Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Human Resource Manager

Human Resource Manager

Werkervaring interimmanager

Mei ’05 – Nov ‘05 Resource Manager Belastingdienst Centrum ICT

• Verantwoordelijk voor de totale sourcing van ICT-specialisten binnen twee projecten met in totaal 190 medewerkers.
• Het ging daarbij om de volgende expertises: ontwerpers, programmeurs en testers, als ook projectmanagers, database administrators, staf- en administratieve functies.
• Overleg met Projectmanagers en leveranciers over de huidige en toekomstige behoeften aan personeel binnen de projecten.
• Verantwoordelijk voor de gehele contractuele en administratieve ‘on boarding’ van nieuwe medewerkers.
• Verantwoordelijk voor het opstellen en realiseren van het operationele en tactische resourceplan (personeelsplanning- en plan) gericht op een kwantitatieve en kwalitatieve souring op korte en middellange termijn.
• In samenwerking met projectmanagers opstellen en coördineren van het opleidingsplan.
• Aansturing van 5 HR-Adviseurs die verantwoordelijk waren voor de uitvoering van de ‘human-factor’ binnen de projecten.
• Het samen met collega resourcemanagers maken van resourceplannen op bedrijfsniveau.
• Budgetverantwoordelijk ten aanzien van het gemiddelde dagtarief.
• Mijn beoordeling stond in het teken van het gemiddelde dagtarief, verhouding intern/extern en verhouding junior/medior/senior.
• Lid van het projectmanagementteam.
• Het onderhouden van contacten met detacheringbureaus, W&S-bureaus en opleidingsbureaus ten behoeve van de sourcing.
• Het betrof hier een voor B/CICT nieuwe functie die nog volledig moest worden ingericht. De afgelopen maanden heb ik naar volle tevredenheid van B/CICT een basis gelegd.



Apr ’03 – Dec ’04 Interim HR Project Manager Ministerie van Justitie
• In deze functie gaf ik leiding aan een projectteam van 8 mensen. Het projectteam was verantwoordelijk voor de invoering van 12 nieuwe functiegroepen in het primaire proces. De invoering betrof 500 medewerkers. Allen zijn uitgenodigd voor een gesprek, hebben deelgenomen aan een assessment, zijn geselecteerd, getraind, beoordeeld en benoemd.
• Belangrijkst doel was de differentiatie van functies in junior, medior en senior zodat medewerkers een op maat gesneden begeleiding, training, coaching en arbeidsvoorwaardenpakket kon worden aangeboden.
• Het project had tevens ten doel tussen twee locaties de primaire functies en de beoordeling daarvan gelijk te trekken.
• De competenties voor de nieuwe functies waren het verhogen van professionaliteit, prestaties en doorgroeipotentieel.
• Het project bestond uit deelprojecten waarvoor deelprojectleiders verantwoordelijk waren. Met hen maakte ik afspraken over het behalen van projectdoelstellingen waarop ik hen tevens aanstuurde en beoordeelde.
• Naast afstemming met de opdrachtgever, was ik verantwoordelijk voor het opstellen en bewaken van het projectplan en coördineerde ik de communicatie rond het project.
• Verantwoordelijk voor het projectbudget.
• Alle projectleden zijn door mij gecoacht in het projectmatig werken en het realiseren van hun projectdoelstellingen.
• Het project is volgens planning en budget opgeleverd.



Feb ’02 – Mrt ’03 Interim HR Adviseur PI Midden Holland
• Advisering van het lijnmanagement en het Hoofd P&O over de positionering van het HRM beleid. De nadruk lag op de clustering van het primaire proces van diverse locaties en de voorbereiding op het inrichten van service centers.
• Advisering over coaching van medewerkers en competentiemanagement. Belangrijkste competenties waren professionaliteit, zelfinitiatief, communicatieve vaardigheden en accuratesse.
• Advisering over het opleidings-, beoordelings- en W&S-beleid.
• Toepassing van een gedifferentieerd HR-beleid rekening houdend met het ambitieniveau en de prestaties van medewerkers.
• Verantwoordelijk voor de afhandeling van arbeidsrechtelijke procedures.
• Begeleiding van collega adviseurs bij het uitvoeren van het HRM beleid.
• Waarneming van het Hoofd P&O.
• Lid van het lijnmanagementteam dat verantwoordelijk was voor beleid en uitvoering.
• In deze functie bestreek mijn werkveld 250 medewerkers.



Jul ’99 – Jan ‘02 People Manager Telecom ICL Nederland B.V.

• Verantwoordelijk voor de werving, selectie en sourcing van alle medewerkers binnen de Telecom serviceteams.
• Het ging daarbij om de volgende expertises: kantoorautomatiseringspecialisten, netwerkspecialisten, softwarespecialisten, webspecialisten, projectmanagers, commerciële functies en administratieve functies.
• Verantwoordelijk voor de uitvoering van personele regelingen en de personeelsadministratie van een vast bestand van in totaal 60 medewerkers.
• Bewaking van de uitvoering van introductieplannen en inwerkplannen om medewerkers zo snel mogelijk operationeel te krijgen.
• In samenwerking met het management inventarisatie van opleidings- en trainingsbehoeften, coördinatie van het opleidingsbeleid en coördinatie van de uitvoering.
• Bewaking van certificeringtrajecten van medewerkers.
• Het met alle medewerkers jaarlijks voeren van gesprekken in het kader van de gesprekscyclus. Dit was voor elke medewerker elk jaar zowel een startgesprek, voortgang- en beoordelingsgesprek.
• Overleg met collega People Managers, klanten, Projectmanagers en Account Managers over huidige en toekomstige wensen ten aanzien van sourcing en skills.
• Budgetverantwoordelijk. Het budget kon ik in overleg grotendeels naar behoefte en eigen inzicht besteden. Mijn prestaties werden budgettair en kwalitatief beoordeeld.
• Mijn beoordeling stond in het teken van het verwezenlijken van groei in nieuwe markten, het behouden van aandeel in bestaande markten en het toepassen van een gedifferentieerd personeelsbeleid.
• Coördinatie van het personeelsbeleid gericht op een individueel loopbaanplan rekening houdend met de wensen en mogelijkheden van medewerkers. Verder werd rekening gehouden met de wensen van klanten, projectmanagers en account managers.
• Toepassing van op maat gesneden arbeidsvoorwaarden en coaching in het kader van een gedifferentieerd personeelsbeleid.
• Lid van elk Telecom bidteam dat zich inschreef op een tender.
• Het onderhouden van contacten met zelfstandigen en detacheringbureaus ten behoeve van de sourcing.



Jul ’95 – Jun ’99 Adviseur P&O Cadans Uitvoeringsinstelling B.V.

• Advisering over P&O instrumenten als ook coördinatie van de administratieve afhandeling van standaardregelingen en maatwerkoplossingen.
• Coaching van managers en medewerkers in het kader van competentiemanagement. Belangrijkste competenties waren professionaliteit, zelfverantwoordelijkheid, resultaatgerichtheid en accuratesse.
• Lid van het projectteam dat de fusie van de twee P&O afdelingen begeleidde.
• Advisering aan managers over de gevolgen van de fusie naar functies, bezetting en dienstverlening.
• Projectmedewerker ‘Reorganisatie Directoraat P&O’ gericht op invoering van de adviesfunctie, contractmanagement en een multidisciplinaire adviesafhandeling.
• Projectmedewerker ‘Coaching Cadans’ gericht op invoering van coachend leidinggeven.
• Procesbegeleider ‘Reorganisatie Regiokantoren’ gericht op verhoging van de service aan klanten en een kop-staart verantwoordelijkheid van medewerkers.
• Functionele aansturing Junior Adviseur en een Administratief Assistent.
• Een werkveld van 6 vestigingen en 400 medewerkers.



Feb ‘92 - Jan ’95 Personnel Officer Hallmark Cards Nederland

• Coördinatie van beleid en uitvoering op twee locaties.
• Coördinatie van verzuim-, arbo- en werving- en selectiebeleid.
• Invoering nieuwe functiegroepen gebaseerd op de Hay-methode.
• Stroomlijnen van de bedrijfseigen primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden als ook de personeelsadministratie.
• Verantwoordelijk voor de maandelijkse salarisrun en het personeelsbudget.
• Lid van het managementteam en het redactieteam personeelsblad.
• Leidinggeven aan een personeelsadministratrice en een secretaresse.
• Een werkveld van 275 medewerkers op twee locaties.


Opleiding interimmanager

OPLEIDINGEN
Sep ‘03-heden Studie drs. Bedrijfskunde Erasmus Universiteit Rotterdam
Het eerste twee jaar zijn afgerond. Algemene vakken gedurende het eerste jaar waren Strategisch Management, Organisatiekunde, Methodologie, Nationaal Onderzoeksproject en Internationaal Onderzoeksproject. Hoofdvakken in het tweede jaar zijn Strategisch Management, Financieel Management, Marketing en HRM. Geplande afronding is in voorjaar 2006.

1999 Diploma Nima-A,ISBW
1997-1999 Diploma Hogere Bedrijfskunde, ISBW
1987-1991 Diploma HBO PW, Hogeschool Rotterdam
1985-1986 HAVO deelcertificaten wis, nat, eco
1982-1984 HAVO Diploma, CSG ´Henegouwerplein´
1977-1982 MAVO Diploma, A.W.F. Idenburgschool

CURSUSSEN EN TRAININGEN
2003-2004 Prince2 Projectmanagement, CGEY
2003 Werken met INK Managementmodel, INK
2001 NLP Training, De Vetten & Partners
1998 Timemanagement, Weezie Consultants
1997 Coaching, Van Harte en Lingsma
1995 Train de trainer, Van Harte en Lingsma
1991 Project Management, ISBW


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Mensen zeggen van mij dat ik graag presteer, gemakkelijk in de omgang ben, oog heb voor wat er moet gebeuren, goed tegen stress kan, vakkundig ben, soms iets te snel schakel, niet graag verlies, soms meer doe dan gevraagd, afspraken nakom, creatief ben en goed samenwerk.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels en Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: