Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Senior HR Advisor - HR Manager

Senior HR Advisor - HR Manager

Werkervaring interimmanager

4 september 2007 - 31 augustus 2009
Akzo Nobel Nederland BV
Chemische sector: fabrikant van verf, coatings en specialty chemicals.
Aantal medewerkers: 625
Locaties: Amsterdam (hoofdkantoor), Arnhem (shared service center)

Interim Senior HR Officer / HR Project Manager
- Adviseren en ondersteunen van de Director HR Headquarters & SSC Arnhem in zijn functie als HR Director, WOR bestuurder en locatiedirecteur; HR adviseur ten behoeve van management en leidinggevenden;
- Projecten:
• Reorganisatie: opstellen adviesaanvraag en sociaal plan reorganisatie Shared Service Center Arnhem; opstellen adviesaanvraag en begeleiden herstructurering Corporate Finance & Treasury afdeling;
• HR Integratieproject: managen van project gericht op samenvoeging van HR Services van de locaties Arnhem, Amsterdam en Deventer, waarbij operationele HR werkprocessen en hierbij betrokken medewerkers van drie verschillende juridische entiteiten tot één HR Operations afdeling zijn samengevoegd; aansturen van HR Operations team (9 medewerkers);
• Herinrichting werkprocessen: jaarlijkse beoordelings- en salarisherzieningsronde; sollicitantenbeheer en vorming digitale personeelsdossiers;
• Functiewaardering: beschrijven en waarderen van senior executive posities middels Hay functiewaarderingsmethodiek; voorbereiden corporate Hay panel sessies;
• Performance Management: begeleiden HR Officers bij behandelen van performance management issues, voorbereiden en opvolgen van maatregelen en ontslagzaken.


2 juni 2008 – 15 augustus 2008
Akzo Nobel Technology & Engineering BV
Chemische sector: actief op diverse engineering gebieden ten behoeve van de proces industrie.
Aantal medewerkers: 300
Locaties: Arnhem, Shanghai

Interim HR Officer
- Plannen, organiseren en uitvoeren van dagelijkse HR activiteiten en adviseren van management en leidinggevenden van de Business Unit.


1 december 2004 – 31 augustus 2007
Halifax Bank of Scotland
Bank- en Verzekeringssector: actief op het gebied van pensioen, arbeidsongeschiktheids- en levensverzekeringen (Clerical Medical) en bancaire producten voor de retail en corporate markt (HBOS). Aantal medewerkers: 270
Locaties: Maastricht, Amsterdam, Luxemburg

Senior HR Advisor / Compensation & Benefits Specialist
- Algemene verantwoordelijkheden: plannen, organiseren en uitvoeren van dagelijkse HR activiteiten en adviseren van management en leidinggevenden van 4 dochterondernemingen van Halifax Bank of Scotland.
- Specifieke verantwoordelijkheden:
• Compensation & Benefits: verantwoordelijk voor jaarlijkse salarisbeoordelings- en bonusronde; implementeren cao en toepassen arbeidsvoorwaardenpakket; salarisadministratie, employee share plans, expat benefits en relocation packages; voorbereiden jaarlijkse HR budgetcyclus;
• Performance Management: adviseren en ondersteunen van het management in de functionerings- en beoordelingscyclus; coachen en ondersteunen van lijnmanagement bij personeelsontwikkeling en performance management issues; voorbereiden en opvolgen van disciplinaire maatregelen en ontslagzaken; implementeren van arbeidsrechtelijke veranderingen in de HR praktijk;
• Verzuimmanagement en Arbo: opstellen van en uitvoering geven aan duurzaam Arbo- en verzuimmanagementbeleid gericht op samenwerking en actieve re-integratie; Preventie-medewerker en case-manager;
• Recruitment: verantwoordelijk voor faciliteren van de groei van het bedrijf van 90 medewerkers naar 270 medewerkers door directe en indirecte wervingsactiviteiten; implementeren van SHL online assessment-tools (OPQ32i en MQ);
• Functiewaardering: waarderen van functies middels Hay-methodiek;
• Ondernemingsraad: adviseren bestuurder en ondersteunen in onderhandelingen met de OR in ondergenoemde projecten.
- Projecten:
• Personeelsbeleid en procedures: bijdragen aan herdefiniëring en implementatie van een nieuw internationaal personeelsbeleid en procedures; maken van de noodzakelijke lokale aanpassingen hierop;
• Pensioen: vernieuwen van pensioencontract; vergelijken van, onderhandelen met en veranderen van pensioenverzekeraar; introductie van medewerkerbijdrage aan pensioenregeling; wijzigen van pensioenregeling tengevolge de wet Vroeg Pensioen en Levensloop (VPL); voorbereiden op wetswijzigingen tengevolge de Nieuwe Pensioenwet (NP);
• Personeels- en salarisadministratie: opnieuw opzetten van personeelsadministratie; herinrichten diverse werkprocessen personeels- en salarisadministratie; begeleiden outsourcing salarisadministratie.
• Verzuimmanagement en Arbo: verzorgen training verzuimmanagement voor leidinggevenden; introduceren preventieve gezondheidschecks; conversie WAO naar WIA, introduceren nieuwe Zorgverzekeringswet; vergelijken van en onderhandelen met zorgverzekeraars.


1 juni 2001 – 30 november 2004
Hewlett-Packard / Indigo NV
Document Management & IT sector
Aantal medewerkers: 240 (Indigo NV) en 380 (HP)
Locaties: Benelux, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Frankrijk, Engeland en Ierland, Scandinavië

Senior HR Officer
(1 december 2001 – 30 november 2004)
- Algemene verantwoordelijkheden: geven van HR-advies op operationeel en tactisch niveau aan management en leidinggevenden van Indigo Digital Printing en vanaf 2004 aan HP Global Operations & IT.
- Specifieke verantwoordelijkheden:
• Arbeidsvoorwaarden: verantwoordelijk voor jaarlijkse salarisbeoordelingsronde; implementeren van wijzigingen in arbeidsvoorwaarden; expat benefits en conversies naar lokale arbeidsvoorwaarden;
• Performance Management: begeleiden van de functionerings- en beoordelingscyclus; adviseren en ondersteunen bij performance management issues; voorbereiden en opvolgen van disciplinaire maatregelen en ontslagzaken;
• Due diligence en integratie: ondersteunen en adviseren in due diligence proces; begeleiden van de integratie van Indigo NV naar Hewlett-Packard;
• Personeelsbeleid en procedures: (her-)definiëren en implementeren van HR beleid, processen en procedures zoals interne mobiliteit, functiewaardering, beoordelingssystematiek, wervingsproces en tussentijdse salarisherziening.
- Projecten:
• Implementatie van salaris- en aandelenadministratie; functiewaarderingssystematiek; inkoop van tijdelijke arbeidskrachten via Managed Resource Centre; e-recruitment (RecruitSoft); Sales Commission en Company Performance Bonus programma volgens HP richtlijnen.

Recruitment & Selection Manager
(1 juni 2001 – 30 november 2001)
- Verantwoordelijk voor ontwikkelen en implementeren van wervingsbeleid, -methoden en werkprocessen;
- Verbeteren van kwaliteit en efficiency door ondersteuning van lokaal management bij wervingsactiviteiten;
- Verantwoordelijk voor bepaling van wervingsbehoeften in samenspraak met lokaal management; wervingsplanning en maandelijkse rapportage;
- Benchmarken van bureaus in de verschillende landen en selectie van preferred suppliers;
- Implementeren van Sales assessment tool (Sciopsis tool);
- Verantwoordelijk voor beheer en verbetering van online vacature site.


1 maart 1997 – 31 mei 2001
TAD Technical Services (tegenwoordig: Ajilon Technical)
Werving & selectie, uitzend- en detacheringsector

Project Manager
(1 april 2000 – 31 mei 2001)
- Verantwoordelijk voor bedrijfsresultaten, activiteiten en ontwikkeling van de vestiging (intern: 3 consultants en 1 office manager; extern: 75 gedetacheerde projectmedewerkers);
- Ontwikkelen en uitvoeren van maatwerk plannen voor projectbezetting, training en ontwikkeling;
- Verantwoordelijk voor periodieke beoordeling van medewerkers; toepassing arbeidsvoorwaarden; uitvoering personeelszorg en projectbegeleiding.

Consultant Recruitment & Selection
(1 oktober 1998 – 31 maart 2000)
- Acquisitie van werving en selectie opdrachten bij klanten, invulling hiervan en relatiebeheer.

Intercedent Techniek
(1 maart 1997 – 30 september 1998)
- Acquisitie van uitzendopdrachten bij klanten, invulling hiervan en onderhouden van contacten met klanten.


29 juli 1996 – 28 januari 1997
Polec (tegenwoordig: USG Innotiv)
Werving & selectie en detacheringsector

Assistent Project Leider
- Selectie van kandidaten, interviews en het uitwerken van voorstellen ten behoeve van de klant.

Opleiding interimmanager

Opleiding
Hogeschool Sittard, Personeel en Arbeid, 1992-1996
Hoger Algemeen Voortgezet Onderwijs, 1986-1992


Cursussen
Modern Sociaal Plan in Crisistijd, 2009
Performance Management & Review cycle, 2007
HAY functiewaardering, 2006
Verzuim Management training, 2006
Intercultural Awareness, 2006
WAO - WIA workshop, 2005
Health & Safety Risk Prevention Management, 2005
Vroeg Pensioen en Levensloop (VPL), 2005
Anti Money Laundering, 2005
Information Security, 2005
Data privacy, 2005
Dynamic Leadership, 2004
Flawless Consulting, 2004
Information Security, 2004
Putting Customers First, 2004
Diversity and Inclusion, 2004
Effective communication, 2003
Focal Point Review Training for HR-Managers, 2003
Arbeidsrecht en Organisatie, 2002
Effectief telefoneren, 2000
Time Management, 1999
Slecht nieuwsgesprekken, 1998


HR-Software Training
Pegasus (salaris-systeem), 2008
AHRIS (HR-systeem), 2007
SHL OPQ32i (assessment), 2007
Unit-4 Agresso (salaris-systeem), 2006
RecruitSoft (e-recruitment), 2002
PeopleSoft (HR-systeem), 2002
Personnel Manager (HR-systeem), 2002
Sciopsis (assessment), 2001
X-pert (competentie tests), 1997
MAX (HR-systeem), 1997

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Senior HR Officer; HR Manager; Compensation & Benefits; Functiewaardering (Hay); HR projecten; Performance Management; Reorganisaties; Shared Services Centers; (International) Recruitment; Personeels- en salarisadministratie;

Talenkennis interimmanager

Nederlands moedertaal
Engels vloeiend in woord en geschrift
Duits vloeiend in woord en geschrift

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: