Stichting Pensioenfonds Casinospelen
In deze functie verantwoordelijk voor de opzet en start van dit pensioenfonds.

Lid onderhandelingsdelegatie
Arbeidsvoorwaarden/Vakbonden.



1970 - 1976
Controller Stichting Nationaal Bureau voor Toerisme, Den Haag

Doel van de stichting is Nederland onder de aandacht te
brengen in het buitenland en in Nederland.
Als opvolger van de A.N.V.V. was de opdracht vernieuwend
actief te zijn.

De activiteiten vonden plaats onder verantwoordelijkheid
van het ministerie van Economische Zaken welk ministerie tevens de subsidie verstrekte.

Veel belang werd gehecht aan een goede financiële relatie met de subsidie verstrekker, het ministerie van Economische zaken.

In de functie verantwoordelijk voor:
Financiën & Automatisering.
Algemene zaken.
Huisvesting en facilitaire zaken.
Personeelszaken


Tot 1970
Werkzaam geweest in verschillende administratieve en
financiële functie’s in de effectenhandel en bij een tweetal Groothandelsbedrijven.


Opleiding interimmanager

Opleiding
PD, MBA, SPD, MO Economie.
Diverse cursussen en bedrijfsopleidingen.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Analytisch, doelgericht, pragmatisch, eerlijk, betrouwbaar,
onafhankelijk, kritisch, enthousiasmerend, sociaalvaardig,
motivator.



Talenkennis interimmanager

nederlands zeer goed
engels en duits matig tot redelijk

Overig

Vrije tijd: Schaatsen, skiën, squashen, duiken, hardlopen, maken van bergtrekkings, lezen, koken.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: